ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

مردم حوزه ی انتخابیه ی رامسر ، تنکابن و عباس آباد ، کاندیداهای خود را شناختند

 

 کاندیداهای تائید شده برای حضور در دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی ، حوزه ی انتخابیه ی رامسر ، تنکابن و عباس آباد ، مشخص شدند. در این حوزه 27 نفر ثبت نام کرده بودند که در آخرین لیست تائید شده نام هفت نفر از آن ها قید نشده است. تا 27 بهمن ممکن است از میان هفت نفر تائید نشده کسانی به این جمع اضافه شوند.


هفتم اسفند 1394 یکی از این 20 نفر منتخب مردم منطقه برای سکان داری نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی خواهد شد.


اما در استان مازندران از میان ثبت نام کنندگان ؛ 169 نفر تایید ، 123 نفر رد و در مجموع 55 درصد آنان تایید صلاحیت شدند.


استان: مازندارن

 

حوزه: تنکابن، رامسر، عباس‌آباد

ردیف

نام

نام خانوادگی

 

1

محسن

بذرافشان دلیجان

 

2

علی

پورآهنگر

 

3

اسداله

جنت‌بداغی

 

4

سلمان

جور ابراهیمیان

 

5

جلال‌الدین

حیدری

 

6

رستم

زرودی

 

7

مرتضی

سبزیان

 

8

رضا

شاه‌مرادی مقدم

 

9

شمس‌اله

شریعت‌نژاد

 

10

علیرضا

ظفرمند

 

11

سید تقی

فیروزبخت

 

12

احمدعلی

قنبر هراتی

 

13

علی

شمس

 

14

غلامرضا

مشایخی

 

15

امیر

ملایی کوهی

 

16

علی اوسط

منتظری

 

17

ابراهیم

نوروزیان

 

18

سید جلال

نوری‌زاده

 

19

علی

نیک کار

 

20

سید یوسف

هاشمی جیردهی

 

 

 

آخرین بدرقه ی مردم با آقای " رئیس "

نتیجه تصویری برای ابراهیم درجانی          نتیجه تصویری برای ابراهیم درجانی        

در هفتم اسفند 1377 اولین دوره ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مانند تمام کشور ، در شهر رامسر برگزار شد. افرادی با سلایق و مدارک متنوع در آن شرکت جستند و در میان آن ها ، فردی با سواد سیکل از میان همه ی کاندیداها گذشت و اتفاقا با اخذ بیش از 31 درصد آرای مردم شهر ، از دو منتخب دیپلم ، یک منتخب لیسانس و یک منتخب پزشک متخصص پیشی گرفت!!! و " رئیس " لقبی که مردم پیش از ورود او به عرصه ی اجتماعی برایش داده بودند و به این نام مشهور بود ؛ این بار با اخذ 4837 رای ، نفر اول ، نخستین دوره ی شورای شهر رامسر شد. او در دور دوم شورای شهر رامسر در نهم اسفند 1381  نیز با اخذ حدود 20 درصد آرا ، عضو شورای شهر رامسر شد.


همه ی آن ها باعث اشتهار و افتخار او نبود ، مردم به خاطر رفتار انسان مدارانه و دستگیری های مستمندان به او علاقه ای خاص داشتند. شورای شهر ، کمی پایگاه مهربانی هایش را وسیع تر کرده بود منتخب مردم در شورای اول و دوم  چند سالی بود که از بیماری دیابت رنج می برد و پس از حاد شدن این بیماری در سال های گذشته جهت پیش گیری از آن به ناچار به قطع شدن انگشت پا رضایت داد تا شاید بهبودی حاصل گردد که نه تنها این امر تحقق پیدا نکرد بلکه  مرد روزهای سخت و انسان صادق و خوش برخورد و مردمی آرام آرام دو چشمان خود را نیز از دست داد.


شادروان ابراهیم درجانی پس از یک دوره تحمل رنج بیماری صبح روز چهارشنبه ۱۴ بهمن ۹۴ دار فانی را وداع گفت.پیکراو بر دستان مردم تشییع شد و در جوار امامزاده  سید محمد اشکونکوه رامسر با حضور پرشور مردم قدرشناس و مسوولین شهرستانی به خاک سپرده شد.

جشن سی و هفتم

سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی 71   تاریخ 22  بهمن ماه  1394


امروز 22 بهمن 1394 است ،  درست در همین تاریخ در سال 1357مردم میهن با وحدت و همت برای رسیدن به حکومتی مبتنی بر نظام اسلامی و تعالیم قرآنی ، دل در گرو رهبری دادند که ساده زیست بود و صادق ، محکم بود و متین ؛ نیت خالصانه ی الهی مردم و همدلی و هم زبانی آنان و در یک کلام ، وحدت کلمه ی آنان ، عاملی شد که نظام شاهنشاهی میدان را خالی کرده و حکومت در دست انقلابیون مسلمان قرار گیرد.


فراز و فرودهای انقلاب ؛ از شکل گیری نظامی مبتنی بر جمهوری اسلامی ، درگیری های جدائی خواهان قومی و قبیله ای ، ترورها و باج خواهی ها ، جنگ و خونریزی ، کودتا و نفوذ در ارکان عالی کشور ، صلح ، رحلت بنیان گذار انقلاب و انتخاب رهبر جانشین او ، سازندگی ، اصلاحات ، دولت های نهم و دهم ، و اینک دولت تدبیر و امید، از موفقیت در برجام تا رسیدن به قله های مرتفع علمی، به ویژه در نانو تکنولوژی ،  شکافت و گداخت هسته ای ، صنایع نظامی و موشکی ، دستاوردهای مهم رشته های ورزشی و فرهنگی ، گسترش معجزه آسای سیستم های مخابراتی و ارتباطات ، راهیابی به فضا با سفینه ها و... هزاران از این دست همه و همه در دوره ی فشرده ی 37 ساله جمهوری اسلامی شکل گرفت.


مردم از برخی نابسامانی ها گلایه دارند. مشکلات اقتصادی ، رکود تورمی ، بیکاری ، اعتیاد ،  فقر و رویش خزنده ی فساد دامان بسیاری را آلوده کرده است ؛ اما  مردم هنوز به " به آینده ای روشن " امیدوارند.


دغدغه و اولویت اول رهبر معظم انقلاب در دوران جدید پس از برجام ، ساماندهی وضعیت اقتصادی اعلام شده ، مسوولان و دولتمردان نیز دورنمای روشن اقتصادی را ترسیم کرده و نشانمان می دهند .با همه ی این اوصاف ، مردم هنوز با نظام همراهند و اولویت اصلی آنان تداوم امنیت و آسایشی است که همسایگان دیوار به دیوار کشور پهناور ایران ، از آن تهی اند.


باید منتظر ماند تا با مشارکت گسترده ی مردم کدام قانون گذاران سکان را در دست خواهند گرفت و در آغازین روزهای سال 1395 مجلس شورای اسلامی جدید با چه ترکیبی شکل می گیرد . امید به تدبیر دولتمردان و واکاوی تاخیر در ارسال برنامه ی اقتصادی و بودجه ی آتی ، همه نوید یک برنامه و حرکت محکم و مستحکم است.


هر ساله بدین مناسبت راهپیمائی گسترده ای شکل می گیرد و اقشار مختلف مردم با انگیزه های متفاوت حضور نمادین خود را در حفظ دستاوردهای انقلاب به نمایش می گذارند. مردم صبور و محجوب اند ، باشد که پاداششان زندگی امید آفرین توام با شادی و سلامت باشد.

گامی نو در ساحل دریا

سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی 70   تاریخ 15  بهمن ماه  1394


از بهار 1390 که مجوز انتشار ماهنامه ی " ساحل دریا  "  برای استان مازندران ، صادر شد تا اول مهر همان سال که اولین شماره ی نشریه در پیشخوان دکه ها و در دستان مردم منطقه قرار گرفت ؛ دغدغه ی اطلاع رسانی شفاف و صادقانه و در دست داشتن مجموعه ای از اخبار ، گزارش ها ، مقاله ها و تحلیل هائی که مستمسک اسناد تاریخ شفاهی آینده ی شهرستان رامسر شود ؛ در کنار مردم و با مردم در ساحل دریا قدم زده شد.

" ساحل دریا " برای اولین بار در کشور و به صورت ابتکاری نشریه ای خاص یک شهرستان منتشر کرد و بدین سان " ساحل دریا "  در شهرستان رامسر؛ اولین نشریه ی تمام رنگی با شمارگان بسیار بالا و اختصاصی یک شهرستان در کشور شد . آرام آرام ،  تنکابن نیز دارای نشریه ی اختصاصی  خود گردید . هر چند انتشار " ساحل دریا " ی  اختصاصی تنکابن ، برای بیش از یک سال میسر نشد ، اما با آن که دو سال از آخرین شماره ی اختصاصی تنکابن می گذرد ، حلاوت آن در ذائقه ی مردم قدرشناس و علاقه مند مانده است و در نشست ها و ارتباط ها از آن به نیکی یاد می کنند.


در آستانه ی سال چهارم با اشاره به  کیفیت مثال زدنی ، اختصاصی و بومی بودن ، تدوام بی وقفه ی انتشار ، استقبال کم نظیر مردم وشمارگان قابل توجه  انتشار ؛ با موافقت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ ماهنامه ، تبدیل به دو هفته نامه ی استان های گیلان و مازندران شد.  این بار انزلی و هشتپر و تالش برای اولین بار دارای نشریه ی اختصاصی شهرستانی شدند.


با همه ی سختی های تامین اعتبار هزینه های تهیه ، تولید ، نشر و توزیع نشریه ؛ در آستانه ی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، خبر مسرت بخش موافقت با هفته نام شدن ساحل دریا برای استان های گیلان ، مازندران و گلستان ، رونقی نو در انتشار ساحل دریا ؛ بر انگیخت.


تلاش هیات تحریریه ی ساحل دریا ، انتشار به موقع و اختصاصی شهرستان ها می باشد، هرچند در مسیر و راه با سختی های برخوردهای ناصواب ، فشارهای مستقیم و غیر مستقیم ، مشکلات تامین مالی  مواجه شده است. مانند گذشته ؛ صحت ، دقت ، سلامت ، سرعت و نگاه همه جانبه نگر صادقانه از برنامه های پیشین و آینده ی " ساحل دریا " می باشد  و در این راه دست مساعدت برای انتشار مداوم آن بسویتان دراز کرده و خواستار مشارکت فعالانه ی اهل قلم و درم می باشد. دست به قلم برده و دل نوشته های خود را در آغوش "  ساحل دریا  " برای همه به ارمغان آورده و آن را به اشتراک بگذارید .

 

 

انتخاب با شماست...

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی  69   ؛  اول بهمن ماه  1394


اصلن به فکر مردم نیستند. بیکاری ، اقتصاد زجر آور ، فساد ریشه دوانده در برخی آدم ها ، ادارات و نهادها ؛ این همه رای دادیم چی شد ؟  چه کار برایمان کردند ؟ هرکسی آمد کار خودش را جلو برد  و...


کمتر از چهل روز دیگر انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و خواسته یا ناخواسته وکیل مردم در چهار سال آتی انتخاب خواهد شد. آن چه که این روزها از فحوای گفت و گوهای شب نشینی ها و دور هم نشینی ها استنباط می شود چند نکته ی حائز اهمیت است. سوالاتی که ذهن مردم را درگیر کرده است و توقعاتی که نمایندگان و مردم در قبال هم به نمایش می گذارند ، کمترارتباطی با وظایف نمایندگان مجلس دارد و عجیب آن که هم کاندیداها و هم مردم دانسته به طرح و گسترش پرسش و خواسته های فوق دامن می زنند.


اولین وظیفه ی نمایندگان تهیه و تدوین قوانین درست ، توسعه محور وارزشمند برای کشور است و پس از آن نظارت بر اجرا و بازخواست از مجریان در صورتی که کاهلی نمایند ، می باشد.


اما طبق آمار ، در تدوین قوانین بسیار کاهل و منتظر ارایه ی طرح از سوی دولت مانده و نظارت نمایندگان معطوف شده است به گماردن مسوولان هم عقیده و از طیف خود در ادارات و نهادهای شهرستان و استان که سبد آرای دوره های دیگر آنان خالی نماند و در عوض کاملن به سیستم اجرائی روی آورده و به جای نظارت بر اجرای صحیح ، خود را مجری همه ی امور می بینند. نوشتن نامه های متنوع به ادارات و نهادها به منظور رتق و فتق امور از بدیهی ترین کار آنان می شود و فارغ از وعده ها و تبلیغات انتخاباتی متنوع و آرمانشهر گرایانه ، تمام همتشان ، ادامه ی دوره ی نمایندگی است و اجرای کارهای روزمره .


کاندیداهای دیگر نیز ، برای آن که از غافله عقب نمانند ، روی به ارائه ی وعده های جدیدتر و جذاب تر آورده و دامنه ی وعده های رویا گونه گسترش می یابد. در این میان اگر کاندیدائی صادقانه از تلاشش برای اقدام درست به وظایف نمایندگی روی آورد ، رویگردانی عام مردم از او ، به واسطه ی صداقتش دور از ذهن نیست. جامعه ی بیمار ، مشتاق شنیدن وعده های بی پایه و غیرقابل حصول است و در این میان هر که حراف تر و چرب زبان تر باشد ، امید موفقیتش بیشتر.


هرچند از دوره ی اول تا امروز این مسابقه شتاب بیشتری گرفته است ، اما با روند رو به تصاعد سطح تحصیلات و تجربیات مردم ، امید است آرام آرام ، نماینده ی ی مردم ، نمایندگی کند و در تصویب قوانین و بودجه ریزی با نگاه کلان نگر ، توسعه ی منطقه و حوزه ی انتخابیه ی خویش را رقم زند.


مردم ؛ انتخاب باشماست...