ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

پرستش و نیکی

سخن مدیر مسوول و سردبیر هفته نامه ی « ساحل دریا » ،  مهدی حلاجیان ؛ شماره ی  82  ؛   15  آبان ماه  1395


پروردگارت مقرر داشت که جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید. هرگاه تا تو زنده هستی ، هر دو یا یکی از آن دو سالخورده شودند ؛ آنان را میازار و به درشتی خطاب مکن و با آنان به اکرام سخن بگو. در برابرشان از روی مهربانی سر تواضع فرود آور و بگو : ای پروردگار من ، همچنان که مرا در خردی پرورش دادند ، بر آن ها رحمت آور ... حق خویشاوند و ممسکین و در راه مانده را ادا کن و هیچ اسرافکاری نکن. ( سوره ی اسرا آیات 23 ، 24 و 26 )


بخشی از دستور صریح قران ، کتاب نجات بخش زندگی است که جمع کثیری از مسلمانان ، به سادگی آن را کناری می گذارند و ادعای مسلمانی آنان سخت و تهوع آور است. راه دوری نرویم ، ابتدا از خویش ، خانواده ، همسایه و هم محلی ها مثال نقض این دستور را وارسی نمائیم و آن گاه تلنگری مناسب ، به خویش و بعد به دیگران زنیم. آن گاه با صدای بلند از خویش بپرسیم " و اما بقول شیطان الرجیم ، فاین تذهبون ! " به کجا می رویم؟


خداوند در کنار پرستیدن خویش نیکی به پدر و مادر را آورده و همسنگی و همطرازی آن بدان معناست که ارزش والدین ، به صرف والد بودن ، تربیت و پرورش ما آن قدر هست که هستی بخش آن را در کنار خود قرار داده است.


در بین مردم اما هستند کسانی که نگهداری از پدر و یا مادر ناتوان خویش را از هر کاری پر اهمیت تر می دانند. سختی و دشواری های  نگهداری و تر و خشک کردن آنان را به جان می خرند و حتی در تاسی از قران کریم و در صبر بر مشکلات ، کلمه ی " اوف " را در حق والدین خود به کار نمی برند.


وجدان آسوده ، آرامش قلبی و رضایت پدر و مادر ؛ ارمغانی است که پاداش اخروی آن را آفریننده ی بخشنده و مهربان به آن ها وعده داده است.


قدر ِ احساس قدرت و توانمندی با تکیه گاهی پدر ، مهربانی و عشق با آغوش مادر  را کسانی می دانند که از نعمت داشتن آن محرومند. با همه و به خصوص بر پدر و مادر خویش مهربان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد