ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

انتخاب با شماست...

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی  69   ؛  اول بهمن ماه  1394


اصلن به فکر مردم نیستند. بیکاری ، اقتصاد زجر آور ، فساد ریشه دوانده در برخی آدم ها ، ادارات و نهادها ؛ این همه رای دادیم چی شد ؟  چه کار برایمان کردند ؟ هرکسی آمد کار خودش را جلو برد  و...


کمتر از چهل روز دیگر انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و خواسته یا ناخواسته وکیل مردم در چهار سال آتی انتخاب خواهد شد. آن چه که این روزها از فحوای گفت و گوهای شب نشینی ها و دور هم نشینی ها استنباط می شود چند نکته ی حائز اهمیت است. سوالاتی که ذهن مردم را درگیر کرده است و توقعاتی که نمایندگان و مردم در قبال هم به نمایش می گذارند ، کمترارتباطی با وظایف نمایندگان مجلس دارد و عجیب آن که هم کاندیداها و هم مردم دانسته به طرح و گسترش پرسش و خواسته های فوق دامن می زنند.


اولین وظیفه ی نمایندگان تهیه و تدوین قوانین درست ، توسعه محور وارزشمند برای کشور است و پس از آن نظارت بر اجرا و بازخواست از مجریان در صورتی که کاهلی نمایند ، می باشد.


اما طبق آمار ، در تدوین قوانین بسیار کاهل و منتظر ارایه ی طرح از سوی دولت مانده و نظارت نمایندگان معطوف شده است به گماردن مسوولان هم عقیده و از طیف خود در ادارات و نهادهای شهرستان و استان که سبد آرای دوره های دیگر آنان خالی نماند و در عوض کاملن به سیستم اجرائی روی آورده و به جای نظارت بر اجرای صحیح ، خود را مجری همه ی امور می بینند. نوشتن نامه های متنوع به ادارات و نهادها به منظور رتق و فتق امور از بدیهی ترین کار آنان می شود و فارغ از وعده ها و تبلیغات انتخاباتی متنوع و آرمانشهر گرایانه ، تمام همتشان ، ادامه ی دوره ی نمایندگی است و اجرای کارهای روزمره .


کاندیداهای دیگر نیز ، برای آن که از غافله عقب نمانند ، روی به ارائه ی وعده های جدیدتر و جذاب تر آورده و دامنه ی وعده های رویا گونه گسترش می یابد. در این میان اگر کاندیدائی صادقانه از تلاشش برای اقدام درست به وظایف نمایندگی روی آورد ، رویگردانی عام مردم از او ، به واسطه ی صداقتش دور از ذهن نیست. جامعه ی بیمار ، مشتاق شنیدن وعده های بی پایه و غیرقابل حصول است و در این میان هر که حراف تر و چرب زبان تر باشد ، امید موفقیتش بیشتر.


هرچند از دوره ی اول تا امروز این مسابقه شتاب بیشتری گرفته است ، اما با روند رو به تصاعد سطح تحصیلات و تجربیات مردم ، امید است آرام آرام ، نماینده ی ی مردم ، نمایندگی کند و در تصویب قوانین و بودجه ریزی با نگاه کلان نگر ، توسعه ی منطقه و حوزه ی انتخابیه ی خویش را رقم زند.


مردم ؛ انتخاب باشماست...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد