سلام و سلامی دوباره

وباز هم به بهانه مشغله کاری!!! و عذر خواهی دیگر.

ابتدا تبریک سال نو که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامیده شده است.امید است با تلاش مجدانه خود گام مثبتی در این امر برداریم.

 و انشالله شروع جدی دیگربا مطلب جالبی در مورد سیلیکاژل.

همه ما تاکنون بسته های کوچکی را که برروی آن عبارت" سیلیکاژل ،آن را نخورید" SILICAGEL  DO  NOT  EAT ) ) درج گردیده است ، در داخل جعبه های کفش ، دوربین، قوطی های دارو ، تجهیزات الکترونیکی و کامپوتری وغیره دیده ایم ...

ادامه نوشته

مطالب جالب در بحث کابل خود نگهدار

     بعد از مدتها و کنکاش بسیار زیاد دو مطلب بسیار جالب در مورد کاربرد مناسب از کابل خودنگهداریافتم که به شما دوست عزیز معرفی میکنم.در این دو مطلب که توسط آقای مهندس مسعود صادقی ارایه شده از دیدگاه بهره برداری به این بحث جالب نگاه شده است.امیدوارم که نهایت استفاده از آن را ببرید.

http://www.tavanir.org.ir/dm/nezarat/maghalat/cable/abcJadid.pdf

http://www.tavanir.org.ir/DM/nezarat/Pishnevis/cable1.pdf

باز هم سلامی دوباره بعد از مدت طولانی

 ضمن تبریک سال جدید، که هر چند مدتی هم از آن گذشته، امسال تصمیم گرفتم که زود به زود به شما سربزنم و مطلب جدید و کاربردی رو به شما بدم.امیدوارم که شما دوست عزیز هم مارو در رسوندن آخرین دستاوردهای صنعت برق به عزیزان علاقه مند یاری کنید.

معرفی یک وبلاگ جالب و کاربردی

سلام.

امروز یک وبلاگ جالب رو به شما معرفی میکنم که بسیار جالبه. حتما بازدید کنید. این وبلاگ به معرفی دستگاه کاهش مصرف برق و کارآرایی آن پرداخته است.بنده به نوبه خود به آقای احسانی که زحمت این وبلاگ رو کشیدند تبریک میگم.

بازم تاخیر و عذر خواهی دوباره

باسلام. این بار هم به خاطر مسایل کاری و جابجایی ناخواسته مکان خدمت،خیلی وقته که به وبلاگ سر نزدم.واقعا عذر خواهی منو بپذیرید.

امروز میخوام از فن آوری نانو که این روزها بحث داغ محافل علمی و صنعته براتون مطلب بذارم.نانوتكنولوژي، فناوري جديدیه كه تمام دنيا را فرا گرفته  و به تعبير دقيقتر "نانوتكنولوژي بخشي از آينده نيست بكله همه آينده است" .

ادامه نوشته

بررسي علل آسيب ديدن ترانسهاي توزيع و روشهاي پيش‌گيري آن

نظر به اهميت ويژه ترانسهاي شبكه، همواره مواظبت و نگهداري آنها از مسائل مهم در صنعت برق بوده و هم‌چنين در صورت صدمه ديدن ترانس، هزينه مربوطه بالا و خاموشي تحميـل شده طولاني مدت خواهد بود.
در اين گزارش ابتدا علل آسيب‌ديدگي ترانسها بحث گرديده و سپس راههاي پيش‌گيري آن بيان ميگردد

.دریافت مقاله

استاندارد شبکه های برق

 امروز یه سایتی رو براتون به اشتراک گذاشتم که کلیه استانداردهای شبکه های برق رو توش میتونین پیدا کنین. با مراجعه به سایت زیر میتونین تمامی اطلاعات مربوطه رو داشته باشید.

                         ((  استاندارد های شبکه های توزیع برق))

کابل خود نگهدار

امروزه با توجه به تراکم بار در مناطق شهری و با ارزش شدن زمین و ملک در این مناطق بخصوص در شهرهای بزرگ، استفاده از کابلهای خودنگهدار جهت انتقال انرژی به مرکز ثقل بارها در این مناطق امری اجتناب ناپذیر میباشد. زیرا عملاً از خطوط هوایی بدلیل ایجاد حریم نمی توان استفاده نمود. در مقاله زیر نکات مهمی از این کابلها گنجانده شده است.

