ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

گرانی افسار گسیخته و یقه ی باریک مردم

زمانی که محمود احمدی نژاد با شعار « عدالت ورزی و مهرگستری » و با رویکرد زنده کردن آرمان های انقلاب پا در عرصه ی ریاست جمهوری نهاد کمتر کسی فکر می کرد که « صاحبان اصلی انقلاب » دچار سختی و مرارت شوند. 

او با پوشیدن لباس رفتگری نشان داد که می خواهد با کمترین مردم برابر باشد ؛ کاپشنش مشهورتر از خود او شد و ماشین از رده خارجش  ارزش میلیاردی پیدا کرد. 

حرف های تند و صریح و گاه خارج از اصول دیپلماسی او زبانزد شد و سخنرانی های تند او در خصوص اسرائیل و هسته ای گاهی بحران ساز.  

هدفمندی یارانه ها برای کاهش فاصله ی طبقاتی و افزایش قیمت بنزین به منظور رعایت حقوق کسانی که فاقد وسیله ی نقلیه هستند در رسانه ها ساز شد. 

وقایع انتخابات ۸۸ و حاشیه های بی شمار اطرافیانش هر روز موجی جدید در کشور راه انداخت. 

معجزه ی هزاره ی سوم ؛ پیامبر عصر جدید ؛ کوروش قرن بیستم القابش بود و اما اینک پافشاری او بر برخی از نزدیکانش قطب های نا همنام اصول دیپلماسی و سیاست کشور را همنام کرده است و هر لحظه می خواهند از هم دورتر باشند. 

این ها نوشته شد تا یاد آوری ای باشد از سال ۸۴ تاکنون ؛ تا به مطلع نوشتارم برگردم.  

این روزها قیمت سهمیه ای بنزین برای مصارف شخصی و ۶۰ لیتر در ماه نسبت به قیمت ۸۰ تومانی سال ۸۴ ؛  ۵  برابر شده است . ( ۴۰۰ تومان ) . و اگر بیشتر از سهمت خواسته باشی استفاده کنی ۷۵/۸ برابر  یعنی ۷۰۰ تومان شده است . رانندگان تاکسی از میزان سهمیه شاکی و میزان هزینه فایده ی درآمد تاکسی را ناکافی می دانند و هرکس کرایه ی مطلوب خود را می گیرد. 

اکثر ماشین داران « مسافر کش » شده و دغدغه ی معیشت دارند.  

قیمت نان  ده براب شده است. قیمت پنیر بیش از سه برابر شده است. 

 دیگر کسی تعارف نمی کند به منزل ما بیا . چرا که قیمت نان و پنیر آنقدر گران شده است که به صرفه نیست میهمانی برای عصرانه دعوت شود.

امروزه تقریبا غیر ممکن است به میوه فروشی و حتی به خواربارفروشی مراجعه کنی و قیمت یک جنس مشابه را در آن مساوی ببینی. ارزان بودن آن پیشکش. 

امروز اگر جنسی را خریدی مطمئن هستی نسبت به قیمت فردایش سود کرده ای. 

حق و حقوق مردم در چالش های مزخرف سیاسی پیش آمده گم شده است . کسی پاسخگوی افزایش قیمت ها و گرانی نیست. قوای سه گانه دنبال این هستند  بدانند کدامیک در راس امورند. فارغ از این که این در راس امور بودنشان منافعی برای « ولی نعمت های انقلاب = مردم » داشته باشد.  

اکثر نمایندگان مجلس که باید وکیل ملت بودند؛  « وکیل الدوله » بودند و چون چربی دولت پائین آمده ؛ « وکیل الحکومه » شدند.

جناح های اصولگرا ی اصیل نگران تصاحب قدرت از سوی اصلاح طلبان و سایرین هستند بدون آن که در فرصت مسند قدرت از آن استفاده کرده و دل مردمی که سنگشان را به سینه می زنند بدست آورند. 

احساس می کنم جنگ تصاحب قدرت همه ی جناح های مسند نشین قدرت را کور کرده است و فارغ از فشارهای وارده بر مردم ؛ دنبال این هستند که در اسفند ۹۰ و یا تابستان ۹۲ چه کسی عرصه ی سیاسی را تصاحب خواهد کرد و از همینک « سینه زن »  هیات آن قدرتمند آینده باشند. 

گاهی نوشتن سخت می شود. روزهای مدیدی است که ننوشته ام نه این که حرفی برای گفتن و نوشتن نیست. نه. حرف های گفتنی و نوشتنی بسیار است اما حساسیت قدرت طلبان شدید شده است و با هر حرف حقی که احساس کنند « گوشه ی قبایشان » بدان گیر خواهد کرد ؛ بر آشفته خواهند شد و « دعوی دفاع از ولایت » را چماقی کرده بر سر نویسنده و گوینده فرود خواهند آورد. 

از نوشتارم بر آشفته نشوید. قدر انقلاب و خون هایی که برای پر بار شدن آن ریخته شده است را بدانید.  

مهمترین مشکل مردم اینک تصاحب قدرت بدست این جناح و یا آن جناح نیست . مردم نگران سیر شدن شکم های خود و خانواده اشان هستند. مردم نگران دین و ایمانشان هستند چرا که نص صریح پیامبر است که : از دری که فقر در آید ؛ ایمان خواهد رفت. 

مردم به گرانی ها عادت نکرده اند . مردم می دانند امروز نسبت به فردا قیمت ها بیشتر خواهد شد. مردم می دانند که این روزها کسی به فکرشان نیست. 

از جمله ی آخر باید ترسید و نگران بود.   

گرانی افسار گسیخته شده و یقه ی مردم باریک. 

نگران باید بود ؛ چرا که این یقه گیری عاقبت خوبی را رقم نخواهد زد.  

شاید بپرسید چرا از زبان « مردم » سخن می گویم ؛ کافی است که در جمع چند نفره و در تاکسی و ... یکی از افزایش قیمت بگوید. آنگاه هدف نوشتارم سهل الوصول تر برایتان بدست خواهد آمد. 

دعوت به همکاری

با سلام به همه ی دوستان خواننده ی وب نوشت « ساحل دریا »  

با اشاره به انتشار شماره ی اول نشریه ی «  ساحل دریا » در مهرماه ۹۰ و نظر به تنوع مطالب پیش بینی شده در آن از کلیه ی علاقه مندان به حضور در عرصه ی مطبوعات دعوت به همکاری می شود. 

« ساحل دریا » در هر شماره پرونده ی ویژه ای را برای تحلیل و بررسی باز خواهد کرد.شماره ی اول نشریه ی ساحل دریا ویژه ی غرب مازندران و در خصوص معضل زباله خواهد بود. 

به غیر از پرونده ی فوق الذکر نشریه پیرامون مسائل اقتصادی ؛ اجتماعی ؛ فرهنگی ؛ هنری ؛ خانواده ؛ حوادث و سیاسی و به روش آموزشی ؛ پژوهشی ؛ خبری ؛ تحلیلی و اطلاع رسانی اقدام به درج مطلب خواهد نمود. 

از عموم علاقه مندان خصوصا خبرنگاران و اهل قلم دعوت به همکاری شده و انتظار دارد با همت ویژه ای شماره ی اول نشریه پر بارترین نشریه ی شمال کشور نام گیرد. 

پل ارتباطی همه ی عزیزان آدرس مکاتبه ی زیر است و بخش نظرات این وب نوشت نیز آماده ی دریافت پیام های گرمتان می باشد. 

آدرس مکاتبه : 

 رامسر صندوق پستی ۱۶۶ - ۴۶۹۱۵