ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

سال نو ، طرحی نو و لباسی نو

سخن مدیر مسوول و سردبیر هفته نامه ی « ساحل دریا » ،  مهدی حلاجیان ؛ شماره ی  92  ؛   اول اردی بهشت  ماه  1396



خبر اول : حدود 7 سال است که هفته نامه ی ساحل دریا در ابعاد 35 در 50 چاپ و منتشر می شد . اختصاصی شهرستان رامسر بودن ،  محتوی هفته نامه ، ابعاد  ، تمام رنگی بودن ، کاغذ اعلا ، شمارگان منتشره و توزیع بسیار عالی نشریه در شهرستان رامسر و توزیع اینترنی با رایانامه در سرسر کشور و برای بسیاری از رامسری های ساکن کشورهای مختلف ، محملی را پدید آورده است که بسیاری از شهروندان گرانقدر ، هفته نامه را به عنوان مروری بر تاریخ شفاهی شهرستان رامسر ، بایگانی کرده اند.


محدودیت مالی ، و حجم کم مطالب تولید شده در یک هفته در یک شهرستان ، ابعاد قبلی را پوشش می داد. حمایت و پشتوانه ی تامین منابع مالی انتشار نشریه توسط برخی ادارات و نهادها به خصوص شهرداری های رامسر ، شهر کتالم و سادات شهر عامل اصلی تداوم انتشار هفته نامه تاکنون بوده است.هرچند از جانب صاحبان صنعت ، ثروت ، اصناف و بازاریان به لحاظ مالی کمتر به نشریه کمک شده است.


شهروندان محترم بنا به دلایل مختلف از جمله ؛ ریز بودن مطالب ، کوچک بودن تصاویر گلایه مند بودند و در دفعات مختلف تقاضای بزرگتر شدن ابعاد هفته را داشتند. علیرغم همه ی تنگناها ، احترام به مخاطب و توجه به خواسته های ارزشمندشان عاملی شد که سال 1396 ساحل دریا با لباسی نو و در اندازه ی بزرگتر و به ابعاد 50 در 70 ، چاپ ، تولید و پخش شود.


امید است با حمایت مادی صاحبان ثروت و حضور معنوی صاحبان قلم ، انتشار تنها نشریه ی اختصاصی تمام رنگی اختصاصی یک شهرستان و یکی از پرتیراژترین نشریات منطقه ای با نگاه تخصصی  ، تداومی منحصر بفرد داشته باشد. نگاه هفته نامه به دستان پرتوان مردم فهیم شهرستان است تا نسخه ی مکتوب تاریخ شفاهی منطقه ، در یادها و یادمان ها ماندگار شود.


خبر دوم : از آغاز انتشار نشریه ، دفتر تحریریه در شهرستان رشت مستقر بوده و خبرنگاران همکار هفته نامه با ارسال اینترنتی مطالب ، در تکمیل محتوا فعال بودند. مخاطبین گران قدر هفته نامه بارها اعلام علاقه جهت استقرار دفتر نشریه در شهرستان رامسر داشتند ، باز تکرار داستان غم انگیز تامین مالی ایجاد چنین کانال ارتباطی ، مزاحم کار بود. با توکل بر خدا و استعانت از او در فصل شکوفه های بهار نارنج با افتخار ، دفتر مرکزی ساحل دریا در محله ی لپاسر رامسر دایر می شود تا بدین وسیله راه ارتباطی شهروندان با هفته نام تسهیل شود و نشست های تخصصی و مصاحبه های مردمی و بومی در این مرکز تجمع شکل گیرد.


احداث دفتر هفته نامه از سوی دیگر راه دست یابی علاقه مندان به ارائه ی مطلب ، گزارش ، آگهی ، خبر و رپرتاژ را آسان کرده و امید است در آینده ی نزدیک با حمایت اقشار ، بازاریان و صنوف  ، دغدغه ی پوشش صرف اخبار دولتی ، از دوش ساحل دریا برداشته شود.


خبرسوم : راه اندازی پژوهشگاه رامسر یکی از دغدغه های اصلی ام بوده و هست. موضوعی که با سه فرماندار اخیر رامسر مطرح و علیرغم استقبال و علاقه مندی آنان به احداث چنین پژوهشکده ای ، متاسفانه اقدام عملی در این مورد صورت نگرفت . این پژوهشگاه در نظر دارد تمامی کتاب ها و نوشته های مرتبط با شهرستان رامسر را در یکجا ، گرد هم آورد و ضمن دعوت از دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکترا که پایان نامه ی خود را در خصوص رامسر تدوین کرده اند ، محملی باشد تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، بر اساس نیاز های رشد و توسعه ی شهرستان رامسر ، پایان نامه های خود را در این زمینه ها تدوین نمایند. این اقدام ضمن این که محلی برای رجوع پژوهشگران رامسرشناسی می تواند باشد ، پروژه های جدید را به علاقه مندان معرفی می نماید.


درضمن به بهترین اثر گردآوری شده ی تحقیقی و یا کتاب منتشره در زمینه ی رامسر ، هرساله جوایز ویژه ای در نظر گرفته می شود.


دفتر هفته نامه ساحل دریا افتخار دارد که " پژوهشگاه رامسر  " را در دل خود جای داده و محل اجتماع نخبگان می شود.


در این زمینه علاوه بر علاقه مندی فرهیختگان و گام نهادن برای رشد و  توسعه ی رامسر ، مسوولین ادارات و نهادها نیز با ارائه ی مواد دلخواه نهاد ذی ربط خود ، مسیرهای تحقیق را باز می نمایند و خیرین و متمولین شهرستان نیز با پشتیبانی مالی خود ، ضمن به جای گذاشتن صدقه ی جاریه ، نام نیک خود را به یادگار می گذارند.


رشد ، توسعه و بالندگی منطقه با مشارکت همگانی و در بستر پژوهش با برآورده نمودن نیازها و سازو کارهای برنامه ریزی شده و داشتن سند چشم انداز روشن و گام بر داشتن در آن مسیر محقق خواهد شد و این مهم با همدلی ، همزبانی و همگامی سرعت مناسبتر خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد