ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

گذری کوتاه بر انتخابات در شهرستان رامسر


ساحل دریا – عصر روز پنج شنبه با هماهنگی تلفنی قرار شد ملاقاتی حضوری و مباحثه ای کوتاه پیرامون انتخابات در شهرستان رامسر شکل گیرد.حوالی ظهر روز جمعه و پس از انجام برخی امور اداری و غیر اداری محمد آزاد فرماندار شهرستان رامسر، در دفتر کار خود پذیرای هیات تحریریه ی هفته نامه ی ساحل دریا بود.


در این نشست از جواهرده ، فرودگاه ، کنارگذر ، تصفیه خانه ی آب ، پروژه های سرمایه گذاری ، هتل سماموس ، انتخابات ریاست جمهوری و برخی از مباحث حاشیه ای سخن گفته شد.


مهم ترین هدف نشست شرایط انتخابات در شهرستان رامسر بود که پس از طرح سوال از طرف هفته نامه ی ساحل دریا ، فرماندار با صبر و حوصله بدان ها پاسخ گفت . مشروح مهم ترین نکات این نشست تقدیم خوانندگان هفته نامه می شود.

شهرستان رامسر دارای 74179 نفر جمعیت است که ترکیب جمعیتی آن با 37220 مرد و 36959 تن زن شکل گرفته است. بدین ترتیب با تقریب کم  261 تن اختلاف ، تعداد جمعیت  زن و مرد در ترازی برابر قرار دارند.


جمعیت روستائی در شهرستان رامسر 17466 نفر می باشد.


اما ترکیب جمعیتی دو شهر آن ، رامسر با جمعیتی بالغ بر35997 نفر که 18079 تن از آنان مرد و 17918 تن از آنان زن هستند.


 شهر کتالم و سادات شهر نیز دارای 20716 نفر می باشد. از این تعداد 10260 تن مرد و 10456 تن زن هستند. در جمعیت این شهردو اتفاق مهم قابل توجه است. ابتدا این که با افزایش 717 نفر جمعیت ، مرز جمعیتی آن از 20 هزار نفر گذشته و در شرایط نام نویسی کاندیداهای شورای شهر کتالم و سادات شهر اتفاق غیر منتظره ای رخ داد و در این دوره شرط ثبت نام به علت افزایش جمعیت از مرز 20 هزار نفر ، از فوق دیپلم به کارشناسی ارتقا یافت.بنابر این برخی از شهروندان فوق دیپلم که خود را برای نامزدی در شورای شهر کتالم و سادات شهر آماده کرده بودند ، غافلگیر شده و شرایط نامزدی را از دست دادند. اتفاق دوم ترکیب جمعیتی کتالم و سادات شهر ، پیشی گرفتن تعداد خانم ها از تعداد آقایان است. در این شهر ، تعداد 196 نفر جمعیت زن  ، بیشر از مردان است .


به منظور برگزاری انتخابات پنجمین دوره ی شورای شهر و دوازدهمین دوره ی ریاست جمهوری ، هیات نظارت انتخابات ریاست جمهوری با ترکیب 3 نفر و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  هیات اجرائی با ترکیب 9 نفر و هیات نظارت با انتخاب 5 نفر شکل گرفت. لازم به ذکر است که در هر دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هر 5 نفر عضو هیات نظارت بر انتخابات را نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی آن منطقه تعیین می نماید. در این دوره از انتخابات 405 داوطلب ، متقاضی شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان رامسر شدند. 90 نفر از این تعداد یعنی 22.3 درصد شرکت کنندگان شهری و 315 نامزد با 78.3 درصد مشارکت از حوزه های روستائی بودند. 44 نفر از داوطلبین زن و 361 تن نیز مرد بودند. و تعداد 109 دواطلب این دوره از شورا ، پیش از این سابقه ی حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا را داشته اند.


نکته ی قابل توجه ترکیب جمعیتی ، حضور فعال زنان در روستاهای رامسر است. در حالی که شهرهای رامسر و کتالم و سادات شهر هرکدام با 3 نامزد زن مواجه هستند ؛ این امر در روستاها با حضور تعداد 38 زن جلب توجه می کند.


به لحاظ ترکیب سنی  ؛ تعداد 19 داوطلب زیر 30 سال ، سه نفر بالای 75 سال و 160 نفر نیز در بازه ی سنی 36 تا 50 سال قرار دارند.


از نظر سطح سواد نیز 152 داوطلب سواد خواندن و نوشتن ( در حوزه های روستائی ) ، 80 نفر دیپلم ، 19 نفر فوق دیپلم ، 117 نفر کارشناسی ، 31 تن کارشناسی ارشدو 6 نفر نیز دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند.


شهر رامسر


تعدادکل ثبت نام شدگان در شورا 44 نفر بودند که از این تعداد 41 نفر مرد و 3 نفر زن بودند. از این تعداد یک نفر در هیات اجرائی به علت فقدان مدرک تحصیلی رد صلاحیت شد. 3 نفر دیگردر هیات نظارت رد صلاحیت شدند. از این 4 نفر ، 2 نفر در هیات نظارت استان تائید صلاحیت شدند. و 5 نفر نیز انصراف داده بودند. پس از پایان این سیکل یک نفر دیگر از عرصه ی رقابت با انصراف خارج شد . بنابر این حاضرین در عرصه ی رقابت شهر رامسر 36 نفر شدند.


شهر کتالم و سادات شهر


در این شهر کل افراد علاقه مند به حضور و ثبت نام شده 46 نفر بودند که 3 تن از آنان را زن ها تشکیل می دادند. 7 نفر انصرافی و 4 نفر رد صلاحیت شده ی مرد در این مرحله سهم این شهر بود.پس از بررسی اعتراض رد صلاحیت شدگان ، هیات نظارت استان دو نفر را مورد تائید قرار داد. در این فرصت انتهائی 3 نفر دیگر نیز از عرصه ی رقابت با انصراف کنار کشیدند و جمع حاضر در انتخابات کتالم و سادات شهر به 34 نفر رسید.


شعب اخذ رای


در شهرستان رامسر تعداد 105 شعبه ی اخذ رای پیش بینی شده است که از این تعداد 94 صندق ثابت و 11 صندوق سیار هستند.


تعداد شعب صندوق اخذ رای در شهر رامسر 28 صندوق ثابت و یک صندوق سیار است . شهر کتالم و سادات شهر نیز دارای 18 صندوق ثابت و یک صندوق سیار است. در روستاها نیز 48 صندوق ثابت و 9 صندوق سیار پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد