ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

شغل پر زحمت

سخن مدیر مسوول و سردبیر هفته نامه ی « ساحل دریا » ،  مهدی حلاجیان ؛ شماره ی  88  ؛   21 بهمن ماه  1395



زادروز حضرت زینب سلام الله علیها را روز پرستار نامیدند. به پاس زحمات طاقت فرسای شیر زن کربلائی که تیمار داری اهل بیت آل محمد صلی الله علیها و آله را به عهده گرفت. این انتخاب اهمیت و سختی کار پرستاران رانیز تبیین می کند. آن هائی که در ساعات مختلف روز در منازل، مراکز درمانی و بیمارستان ها کار پر زحمت پرستاری را به عهده دارند.


استرس و فشارهای عصبی وارده بر این قشر خدوم و حقوق ناکافی آنان در انتهای ماه و در برخی موارد برخورد ناشایست و گاهی از روی عصبیت فقدان تحمل بیماران و از آن بدتر خانواده های متوقع بیماران ؛ سختی های کار پرستاران را دو صد چندان می کند.


گاهی حتی تصور دیدار برخی از بیماری ها ، عفونت ها ، بیماران سوختی ، بیماران چاک چاک تصادفی و انواع و اقسام امراض سخت و دشوار است ، این را اضافه کنید که وظیفه دارید مرحم گذار این صحنه باشید و کم تحملی اطرافیان بیمار در لحظات بحرانی بیماری ، دائم چون پتکی بر سر زحمت کشان این عرصه ، ضربات سهمگین وارد کند.


در کنار این سختی ها عدم توازن حقوق دریافتی در مقابل سختی کار ، تحمل اضافه کارهای ناخواسته ، دوری از خانه و خانواده در زمان روز و آسایش شب ، تحمل کمبود نیرو به خاطر وضعیت نابسامان اقتصادی و نبودن در کنار عزیزان در زمان های خوشی و ناراحتی ، در زمان تولد و مرگ ، در لحظات عروسی و عید.... به راستی سخت و طاقت فرساست.


اما نیمه ی پر این شغل زیبائی های در خوری دارد که تا اهل آن نباشید ، نمی توانید بدان دست یابید. لحظه ی شیرین تولد کودک و تبریک به مادر ، پدر و خانواده ؛ لحظات پر التهاب خانواده ها در پشت درب اتاق عمل و آوردن خبر شادی بخش سلامت بیماران ، لحظه ی زیبای ترخیص بیماران و کم تحملی آنان در ماندن حتی لحظه ای اضافی ، حلاوت لبخند رضایت بیماران ، خانواده ها ، همراهان و حتی شادمانی بیمار بغل دستی از ترخیص هم اتاقی بیمارش وصف ناشدنی است.


غرق شدن در لذت خوشی این شغل و تحمل ناملایمات آن فقط با یک عنوان می تواند همگن باشد ؛ عشق. پرستاران عاقلانه و عاشقانه شغل خویش را انتخاب نمودند و از این لحظات ناب در کنار هم بودن لذت بی حساب می برند.


در هر شغلی استثناهائی هم هستند ، در این شغل نیز هم. اما مجموع عاشقان این حرفه ی سخت و گاهی غیر قابل تحمل ، عشق به شغل ، حمایت از ضعیف ، تیمار دردمندان و در کنار هم بودن را پذیرفته اند و مهربانانه در خدمت مردم اند.


زادروز اسوه ی صبر ، بر عزیزان صبور حرفه ی ارزشمند پرستاری مبارک باد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد