ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

شطرنج سیاست

همزمان با تصویب پیشنهاد اوباما رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعزام ۳۰ هزار سرباز به افغانستان برای جنگ با طالبان و اغتشاشگران ٬ جایزه صلح بین المللی به ایشان اعطا می شود. 

وی در آن جلسه از وقایع پس از انتخابات ایران نیز سخن می گوید و اعلام می کند: دولت هائی مثل ایران بیش از آنکه از جنگ بهراسند از آرزوها و امید های ملتشان می هراسند.  

 

     

از سوی دیگر جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که از تکنولوژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز استفاده می کند٬ اما جامعه ی جهانی اتفاق نظر دارند که ایران به دنبال بمب هسته ای است. 

این موضوع به وضوح تفاوت دیپلماسی فعال و موثر را با دیپلماسی غوغا سالارانه نمایان می کند. 

 

اشتباه نشود بنده نیز مانند بسیاری از افراد جامعه حق هر کشوری از جمله ایران را می دانیم که از تکنولوژی نوین بهره برداری نماید و هیچ کشوری حق ندارد در این زمینه به ایران و یا هیچ کشور دیگری زور بگوید.اما یقینا یک جای کار سیاست خارجی ما دچار اشکال است که اجماع جهانی برعلیه کشور ما توافق مکتوب دارد. 

از سوی دیگر یقین داریم که کشورهای دیگر دلشان به حال ملت ما نسوخته است. 

تفاوت کشور ما با دیگران این است که ما موقعیت سنجی مناسب را ارائه نداده ایم. همه ی کشورها منافع ملی خود را بر هرچیز دیگر رجحان داده اند جز کشور ما. 

در شطرنج سیاست مهره چینی ها باید طوری باشد که در حفظ منافع ملی ٬ حداقل بازی برد برد را برگزینیم. 

اگر کسانی قطعنامه های سازمان ملل را کاغذ پاره نامیده اند و ادعا می کنند که آنقدر قطعنامه بدهید که قطعنامه دانتان پاره شود ٬نمی دانند که اثرات تخریبی تحریم و سماجت های بی مورد ٬ اولین اثرش زندگی در سختی ها و ناملایمات است ٬ مردم ما این موضوع را با پوست و گوشت خود لمس می کنند. 

البته تجربه ی تاریخی چند ساله نشان داده است که کسانی که خود را کارشناس ارشد می دانند و نظرات دیگران را فاقد ارزش دانسته و از افراد بله قربان گوی در مدیریت بهره می گیرند ٬ یقینا گوش شنوائی برای شنیدن صدای دل خسته ی مستضعفانی که دایم از آن ها بهره برداری سیاسی می کنند ٬ نخواهند داشت. 

وظیفه ی اندیشه ورزان شکستن سکوت است ٬ هرچند  بی صدائی قلمی در دنیای مجازی باشد. 

 

(‌آخرین بازدید ۶۳۲۷۲ )

بسیج لشگر مخلص خداست

    

 

هفته ی بسیج چند روز دیگر آغاز می شود . از ۵ آذر ۵۸ و صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی سال ها می گذرد. اوئی که فرمود « در این دنیا افتخارم این است که یک بسیجی ام » و همو که در آخرین پیام هفته ی بسیج « شجره ی طیبه و درخت پهناوری که شکوفه های آن بوی بهار وصل می دهند » را نگاشت.  

بیش از بیست سال از هجرت غم انگیز او می گذرد و خیلی ها پیوسته یکی از افتخارات خود را بسیج و بسیجی بودن می دانستند.  

بسیج ٬ رعایت کامل اصول شرعی و اخلاقی بود 

بسیج ٬ پایبندی به اوامر ولایت فقیه بود. 

بسیج ٬ ایثار و از خود گذشتگی بود. 

بسیج ٬ ارزش های الهی در جامعه ای دینی بود. 

اما هیچ گاه  برداشت های سطحی از ارزش های الهی و ولایت فقیه به نام بسیج و بسیجی نامیده نمی شود.

همان زمان عده ای بودند که با نام بسیج ٬ عقده های روانی خود را پی می گرفتند و با نام امر به معروف و نهی از منکر  بدترین برخوردهای زننده را با کسانی که در حفظ شئونات اسلامی بی مبالات بودند را روا می داشتند.  

ضرب و شتم کسانی که آستین کوتاه پوشیده بودند 

توهین به خانم هائی که روسری آن ها کمی عقب تر از حد معمول بوده و مویشان هویدا بود. 

سخن چینی  ( جاسوسی ) به منظور تثبیت موقعیت خود برای افراد موثر. 

... 

همه ی این ها را فارغ از رعایت اولین و مهمترین اصلی که بدان اشاره می کردند ٬ عمل می کردند.  نه شرایط امربه معروف و نهی از منکر را داشتند و نه به مراتب آن وقوف داشتند. 

همیشه برای بسیجیان پیرو امام سخت و آزار دهنده بود اما این اتفاقات نامیمون در مقابل عظمت و گستردگی عاشقان پاکدل بسیج هیچ انگاشته می شد. 

و اعتقاد به آیه ی شریف : « فمن یعمل مثقال ذره خیر یره و من یعمل مثقال ذره شر یره »پاسخگوی دل نگرانی های طبقه ی مخلص بسیج بود.  

پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب همان عشق و ارادت  به جانشینش تسری یافت. در مقطع پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب عده ای دیگر با نامی جدید همان کارهای  غیر شرعی را به نامی مقدس آراستند و با حمله به تجمعات دانشجوئی و قانونی مطامع شخصی و گروهی را به نام دفاع از ولایت فقیه به خورد جامعه دادند.  

بدترین اتفاق از این نوع ٬ واقعه ی ۱۸ تیر سال ۷۸ است. که در بیست سه تیر خاتمه یافت.

این گونه افراد ٬ گاهی نیز پا را فراتر گذشته و به کشتن افرادی پرداختند که مدرک محکمه پسندی برای حذف آن ها وجود نداشت و در صورت موجود بودن نیز باید در مجاری خاص خود قرار می گرفت. این نیروهای به ظاهر مدافع ارزش های انقلاب « نیروهای خودسر » نام گرفتند. 

پس از انتخابات ۲۴ خرداد ۸۸ عده ای دیگر با نامی جدید همان شیوه های غیر شرعی را به نام دفاع از انقلاب و اسلام و ولایت فقیه به معرکه ی خیابان ها کشاندند. این افراد موسوم به « لباس شخصی ها » ادامه ی همان روش غلط اوایل انقلاب هستند. آن هائی که با بی اطلاعی از موازین شرعی اعمالی را انجام دادند که نه تنها شرعی نبود بلکه حتی اخلاقی و وجدانی نیز نبود. البته  لباس شخصی ها ی جدید در تجمع های مذهبی نیز با نام حمایت از رهبری  بدترین فحاشی ها و کتک زدن ها را به منصه ی ظهور رساندند. 

اینکه عده ای نام پاکباختگان بسیج و بسیجی را برای رسیدن به قدرت و حفظ آن بهره بگیرند ٬ جای بسی تاسف و نگرانی است. 

« بصیرت انقلابی و اسلامی » باید از حیطه ی شعار و مطامع گروهی خاص خارج و بسیج و بسیجیان با ارادت به ائمه ی اطهار و سیره و سلوک آنان دست خائنین به هدف بزرگ امام و انقلاب را خالی بگذارند. 

در سیره ی معصومین علیه السلام اگر توهینی می شنیدند با استعانت از آیه ی کریمه ی « و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلام » به مهربانی از دشنامگویان پذیرائی می کردند.  

هنوز هم دیر نشده است راه بسیج یادگار امام همان شیوه ی مشروع است و فحاشی و ضرب و شتم دیگران اعتباری برای بسیج نبوده و نیست.  

اشتباه نشود این مطلب مخالفت با دو بخش از فروع دهگانه ی دین را منتشر نمی کند. امر به معروف و نهی از منکر شرایط و مراتبی دارد که شخص متشرع باید خود را در چارجوب آن تنظیم و بر آن اساس اقدام نماید. اینکه چون فلان شخص مسوول فلان حرف را زد « حجت شرعی » نیست. و اگر اعتقادی به روز واپسین باشد پاسخگوئی به « حق الناس » بر گرده ی بسیار کسان سنگینی خواهد کرد. 

بسیار کسانی بودند که برای رسیدن به مطامع دنیائی و با زیر پا گذاشتن اصول و فروع دین ٬ متظاهرانه مسلمان تر از مرجع خود را نمایاندند و در همین دنیای کوچک پس از اندکی آنگونه رسوا شدند و در منجلاب فساد غرق شدند ٬ که اینک نمی توانند زندگی راحتی داشته باشند. 

ارزش بسیج و بسیجی فراتر از هوس های زودگذر جناحی و گروهی است. موثران بر این عرصه باید آگاه باشند که حذف روحیه ی بسیجی و آلوده کردن آن ها به منافع حزبی و شخصیت ها ٬ خطای جبران ناپذیری خواهد بود که آینده ی نظام و انقلاب را به خطر خواهد انداخت. 

بسیج مدرسه ی عشق است ٬ عشق به همه ی خوبی ها

 

مطلب مرتبط: 

مراجعه به یه مطلب زیبا در آدرس :  http://www.ayandenews.com/news/15464/ 

 

( آخرین بازدید ۶۱۵۹۶ )