ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

هفته ی دفاع مقدس

سخن سردبیر  شماره ی ۱۱ نشریه ی « ساحل دریا » ویژه ی شهرستان های تنکابن و عباس آباد ۳۱ شهریور  ۱۳۹۱   

پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اتحاد مثال زدنی همه ی گروه های مخالف سلطنت پهلوی و همدلی مردم به پیروزی رسید. ارتش شاهنشاهی تصفیه و امرای آن اعدام شدند. قدرت های صدمه دیده از پیروزی انقلاب ، صدام حسین رئیس جمهور معدوم عراق را به این خوش باوری رساندند که الان بهترین موقع برای جبران شکست قبلی دیپلماتیک عراق از ایران است.31 شهریور 59 آغاز حمله ی همه جانبه ی رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی بود.  

اما مردم یکدل و یک صدای ایران که تازه طعم پیروزی انقلاب را چشیده بودند ، به منظور پاسداری از کیان و مرزهای ایران سر از پا نشناختند و به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه بر دشمن متجاوز تاختند.  

نیروهای مدافع مرزهای کشور از همه ی اقشار بودند ؛ از ارتش ، سپاه ، بسیج ، نیروهای بومی ، عشایر  و نیروهای مردمی از سراسر کشور.  

آن چه از هشت سال دفاع در برابر تجاوز در خاطره ها ماند ؛ ایثار و رشادت زایدالوصف نیروهای مدافع بود که از شهادت ، اسارت ، جانبازی و تحمل دوری های مدت دار از خانه و خانواده دریغ نکردند.  

امروز مردم ما همان مردم مدافع ارزش های اسلامی و عاشق حراست از مرزهای میهن هستند ؛ هرچند برخی ناملایمات پس از خاتمه ی جنگ با ایثارگران ، عده ی کثیری را متاثر و ناراحت کرد ، اما همان ها هنوز هم از خاطرات خوش دوران ایثار و رشادت حظ و بهره می برند.  

و البته بودند عده ی معدودی که از تنور جنگ برای خود نانی آماده کردند و دل مردم عاشق را خون کردند.  

یاد ، خاطره و نام همه ی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم و برای شهدا رحمت و مغفرت ؛ برای خانواده ی شهدا ، جانبازان ، آزادگان ، ایثارگران و همه ی خادمان آن دوران طلائی صبر و اجر از خداوند مسئلت می نمائیم.

ماه مهر

سخن سردبیر  شماره ی ۱۱ نشریه ی « ساحل دریا » ویژه ی شهرستان رامسر  ۳۱ شهریور ۱۳۹۱   

  مهر به معنای محبت و دوستی ، مهر به معنای خورشید و مهر نام ماه هفتم سال شمسی  و نام روز شانزدهم از ماه مهر است که ایرانیان باستان در آن جشن مهرگان را برپا می کردند.  

مهر اما برای مردم سر زمین ما یاد آور خاطرات خوش آغاز درس آموزی است.پایه گذاری تعلیم و تعلم در این ماه ، شور و شعفی را در میان دانش آموزان ، دانشگاهیان و خانواده هایشان به پا می کند.  

آغاز این ماه زیبا را به همه ی علاقه مندان به کسب دانش و پدید آورندگان انسان های خردمند آینده شاد باش می گویم.  

اگر در واژه ی مهر به دنبال هدفی بگردیم اولین گام دوستی و مهربانی است که این روز ها شاید کمتر با آن مواجه شویم. این روز ها مردم عجول و عصبی اند و کمتر صبر و تحمل می کنند . این نماد را می توان در رفتارشان ، در رانندگی اشان ، در برخورد با دیگران به راحتی لمس نمود.  

دیگر از میهمانی مدام و شب نشینی های مستمر اعضای خانواده و فامیل و حتی همسایه ها ! کمتر اثری دیده می شود و یا بهتراست بگوئیم اثری دیده نمی شود. همه ی این ها را نمی توان ناشی از فشارهای اقتصادی بر خانوده ها به حساب آورد. 

 

ذائقه و فرهنگ جامعه دگرگون شده است و تا این دو تغییر نکند ، وضع به همین روال است و شاید بدتر از این نیز بشود.  

بیائید از ماه مهر گام های محبت و دوستی را مستحکم کنیم. روابط با دوستان ، بستگان ، آشنایان و حتی همسایگان را بیشتر کنیم و به مصداق شعر زیبای پارسی :  

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم

که تا نا گه ز همدیگر نمانیم