ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

کوروش قرن بیستم و کوروش زمانه

الف : « آشنایان جهان می دانند که چاپلوسی و تملق  ، همزاد و همراه همیشگی استبداد و خودکامگی است و هرگاه یکی از این دو  ، در جائی پای گرفت دیگری را نیز از پی آورده است ... اگرچه در نگاه نخست چاپلوسان به تطهیر و تقدیس قدرت خودکامه یاری رسانده اند ؛ اما اندکی دقت و تامل آشکار می سازد که آنان با ستایش های دور از حقیقت خود ، مستبدان را در حصاری از دروغ و نیرنگ گرفتار کرده  ، از حقایق پیرامون بیگانه و بی خبر می سازند ... فرد مستبد هم دیگر جز تمجید و تحسین نمی پسندد و شنیدن حقیقت را تاب نمی آورد. او چنین گمان می کند که بیش از همه می داند و به رای و مشورت کسی نیاز ندارد ، و تمام مشکلات ، تنها به سرپنجه ی تدبیر او آسان یا برطرف می شود... تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم  ، حکایت های بسیار از همراهی استبداد و تملق ، در دل خود نهفته دارد...محمد رضا پهلوی دیگر خودش را یک آدم زمینی و مانند دیگران نمی دید در مناسبت های مختلف ، حتی در مجامع و محافل و ملاقات های عمومی ، خود را یک انسان ویژه و نظرکرده که مورد حمایت نیروهای ماورای زمینی است ، معرفی می کرد ...» 

 

ب : محمود جعفریان معاون سیاسی رادیو تلویزیون خطاب به محمد رضا پهلوی که در کاخ کیش بود گفت : ( کاخ ) برجی که همچون دیده بانان کوروش کبیر ، بزرگترین آبراه جهان را زیر نظر دارد و امنیت نظام اقتصادی جهان را تضمین می کند و میلیاردها نفر در جهان ، سوخت خود را از ان می گیرندو آرامش جهان ، از برکت وجود نگهبانی است که با چشم های تیزبین در کاخ کیش به نظاره ایستاده است؛ کوروش قرن بیستم.

ج : یک روز پس از آن که محمود احمدی‌نژاد سخنانی در تمجید از کوروش، بنیانگذار سلسله پادشاهی هخامنشی در ایران بر زبان آورد، سخنانی از حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و میراث فرهنگی در  مصاحبه با هفته‌نامه پنجره منتشر شده است که وی در آن از رئیس دولت دهم با عنوان کوروش زمانه یاد کرده است.
حمید بقایی در پاسخ به این پرسش که بنا بر تحلیل برخی رسانه‌های خارجی، رونمایی از منشور کوروش در ایران تلاشی از سوی دولت برای کسب مشروعیت در میان طبقه میانی جامعه بوده است یا خبر گفته است: «دولت هیچ نیازی به این‌گونه امور ندارد ؛ اگر به کارهایی که آقای احمدی‌نژاد انجام داده دقت کنیم، می‌توانیم بگوییم آقای احمدی‌نژاد، کوروش زمان است. آقای احمدی‌نژاد با مواضعی که در مقابل آمریکا در سازمان ملل گرفته، به نوعی کوروش زمان است».

البته این اولین بار نیست که محمود احمدی نژاد با تملق دیگران شخصیت ماورائی می یابد. با مروری بر نظرات اطرافیان ایشان از سال ۱۳۸۴ تاکنون برخی نظرات متملقانه ی بزرگ به راحتی قابل حصول است . به موارد زیر دقت کنید: 

 

۱ - در زمان انتخابات سال ۱۳۸۴ : مردی از جنس مردم و رجائی زمان 

 
۲ - فاطمه رجبی همسر دکتر الهام و دختر شادروان علی دوانی : احمدی نژاد معجزه هزاره سوم است. ( ایشان کتابی با همین نام نیز منتشر کرده اند. )  

 

۳ - محمد رضا رحیمی : (قبل از معاون اولی دولت دهم  و بعد از سفر به سوریه به نقل از مردم سوریه گفته بود) اگر قراربود خداوند پیامبر دیگری بفرستد، آن احمدی نژاد بود.  

 

۴ - با مراجعه به سایت ظهور بسیار نزدیک است  ( http://u313.com/ ) می خوانید احمدی نژاد : 

- مردی از تبار ابراهیم  

- سردار بزرگ سید خراسانی

-  با دلیل متقن ثابت می شود که محمود احمدی نژاد شعیب بن صالح یکی از سرداران سید خراسانی و از یاران حضرت صاحب الزمان ولی عصر ( ارواحنا لترابه مقدم الفدا ) می باشد.  

۵  - و در جدیدترین اظهار نظر حمید بقائی :  احمدی نژاد کوروش زمان است. 

 

البته محمود احمدی نژاد پس از اولین سفر خود به سازمان ملل و در دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی حرف هائی از همین جنس زد و با آنکه فیلم این موضوع منتشر شد ( ونگارنده نیز آن را دیده )  اما در مصاحبه ای از اساس آن را دروغ خواند و این خبر را کار رسانه های مخرب قلمداد کرد. وی در آن نشست گفته بود: در هنگام سخنرانی در سازمان ملل هاله ای از نور او را در بر گرفته و تا آخر سخنرانی همراهش بود و این امر الهی عاملی شده بود که تمام حضار به او گوش می دادند و حتی پلک هم نمی زدند. 


د : ما را چه شده است؟ چرا کشور به راهی می رود که سی و چند سال پیش از این برای برچیدن  سیستم دروغ و تملق خون صدها هموطن بر زمین ریخته شد ، مرجع و رهبر آن حرکت عظیم ۱۵ سال تبعید را تجربه کرد و هزاران مصیبت و عزا از ناحیه ی کوروش قرن بیستم بر مردم وارد شد؟ 

براستی آیا تاریخ تکرار می شود ؟ 

آیا دوباره باید تجربیات تلخ  تاریخ معاصر  تجربه شود؟ 

حضرت علی علیه السلام در سفارش به مالک اشتر وصیت کرد که از چاپلوسان دوری کند.  

همان کوروشی که اینان نام او را بر رئیس دولت دهم قرار داده اند دعائی دارد که خدایا کشور را از دروغ و تملق دور دار.  

احمدی نژاد ؛ احمدی نژاد است نه کوروش زمانه است نه شعیب ابن صالح و نه رجائی زمانه و نه پیغمبر قرن حاضر .  

 البته هدف از این نوشتار  یاد آوری این نکته است که تجربه ی آزموده شده دوباره تکرار نشود. 

 نکند کشور دوباره شاهد رواج چاپلوسی و تملق شود. 

 نکند به عکس دفعه ی قبل که کشور از دیکتاتوری به تملق رسید این بار از تملق به دیکتاتوری برسد . 

نکند دوباره پابوسی و دست بوسی و خود را به پای مسوولان انداختن باب شود.  

شان و شخصیت هر کس باید به اندازه ای رعایت شود که نه گوینده احساس تملق گوئی داشته باشد و نه شنونده. 

احمدی نژاد رئیس دولت دهم است و به اندازه ای که به دیگر روسای دولت قبل احترام گذاشته می شد باید به او احترام گذاشت ؛ نه کمتر و نه بیشتر. 

امید است مسابقه ی تملق برای کسب کرسی های اجرائی از جامعه رخت بربندد هرچند که این امید نه تنها کم کم رنگ واقعیت به خود نگرفته است بلکه سوت شروعش در این چند سال و به تازگی نواخته شده است.

 

پی نوشت : 

الف : برگرفته از سرآغاز سلسله کتاب تاریخ پهلوی « کوروش قرن بیستم » خاطراتی از رواج تملق و چاپلوسی در عصر پهلوی دوم تدوین علی شجاعی صائین انتشارات مدرسه چاپ پنجم ۱۳۸۷ 

ب : همان منبع صفحه ۶۹  

آخرین بازدید   ۹۱۶۲۰  )