ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

هفته ی دولت

سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی  79  ؛   15 شهریور ماه  1395


هفته ی اول شهریور هر سال به یادمان شهادت محمد علی رجائی و باهنر رئیس جمهور و نخست وزیر ، که در دفتر نخست وزیر به دست ناپاک دشمنان انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند ، مراسمی برگزار می گردد که در آن ضمن گرامیداشت یاد شهدا ، اقدامات انجام شده ی دولت مردان ، در آن بازگو می شود.


علیرغم زحمات و پی گیری های برخی مدیران و مسوولین ؛ وضع نفس گیر زباله در جنگل ، نا تمام ماندن تصفیه خانه ی آب رامسر ، تعطیلی پروژه ی کنارگذر ساحلی ، وضعیت نا مشخص باغ سی هکتاری ، عدم احداث مجتمع فرهنگی رامسر و ده ها پروژه ی ریز و درشت دیگر در رامسر ؛ سال هاست بی نتیجه مانده است . علاوه بر آن ها  برخی کارهای روبنائی نیز دچار چالش جدی هستند و فقدان تغییر ملموس در ظاهر شهرستان رامسر در چهار دهه ی اخیر و یا به زعم برخی ، پسرفت های وسیع در برخی بخش ها ، شیرینی و حلاوت کارهای انجام شده را کم می کند.


شاید فقدان وجود یک طرح جامع مشخص و مدون و به تعبیر امروزی ها " سند چشم انداز " ، از هم گسیختگی و نامرتبی روند رشد و توسعه ی شهرستان رامسر را رقم زده است. به پیوست این فقد ، حضور برخی مدیران ناکارآمد و بی انگیزه که هدفشان حفظ میز ریاست و درآمد و پرستیژ ناشی از آن است ، در عدم توسعه یافتگی رامسر بی تاثیر نیست.


اشاره ی مستقیم به نشان های نا کارآمد ناشی از مدیریت امکان پذیر هست اما دانستن " العاقل یکفی بالاشاره " و " ضمیر مرجع خود را می یابد " ، نیاز به بازگشائی بیشتر مطلب را حذف می کند.


پس از سال ها انتزاع از تنکابن و تشکیل شهرستان رامسر ؛ فقدان اداره برای برخی از نیازهای شهرستان رامسر ، پائین بودن سطح و درجه ی اداری برخی از سازمان ها ،  بودن اداره و فقدان ساختمان اداری برای برخی دیگر از ادارات ، حضور چند ساله ی " سرپرست " برای برخی ادارات و نهادها و سرانجام عدم تشویق و تنبیه مناسب برای مدیران کاربلد و ناکارآمد، عواملی است که باید مدیر کلان شهرستان اقدام و عمل بایسته ای برای آن در نظر گیرد.


زدودن نگاه های سنتی ، دوری از رشد و توسعه به بهانه ی حذف تجمل گرائی ، گسترش دامنه ی مشاوران و پذیرش نظرات ارزشمند توسعه محور ، تاثیر ناپذیری از اربابان قدرت و ثروت از دیگر مولفه های مغفول در شهرستان رامسر است.


امید است در هفته ی دولت آتی از اشکالات مطروحه ،  اثری نباشد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد