ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

شورای شهر رامسر و آزمونی نو

سخن مدیر مسوول و سردبیر هفته نامه ی « ساحل دریا » ،  مهدی حلاجیان ؛ شماره ی  98  ؛   5 شهریور ماه  1396



پس از برگزاری انتخابات شورای شهر رامسر و مشخص شدن ترکیب اعضای آن  ، انتظار مردم بر ابقای شهردار وقت بر مسند شهرداری بود. اما شورائیان توقع تغییر در مدیریت شهری را دامن زدند ، ، دعوت از علاقه مندان به مدیریت شهر از جمله ی اقدامات آنان بود. دعوت حدود 15 تن از کسانی که طرح و برنامه برای رامسر آماده کرده بودند از جمله ی اقدامات آنان بود.


تکذیب بقای شهردار به ویژه از سوی اعضای شوراهای چهارم و پنجم ، که اتفاقا نظر مردم بر پافشاری آنان بر بقای شهردار ، نقل هر مجلسی بود ، از یک سو و دعوت برای مصاحبه ی حضوری و ارائه ی برنامه و پرسش های چالشی از  سوی دیگر ؛ دو گانگی بین نظر مردم و شورائیان را رقم زده بود.


شورائیان درمذاکرات خصوصی تاکید می کردند بنا به دلیل کسالت و احتمال عدم تائید جناب نصرت الله کوزه گر ، اقدام به برگزاری مصاحبه نموده اند.  موضوعی که نصرت الله کوزه گر در مذاکره ای حضوری از پایه منکر آن شد، هرچند دعوت از صاحبان ایده و طرح و باز بودن دست اعضای شورا را مناسب می دانست تا در زمان احتمال عدم تائید ، گزینه هائی در نظر داشته باشند ، اما حضور خود را به عنوان شهردار بعدی قطعی می دانست.


بنا به گفته ی مصاحبه شوندگان اعضای شورا پیش از مصاحبه نیز خبر بقای کوزه گر را شایعه و کذب می دانستند و اعلام می کردند ، مصاحبه در دو مرحله انجام شده و چهار برگزیده ی هر نفر از اعضای شورا  مطرح و از میان آنان ، برگزیدگانی که بیشترین آرای منتخبان مردم را کسب کرده باشند ، به عنوان چهار منتخب به مراجع ذی صلاح معرفی و پس از تائید افراد معرفی شده ، با رای گیری ، منتخب برگزیده به مردم معرفی خواهد شد.


سفر از پیش تعیین شده ی شهرداری رامسر برای تقدیر از زحمات اعضای شورای چهارم ، در بحبوحه ی انتخاب شهردار برگزار گردید. در این بین سه نفر از پنج نفر عضو شورای شهر به همراه شهردار و خانواده به مشهد الرضا علیه السلام عزیمت کردند. مردم و برخی تحلیلگران این اتفاق را نامیمون و زمان آن را به خصوص برای سه عضو شورای پنجم نا مناسب می دانستند.


پس از بازگشت اعضای به سفر رفته ، مصاحبه با کاندیداهای شهرداری ادامه یافت و این بار علاوه بر دو نامزد دیگر ، شهردار مستقر نیز به ارائه ی برنامه پرداخت.


هنوز دقایقی از اتمام مصاحبه نگذشته بود که در فضای مجازی ابقای شهردار با 4 رای از 5 رای منتشر شد. در پرسشی پیامکی چهار عضو شورا این مطلب را تکذیب کرده و اعلام نمودند هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.


مراسم تحلیف شورای شهر به انجام رسید. هرچند با دلخوری یکی از اعضا ، رئیس ، نائب رئیس و منشی شورا مشخص شدند. شورای شهر تصمیم به انتخاب سرپرست شهرداری از میان دو تن از کارکنان شهرداری رامسر ، قدرت الله شاهمنصوری و مظاهر باقرسلیمی را مطرح کردند. اما دیری نپائید که به استناد دستورالعمل وزارت کشور ، به نقل از اعضای شورا خبر احتمال انتصاب نصرت الله کوزه گر به عنوان سرپرست شهرداری منتشر شد. شنیده ها از عدم موافقت نصرت الله کوزه گر با عنوان سرپرست شهرداری خبر می داد و از زبان او نقل می کردند حکم باید ابقای قطعی باشد. اما در ظاهر اعضای شورا مصمم به انتصاب سرپرست بودند.


در جلسه ی عصر روز چهارم شهریور ، زمانی که قرار بود سرپرست شهرداری رامسر مشخص شود، در خبری که پیش از آن برای مردم مسجل بود و از نظر اعضای شورا ، شایعه ، انتصاب نصرت الله کوزه گر به عنوان شهردار و ابقای او از دل شورا و از زبان رئیس شورا منتشر شد.


این نوشتار در صدد تحلیل عملکرد شهردار نیست . اما سخن با اعضای شورا شهر رامسر است. چطور وقتی همه ی مردم یقین دارند که حداقل سه عضو شورای سابق مایل به ماندگاری شهردار مستقر هستند و این را مثل روز روشن می دانند ،  اعضای شورا دست به بازی با افکار عمومی می زنند و پشت سر هم و از روی استیصال حرف های مکرر مردم را تکذیب می نمایند ، شایعه می دانند وحتی بعضی از اعضای تازه وارد به شورا مردم را از گمانه زنی در خصوص شهردار رامسر ، بدون هماهنگی با اعضای شورا بر حذر می دارند!!! 


 دعوت از حدود 15 نفر ، تشکیل جلسه های دو ساعته برای هر نفر ، تقاضای برنامه ی مکتوب از کاندیداها ،علاوه بر به هدر دادن وقت و هزینه ی افراد مصاحبه شونده  و شورا ، با علم بر تثبیت شهردار فعلی رامسر و شروع بازی از پیش برنده اعلام شده  همه و همه به معنای بازی و اقناع افکار عمومی محسوب می شود . هرچند این موضوع با عث صدمات جبران ناپذیر کاهش اعتماد نخبگان به شورا شده است.


نخبگان بر این باورند که شورا برای تبرئه ی خود و احیانا داشتن پاسخ مناسب برای روز مبادا که چه تدبیری برای انتخاب شهردار اندیشیده اند ، این  بازی  را به راه انداخته اند و از آنان به عنوان دستاویزی برای توجیه آینده ی پرچالش خویش بهره گرفته اند.


ایجاد فضای پرتنش حمایت و مخالفت با شهردار ، بازی ناپسند اعضای شورا ، با شهردار و شهروندان بود و این اتفاق نامیمون از ذهن مردم دور نخواهد شد. صداقت و درست کاری اولین مطالبه ی مردم از اعضای شورا است. این بازی مبهم از اعتماد مردم به شورا کاسته است و لازم است برای جبران این نقیصه اعضای شورا تدبیر بایسته ای بیاندیشند. مردم را ولی نعمت خود بدانند و بازی با افکار عمومی را به مثابه ی تفریح تلقی ننمایند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد