ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

گامی نو در ساحل دریا

سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی 70   تاریخ 15  بهمن ماه  1394


از بهار 1390 که مجوز انتشار ماهنامه ی " ساحل دریا  "  برای استان مازندران ، صادر شد تا اول مهر همان سال که اولین شماره ی نشریه در پیشخوان دکه ها و در دستان مردم منطقه قرار گرفت ؛ دغدغه ی اطلاع رسانی شفاف و صادقانه و در دست داشتن مجموعه ای از اخبار ، گزارش ها ، مقاله ها و تحلیل هائی که مستمسک اسناد تاریخ شفاهی آینده ی شهرستان رامسر شود ؛ در کنار مردم و با مردم در ساحل دریا قدم زده شد.

" ساحل دریا " برای اولین بار در کشور و به صورت ابتکاری نشریه ای خاص یک شهرستان منتشر کرد و بدین سان " ساحل دریا "  در شهرستان رامسر؛ اولین نشریه ی تمام رنگی با شمارگان بسیار بالا و اختصاصی یک شهرستان در کشور شد . آرام آرام ،  تنکابن نیز دارای نشریه ی اختصاصی  خود گردید . هر چند انتشار " ساحل دریا " ی  اختصاصی تنکابن ، برای بیش از یک سال میسر نشد ، اما با آن که دو سال از آخرین شماره ی اختصاصی تنکابن می گذرد ، حلاوت آن در ذائقه ی مردم قدرشناس و علاقه مند مانده است و در نشست ها و ارتباط ها از آن به نیکی یاد می کنند.


در آستانه ی سال چهارم با اشاره به  کیفیت مثال زدنی ، اختصاصی و بومی بودن ، تدوام بی وقفه ی انتشار ، استقبال کم نظیر مردم وشمارگان قابل توجه  انتشار ؛ با موافقت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ ماهنامه ، تبدیل به دو هفته نامه ی استان های گیلان و مازندران شد.  این بار انزلی و هشتپر و تالش برای اولین بار دارای نشریه ی اختصاصی شهرستانی شدند.


با همه ی سختی های تامین اعتبار هزینه های تهیه ، تولید ، نشر و توزیع نشریه ؛ در آستانه ی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، خبر مسرت بخش موافقت با هفته نام شدن ساحل دریا برای استان های گیلان ، مازندران و گلستان ، رونقی نو در انتشار ساحل دریا ؛ بر انگیخت.


تلاش هیات تحریریه ی ساحل دریا ، انتشار به موقع و اختصاصی شهرستان ها می باشد، هرچند در مسیر و راه با سختی های برخوردهای ناصواب ، فشارهای مستقیم و غیر مستقیم ، مشکلات تامین مالی  مواجه شده است. مانند گذشته ؛ صحت ، دقت ، سلامت ، سرعت و نگاه همه جانبه نگر صادقانه از برنامه های پیشین و آینده ی " ساحل دریا " می باشد  و در این راه دست مساعدت برای انتشار مداوم آن بسویتان دراز کرده و خواستار مشارکت فعالانه ی اهل قلم و درم می باشد. دست به قلم برده و دل نوشته های خود را در آغوش "  ساحل دریا  " برای همه به ارمغان آورده و آن را به اشتراک بگذارید .

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد