ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

... و باز خرداد

سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی  76  ؛  11 خرداد ماه  1395


خرداد ماه است و لازم است یادی از معمار انقلاب اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه شود . او که با خلوص نیت و تلاش بی حد و تحمل سختی های بسیار توانست تحقق وعده داده ی الهی " ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم  " را رقم زند .


 هرچند در زمان حیات آن پیر فرزانه درگیری های ابتدای انقلاب ، جنگ های داخلی وخودمختاری های مناطق مختلف ، ترورهای شخصیت های مهم انقلاب ، کودتای نافرجام ، مداخله ی نظامی آمریکا و حمله ی شکست خورده اشان در طبس ، جنگ تحمیلی و تحریم های ناجوانمردانه ی استکبار شرق و غرب باعث شد ایشان از ساماندهی داخلی نظام بر کلیه ی اصول اسلامی موفق نشدند اما به یقین در بارور کردن نسلی انقلابی و اسلامی نقشی بی بدیل داشتند. این نسل همانی است که امام در وصیت نامه ی الهی و سیاسی اش آن ها را از مردم حجاز در زمان رسول الله صلی الله علیه و آله و مردم کوفه در زمان حکومت حضرت علی علیه السلام برتر و بالاتر می داند و بدان ها افتخار می کند.


امام عامل تغییر همه جانبه در مردمی شد که در دوران دفاع مقدس "  جز خدا  " ندیدند. رحلت او در شامگاه 13 خرداد ثلمه ی بزرگی بر اسلام و ایران وارد کرد و مردم قدر شناس همان گونه که پس از 15 سال در ابتدای انقلاب به پیشوازش رفتند ، ده سال بعد چنان بدرقه اش کردند که پر جمعیت ترین تشییع پیکر یک انسان در تاریخ لقب گرفت. روحش شاد و غریق نعمات الهی باد.


گام دوم جمهوری اسلامی با انتخاب حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای به رهبری نظام اسلامی وارد فاز جدیدی شد و با درایت و رهنمودهای ایشان خطرات و بزنگاه های تاریخی بسیاری پشت سر گذاشته شد. اینک جمهوری اسلامی مقتدر و امن در خاورمیانه چون نگینی پر تلالو می درخشد و دشمنان قسم خورده ی انقلاب چاره ای جز کوتاه آمدن ندارند.

ایران کشوری شده است علمی و هسته ای ، توانمند و موثر که دشمن قسم خورده اش عراق ، چاره ای جز پذیرفتن نظرات ارزشمند مستشاران نظامی اش ندارد ، حریم اهل بیت در سوریه به اعتراف دشمنان ایران ، بدون حضور مدافعان حرم ، سال های قبل بدست تکفیری ها می افتاد ، حوثی های یمن با پشتوانه ی معنوی انقلاب اسلامی  دو سال است در مقابل کشور سرمایه سالار وهابی با چنگ و دندان مقاومت کرده اند و حزب الله لبنان و مرزهای فلسطین با نام ایران رنگ مقاومت گرفته است.


همه ی این ها با اتکال الهی مردم ، وحدت کلمه ی و فرمان پذیری از ولایت فقیه شکل گرفته است و امید است با پرچم عدالت گستر قیام قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف در هم آیخته شوند و وعده ی الهی جهانی عدالت گستر در امتداد انقلاب اسلامی ایران شکل گیرد.

 

آن " مرد " رفت

در هفته ی دوم خرداد ماه خبر انتصاب سید جلیل مرتضوی امام جمعه ی شهرستان رامسر به امامت جمعه ی شهرستان آمل منتشر شد و مراسم تودیع و معارفه ی او در شهرستان آمل انجام گرفت.


بی شک یکی از موثرترین ائمه ی جمعه ی شهرستان رامسر پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سید جلیل مرتضوی بود. او با شجاعت و پشتکار مثال زدنی اش تحول شگرف و نوینی در مراودات سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی شهرستان رامسر رقم زد . تغییرات ارزشمندی که با پایه گذاری محکم او ، امکان تزلزل در آتیه نخواهد داشت.


تلاش برای رایگان کردن زمین های بنیاد علوی صاحبان املاک خرد و کلان منطقه ، پافشاری و مبارزه ی بی امان او برای جلوگیری از انتقال دانشگاه بین الملل رامسر ، تغییرات اساسی در ساختمان مصلی جوادالئمه شهرستان رامسر ، ایجاد بنیاد خیریه و نیکوکاری جوادالئمه ، برگزاری مراسم ویژه ی اعیاد و عزای اهل بیت علیهم السلام در مقیاس کشوری و استانی و پوشش رادیو تلویزیونی آن ها ، همکاری و هماهنگی ویژه با ادارات و نهادها و برگزاری جشن های هفته ی رامسر ، گل گاو زبان ، شیر دوشان ، بهار نارنج و پافشاری بر برگزاری فستیوال های ملی در رامسر ، ساخت و ایجاد ساختمان مستقل امام جمعه و حسینیه ی مرتبط با آن ، حضور خستگی ناپذیر در جلسات رشد و توسعه ی شهرستان رامسر در مرکز استان و تهران ، غمخوار بودن کسانس که مشکلات جانبی در زندگی آن ها وارد می شد چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ زندانیان ، اعدامی ها و... بخشی از زحمات ارزشمند اوست که از خاطره ها محو نمی شود.


بی شک حضور او در شهرستان آمل که با خواست بلامنقطع ذی نفوذان منطقه برای رشد و توسعه ی منطقه توام بوده و حمایت بزرگان آمل را در چنته داشته ، اتفاقی خوب برای آمل است و ضرری جبران ناپذیر برای شهرستان رامسر است.

بی شک هر انسانی در حیطه ی عمل دچار لغزش و خطاهائی نیز هست و یا عده ای خواسته یا ناخواسته پس از انجام هر عملی دچار چالش شده اند و عمل سید جلیل ممکن است آن ها را دچار چالش کرده باشد ، لیکن آن چه مسلم است برآیند حرکات ارزشمند و حساب شده ی او و سنت شکنی های شگفت انگیزش خصوصا در اعیاد قربان ، غدیر و فطر ذائقه ی بسیاری را تا دیر دست ها نوازش خواهد داد.


لازم است به عنوان کسی که در بدو ورود ایشان مورد محبت ایشان قرار گرفتیم و در حل معضلات پیش آمده ، به عنوان حلال مشکل گام های اساسی و حیثیتی از خود بجای گذاشت، صمیمانه تشکر کرده و به پاس همه ی زحماتش در چند سال حضورش در رامسر تقدیر ویژه نمایم. هرچند که آن " مرد " رفته است ؛ اما همیشه یادش با حلاوت و شیرینی در ذهن ها به یادگار خواهد ماند.


رامسر شهرستانی با اعتباری ملی و بین المللی است و انتظار این است گزینه های امامت جمعه ی شهرستان رامسر نیز در افزایش اعتبار آن بکوشند و طبیعی است نگاه ستاد اقامه ی نماز جمعه ی کشور نیز جز این نیست. پیشاپیش و قبل از آن که امام جمعه ی جدید شهرستان رامسر پا در این عرصه ی بزرگ نماید ، خیرمقدم و تبریک ویژه ای تقدیم حضورش می داریم و دست اورا به گرمی برای تعالی و توسعه ی منطقه به گرمی می فشاریم.