ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

اتکال به خدا و وحدت کلمه ، رمز پیروزی انقلاب

33 سال از نخستین روزهائی که غریو الله اکبر و پیروزی مردم بر حکومت 2500 ساله ی شاهنشاهی شکل گرفت ، می گذرد.

معمار کبیر انقلاب اسلامی از دو اصل اساسی پیروزی انقلاب ؛ بارها و بارها سخن گفت. اتکال به خدا و وحدت کلمه مهمترین اصول پیروزی انقلاب در عبور از عرصه های خطر دوران پس از انقلاب بود.

بزرگترین چالش های پیش روی نظام نوپای جمهوری اسلامی با حفظ اصول یاد شده به فرصت های بی بدیل تاریخ کهن ایران مبدل شد. یک دهه رهبری داهیانه ی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی و بیش از دو دهه سکانداری هدایت جمهوری اسلامی توسط آیت الله خامنه ای نشان داد که مانند همیشه  اتکال به خدا و وحدت و همدلی تنها راه نجات کشور از بحران هاست.

در یک جمله به مرم شریف ایران و مسوولین نظام  باید گفت : پیروزی انقلاب اسلامی مبارکتان باد.

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی ۴ ساحل دریا - دی ماه ۱۳۹۰

روزهای پیروزی انقلاب اسلامی  در پیش و فرصتی است تا خدمات نظام جمهوری اسلامی در فهرستی کوتاه برشمرده شود.

تعمیق باورهای دینی مردم و اتکال قویتر به خدا بارزترین شاخص برای مهمترین انقلاب عصر حاضر بود.

 تشدید خودباوری مهمترین رکن پیروزی مردم شد و وحدت و همدلی بسیاری از سختی ها را آسان نمود.

با تکیه بر دو اصل یاد شده ؛ سدهای عظیمی از روبروی مردم ، کنار زده شد.

سرعت توسعه و آبادانی ، به میزان غیر قابل باوری رشد یافت. راه سازی ، تقویت زیرساخت ها ، برق رسانی ، تامین آب شرب ، گسترش خدمات ارتباطاتی و ... حتی برای دور دست ترین روستاها از اولویت های نظام جمهوری اسلامی شد و محروم ترین طبقات اجتماعی نیز از نعمات یاد شده برخوردار شدند.

اینک ؛  اما بیش از سه دهه از پیروزی شیرین مردم بر دولت ستم شاهی می گذرد. ملت تجربیات ارزشمندی اندوخت و آن را ؛  توشه ی راه ؛ برای رشد و توسعه ی بیشتر خواهد کرد.

مردم ؛ اما با همان عهد پیشین ، ارزش های الهی و پذیرفته شده ی انقلاب را صمیمانه پاس می دارند و مسوولین نیز در تلاش برای بهبود وضعیت جامعه هستند. همسوئی و برآیند این دو مهم قطعا آینده ی روشن را ؛ رقم خواهد زد.

امید است با ارتقای سطح در آمد و سطح رفاه اجتماعی سال های پیش رو ؛ جامعه هر لحظه به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک تر گردد.

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی ۳ ساحل دریا - آذر ماه ۱۳۹۰

 ۳۰ آذر ۱۳۹۰ 

صف آرائی رقبای انتخاباتی مجلس نهم آغاز شده است . بی شک یک نفر بیشتر ، منتخب مردم نخواهد شد . همه ی کاندیداها ، اما تکالیف مشابهی نسبت به هم  و نسبت به مردم دارند.

وظیفه ی کاندیداها در مقابل هم  ؛   انتظار این است که رعایت اخلاق اسلامی و اثبات توانمندی خودشان را سرلوحه ی تبلیغات قرار دهند و از نفی و تخریب دیگر رقبا بپرهیزند.  این امر را نه تنها خودشان ، بلکه به اعضای ستادها و طرفداران خود نیز گوشزد نمایند. چرا که این زمان نیز همچون تمام روزهای زندگی به سرعت سپری خواهد شد و کدورت های پیش آمده را شاید سال ها نتوان بر طرف کرد.

اما برای مردم ؛ راوی صادق اهداف و نیات خود باشند ، برنامه های انتخاباتی و عملکردهای پس از پیروزی در انتخابات را به مردم  اعلام و « همانگونه بگویند که عمل می کنند ».

مردم محجوب منطقه انتظار معجزه از نمایندگان خود ندارند و اما کمترین توقع آنان این است که منتخبشان « دردها ی مشترک را فریاد کند » و پیگیر مطالبات بر حقشان باشد.

حضور فعال در منطقه  و حضور موثر در مجلس ابتدائی ترین و حد نهائی خواسته ی مردم است. امری که در 8 دوره ی مجالس قبلی کمتر اتفاق افتاد.

امید است کاندیداهای محترم با نگاه مثبت و اثرگذار وارد وادی انتخابات شده و برعهدی را که بر گردن می نهند ، تا آخرین دقایق تعهدشان پایبند باشند.

 

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی ۲ ساحل دریا - آبان ماه ۱۳۹۰

۳۱ آبان ۱۳۹۰ 

 

سخنی با شهردار آینده

دیر زمانی است که رامسر به لحاظ مدیریت شهری دچار بحران شده است. از آغازین روزهای شورای سوم شهر مشکل انتخاب شهردار دامنگیر این برگزیدگان مردم بود. شهردار نخست این شورا با چشمانی اشک بار رامسر را ترک نمود. اتفاق ناگواری که برای شهردار سابق رامسر پیش آمد همه را شوکه کرد و مردم در انتظار پاسخ مناسب شورائیان شهر لحظه شماری می کردند.اما پاسخی نشنیدند و شاید قرار نبود پاسخی داده شود.

 منتخبان مردم برای گره گشائی این مشکل دست به دامان فردی شدند که یک بار بخت خود برای شهرداری عروس شهرهای شمال آزموده بود. او نتوانست از گردونه ی صلاحیت مدیریت شهری ، در استان عبور کند.

اعضای شورای شهر متفق القول از میان خود شخصی را معرفی کردند. طولانی شدن مدت انتظار پاسخ از استانداری ، به معنای جواب منفی تلقی شد. کاندیدای مغضوب ، نه تنها از نامزدی شهرداری بلکه از شورا ی شهر نیز استعفا کرد.

قصه ی انتخاب شهردار رامسر به درازا کشید و اینک شخص دیگری برای این گزینه معرفی شده است. احتمال تائید مدیریت نامزد جدید شهرداری دور از ذهن نیست.

روی سخن با شهردار آتی شهر زیبای رامسراست.

به فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام « فرصت ها را غنیمت شمرید ، چرا که فرصت ها چون ابر در گذرند » امید است مدت کمتر از دو سال باقی مانده ی شورای سوم شهر با مدیریت کارآمد شکل و سمت و سوی سامان یافته ای به خود گیرد.انتظار این است شهردار آینده با انتخاب برنامه های متنوع کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت گام های اساسی برای منطقه بردارد.

نیازی نیست که جلودار برنامه ای سنگین و غیرقابل باور باشید.مردم محجوب منطقه با برآورده شدن کمترین خواسته های به حقشان ، شادمان و شاکرند. ترمیم چاله  و چوله های شهر برایشان مهمتر از یک سخنرانی قرا است. کمتر ازچهار ماه دیگر آغاز سالی جدید است و شهر نمونه ی گردشگری نیاز به تیماری روبنائی دارد.

استفاده از فرصت های گردشگری دریا ، ساحل ، جلگه  و جنگل ساده ترین روش رشد و توسعه ی منطقه است.

ساحل دریا با آغوش باز همراه و همگام مدیریت شهری حال و آینده ی این شهر عقب افتاده از سرعتِ پیشرفت است. نگاه مردم به دستان پرتوان و ایده های پرمغز همه ی علاقه مندان زادبوم است و کمترین توقع ، سرعت و دقت در تصمیم گیری و تصمیم سازی این مهم است.

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی یک ساحل دریا - مهرماه ۱۳۹۰

۳۰ مهرماه ۱۳۹۰  

از روزی که تصمیم به انتشار نشریه گرفته شد ، تا زمان صدور مجوز نشر آن سال ها گذشت. آن روز رشد و  توسعه ی همه جانبه منطقه به عنوان مهمترین اولویت ذهنی و دغدغه ی خاطر مطرح شد و تا اینک نیز امتداد یافت.

با وجود نشریات مختلف و متنوع و این که در عصر ارتباطات آشنائی و دسترسی به اطلاعات در دنیای مجازی به سرعت غیرقابل باوری رسیده است ، منتشر کردن ، نشریه ای که ماهنامه است ( البته فعلا ) با اما و اگرهای فراوان روبرو است .

آن چه که باعث شد علیرغم همه ی چالش های پیش رو و با وقفه ای طولانی انتشار نشریه در اولویت قرار گیرد و فرصتی ناب تعبیر شود ،  این است که اصحاب فکر و قلم محلی برای بیان نظرات و اندیشه های خود داشته باشند ، مردم و مسوولین در آن به تعامل و تفاهم در خور برسند ، محلی برای تضارب آرا و عقیده های موجود در منطقه باشد و مهمتر از همه ی آن ها حضور پر رنگ مردم در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی ، محسوس باشد.

« ساحل دریا » در نظر دارد دارای نقشی بی بدیل در جهت دهی مثبت به تحولات فکری ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه با تکیه بر اطلاعات دقیق و همه جانبه ، از نیازها و انتظارات مخاطبان خویش باشد و بستر ساز توسعه ی همه جانبه ی منطقه و هموار کننده ی راه رشد و بسط اخلاق ، معنویت و ارزش های دینی در جامعه باشد.

التزام به حقیقت ، وفاداری به مردم ، صداقت در نوشتار و گفتار و تعمیم آن در عمل ، استقلال در عمل ، اهرم نظارت بر عملکرد ارباب قدرت ، احترام کامل به همه ی آرا و نظرات ، فراغت از تخریب و تهمت ، گسترش بستر نقد و ارایه ی راهکارهای سازنده ، بیان واقعیت ها بدون آمیختن شایعات ، نظرات و سلایق شخصی و سرانجام « وجدان بیدار » جامعه بودن و در چارچوب قانون عمل کردن از اولویت های غیر قابل انکار نشریه به شمار می آید.

« ساحل دریا » در نظر دارد مورد اعتماد آحاد جامعه و منبع خبری و اطلاع رسانی مورد وثوق مردم بوده و الهام بخش و اثر گذار بر تحولات منطقه باشد

« ساحل دریا » آرامش بخش محافل خواهد بود و توجه به رسالت آگاهی بخشی مردم منطقه از نکات بارز آن خواهد بود.

امید است که مردم و مسولان ، همه خود را صاحبان اصلی «  ساحل دریا » بدانند و در ترویج فرهنگ خود باوری ، رشد و توسعه ی همه جانبه ،  دست در دستان هیات تحریریه ی نشریه قرار دهند.