ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

میهمانی خدا

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 59  ؛  اول تیر ماه  1394


این روزها فضای جامعه معطر به عطر ضیافت الله است. این که معنویت منتشره از ماه مبارک چنان مشام را می نوازد که تحمل حدود 19 ساعت ننوشیدن و نخوردن آسان و قابل تحمل می شود ، فقط از حکمت خداوندی منشعب است.


علاوه بر آن ، فضای معنوی حاکم بر جامعه ؛ کم شدن رونق بازار حرام و حتی مکروه ها و شتاب و سرعت حرکت به سوی واجبات و مستحبات ، وضعیت خاصی را بر جامعه حکم فرما می کند.


 پیام آور  آرامش و دوستی در جهان ، خاتم پیامبران  ویژه بودن این ماه  را در دو بخش تشریح می کند : بخش اول برکات این ماه : ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان  ، دعوت به میهمانی خدا ، از همه ماه‌ها ارزشمندتر و با فضیلت‌تر، ارزشمندترین روزها ، با فضیلت‌ترین شب‌ها ،  ساعت‌هایش از همهٔ ساعت‌ها ارزشمند‌تر و ارجمندتر،  نفس‌های شما تسبیح ، خوابتان عبادت ، عمل مورد قبول درگاه خدا ، دعایتان مستجاب است و خدا شما را در این ماه گرامی داشته است.


بخش دوم سفارش به دعا :  بهترین لحظه‌ها ،  لحظه‌ها ی نماز است ، خداوند در آن لحظات با مهر و لطف بر بندگان می‌نگرد ؛ جواب می‌دهد اگر از او درخواست کنند ،  لبیک می‌گوید وقتی او را بخوانند، و دعا   را اجابت می‌کند پس درخواست را با نیت‌های درست و دل‌های پاک بخواهید.  دو دست خود را به دعا به پیشگاه خدا بلند کنید و بخواهید  توفیق روزه گرفتن ، تلاوت قرآن ، صدقه به فقرا و محرومان ، احترام به بزرگان ، محبت  به کودکان و افراد کوچک‌تر، صله ی رحم بیشتر، نگهداری زبان از گفتار ناپسند و زشت ، بستن چشمان بر حرام ، نشنیدن سخنان غیر حلال ، مهر و محبت به یتیمان ، توبه از گناهان ، افطاری دادن حتی با دانه ای خرما ، از او بخواهید ؛ درهای بهشت را بر روی شما نبندد ، درهای جهنم بر روی شما نگشاید ، شیطان بر شما مسلط نشود. ای مردم! اخلاق خویش را نیکو و اصلاح کنید، بر زیردستان خود آسان گیرید و کسی که در این ماه مردم از شرش در امان باشند ، خداوند در قیامت غضب خود را از او باز می‌دارد

.

همه چیز از زبان رسول بزرگوار بیان شده و این ما هستیم که انتخاب کنیم!!!