دریافت فایل

استقلال شرکتهای توزیع

خیلی وقت بود که منتظر چنین لحظه ای بودیم و بالاخره اتفاق افتاد. استقلال شرکتهای توزیع از شرکتهای برق منطقه ای. این امر مزایای زیادی دارد که دست شرکتهای توزیع در برگزاری مناقصات قراردادهای جاری بیشتر باز شده و همینطور عدم تحمیل پیمانکاران انتخاب شده !!! به توزیع چیها.امیدوارم که با این اتفاق فرخنده بتونیم هر چه بهتر به مردم شریفمون خدمت کنیم.اگه میخواین اطلاعات بیشتری داشته باشید به سایت زیر مراجعه کنید.

                                          استقلال شرکتهای توزیع

                                               استقلال شرکتهای توزیع

بازم اتصال زمین

واقعا این مبحث اتصال زمین از اهمیت بالایی برخورداره.همواره دیده شده که عدم استفاده سیمبانان از ارت موقت بهنگام کار روی شبکه اتفاقات بدی رو بدنبال داشته.این فایل هرچند که به زبان انگلیسیه ولی جالبه. حتما بخونید.

واما مساله اتصال زمین

توی شبکه های فشار ضعیف مساله مهمی که هم باعث جلوگیری از عدم تعادل بار میشه و هم جلوی برق گرفتگی رو میگیره مساله اتصال زمینه.که متاسفانه کمتر مورد توجه واقع میشه.این مقاله در این مورد بحثهای جالبی ارایه داده.

امان از دست عدم تعادل توی شبکه

 این مقاله مفصلادرمورد عدم تعادل فازها و نول شبکه واثرات اون بحث کرده. اصلا میدونین چیه؟ ما توزیع چیها پیرهنمون بد پاره شده آقا؟ وگرنه تموم زحمات صنعت برق با ماست ولی بهمون میگن بیشترین تلفاتو دارین!!!!!

اثر تغییر ساعت برمصرف انرژی

 و اما ببینیم تغییر ساعت که از سال ۱۳۷۰ اتفاق افتاد چه تاثیری روی مصرف انرژی الکتریکی داشته. این مقاله جالب رو حتما بخونید.

مشکلی که اکثراً تو شبکه با اون مواجه هستیم

یکی از مشکلاتی که اکثر بهره برداران توی شبکه با اون مواجه هستن قطع یک فاز روی خط ۲۰ کیلوولته. این مقاله در این مورد بحثهای جالبی کرده.شماهم بخونیدواستفاده کنید.

مشکل پروانه اشتغال بكار مهندسي فارغ التحصیلان عباسپور

 این روزها تموم هم وغم بروبچه های فارغ التحصیل دانشکده مشکل پروانه مهندسی اونهاست. با توجه به اینکه تو دانشکده ای تحصیل کردیم که از نظر امکانات علمی و کاربردی حرف اول رو تو کشور میزنه و عنوان رشته خودمون هم علمی کاربردی بود، ولی متاسفانه نمی تونیم از امکانات و مزایای طراحی نقشه های ساختمان استفاده کنیم. به نظر من وزارت نیرو باید از حق بچه هایی که با هزینه خودش وارد جامعه میشن کاملا دفاع کنه. البته یه خبرهایی در مورد نشست آقایون در این مورد رسیده که بازم البته یه بار بهم خورده. ولی دعا میکنیم که هر چه زودتر این مشکل حل بشه و ما به حقمون برسیم. نظر شما چیه؟

یه خبر مهم

قابل توجه برو بچه های فارغ التحصیل مازندرانی دانشکده (حس ناسیونالیستی). میخوایم بعد از چند مدت و بدور از هیاهوی کار با هم باشیم. قبلاهم با اس ام اس باهاتون تماس گرفته بودم. اکثریتتون هم موافق بودید. حالا هم میخوام نظرتون رو در مورد این مساله بدونم. معطل نکنید و نظرتون رو بدید. چه موقع و کجا؟

خوش و بشی با برو بچه های دانشکده

سلام.خیلی وقت بود که میخواستم یه جوری با بچه های با معرفت دانشکده ارتباط برقرار کنم. توفیق بود که از طریق دهکده جهانی این ارتباط ایجاد بشه. روی صحبتم بیشتر با بروبچه های ورودی 74 هست. اون بچه های باحال و با معرفت. صمیمی و دلسوز. لازمه که اینجا یادی هم بکنیم از زنده یاد علیرضا خلیلی(برای شادی روحش صلوات).

یادش به خیر. چه صفا و صمیمیتی بود.دوستان ! بیاین اون صفا و صمیمیت رو دوباره زنده کنیم.باهم ارتباط برقرار کنیم.

راستی یادم رفته بود که این وبلاگو برای ارتباط مهندسان برق ایجاد کردم. ولی اول دلم نیومد که با برو بچه های خودمون یه گبی نزده باشم.ابتدا براتون یه مقاله ای در مورد تاریخچه ورود برق به ایران رو گذاشتم.امیدوارم خوشتون بیاد.   دانلود