ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

گوش شنوا

سخن مدیر مسوول و سردبیر هفته نامه ی « ساحل دریا » ،  مهدی حلاجیان ؛ شماره ی 107 ؛   5  اسفند ماه  1396


هشت سالی است که هفته نامه ی ساحل دریا منتشر می شود و در یکصد و چند شماره ی منتشره مدیر مسوول و برخی از منتقدین قلم به دست مطالب ارزنده ی را برای بهبود وضعیت رامسر در آن منتشر کرده اند. علاوه بر آن دیگر نشریات منطقه نیز دست کم مطالب نقادانه ی کثیری را باز نشر کرده اند.


مدیر مسوول هفته نامه ، علاوه بر مطالب این ستون حرف های قابل استفاده ی بی شماری را برای رشد و توسعه ی رامسر در مذاکرات حضوری و تلفنی به برخی از مدیران رامسر گوشزد نموده است. از این دست سخنان برای سه امام جمعه ی و پنج فرماندار اخیر و برخی دیگر از مسوولین به کرات تکرار شده است اما ظاهرا  علیرغم این که میل به شنیدن هست اما علاقه ای به گوش دادن و عمل کردن نیست.


از دیر باز شهرستان رامسر به واسطه ی زیبائی منحصر بفرد ، شرایط آب و هوائی ویژه معتدل و خشک کوهستانی اش در اندک فاصله تا دریا ، راه دسترسی هوائی و نزدیکی اش به پایتخت مرکز تردد همه ی مسوولان ارشد کشوری و لشگری چه در زمان پهلوی ها و چه در نظام جمهوری اسلامی ایران است. حضور روسای جمهور ، وزرا ، معاونین وزرا چه برای سکونت ، چه برای افتتاحیه ها و چه برای گذر از این شهر زیبا به شهرهای همجوار در همه ی دوره ها ، بهترین فرصت بهره مندی از مواهب مهمانداری است که متاسفانه مسوولین و مدیران ارشد شهرستان از آن کمترین بهره را هم نمی گیرند!!


ای کاش اشکال در همین نقطه بود . از این بدتر نوع نگاه تاسفبار آنان است که حاضر نیستند از فرصت گذر مسوولین شهرستان ، دیگران نیز برای منطقه بهره ببرند.


بارها به مدیران مربوطه گفته شده که مطالبات به حق مردم منطقه ، در قالب پرسش شهروندان و از زبان خبرنگاران به گوش میهمانان بزرگ شهر برسد و از این نمط در خلوت نشست مسوولین چانه زنی دریافت امتیاز شکل گیرد. این اقدام در تعاملات سیاسی " فشار از پائین و چانه زنی در بالا " نام دارد و ماحصلش دریافت امتیاز برای ذینفعان. هرچند که خواسته ی مطلوب مدیر مسوول مباحث سیاسی نیست و مطالبات به حق منطقه ای است.


از آن جمله می توان به تکمیل نهائی تصفیه خانه ی آب ، تکلیف کنار گذر ساحلی ، تکمیل از فاز نهائی فرودگاه ، اصلاح ساختار لوله کش آب شهرستان که هدر رفت وسیع آن خارج از استانداردهای جهانی و حتی ایران است ، روشن شدن تکلیف منطقه ی غرب مازندران ، درخواست تسهیلات مورد نیاز شهر گردشگری و شهر گرشگری الکترونیک ، درخواست اعطای آن چه که مورد نیاز دو دهکده ی گردشگری بین المللی جواهرده و گرسماسر است  و نکات قابل حصول دیگری که مدیران ارشد شهر کاملا به آن واقف هستند ، اما بنا به ملاحظاتی نه خود حاضرند آن را بر زبان آورند و نه اجازه می دهند خبرنگاران ، چشمان بینای مردم و زبان گویایشان ، آن ها را مطرح کنند.


در آخرین نشست با برخی از مسوولین به ویژه از رئیس گردشگری ، معاون فرماندار و در حضور رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر از آنان خواسته شد تا از طرح موجود سر درب ورودی شهرستان رامسر که در آخرین نشست سیزده شهر گردشگری ایران مصوبه ی تخصیص یک میلیارد تومانی برای آن پیش بینی شده بود ، در حضور رئیس سازمان گردشگری و استاندار مطالبه شود. اما دریغ که نه به یادشان ماند و نه احتمالا علاقه مند بودند در این افتتاحیه های شهرستانی ، بازگو شود.


بی شک انتقال خواسته ها از سوی مسوولین به خبرنگاران و مطرح شدن آن ها از زبان خبرنگاران به مدیران ارشد کشوری و لشگری محاسن بی شماری دارد که در این مقال نمی گنجد.


در مسیری دیگر برخی از شیوه های توسعه ی شهری و بهره برداری مناسب تر از باغ سی و یا سی و سه هکتاری که در اختیار شهرداری و شورای شهر رامسر است ، از آن ها خواسته شد که شنونده ی مطالب توسعه محور از سوی کارشناسان خبره ی معماری و شهروندان رامسر باشند اما ظاهرا یک نفره در رامسر، علیرغم پی گیری های مکرر ، موافق این نشست نشد و در نتیجه این نشست برگزار نشد!!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد