ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

اندکی این مثنوی تاخیر شد

سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی  78  ؛   1 شهریور ماه  1395


از انتشار آخرین شماره ی " ساحل دریا " ، دو ماه می گذرد. دو ماهی که توجه و محبت شهروندان ما را شرمنده کرد. تلاش دست اندرکاران برای پوشش مالی هزینه های چاپ نشریه پاسخ نداد و شد آن چه که نباید می شد.


این که تورم در اقتصاد به شدت کاهش یافته حقیقت است اما رکود مستولی بر همه ی ارکان و ساختارهای اقتصادی غیر قابل کتمان است. رکودی که اثرات مخرب آن بر تولید متناسب و مصرف درست ، ملموس است و حتی در زندگی روزمره مشهود.


تلاش دولتمردان برای خروج از رکود تاکنون پاسخ مناسب نداده و همه منتظرند که در شش ماهه ی منتهی به پایان دوره ی دولت ، اتفاق شگرفی در شکستن حریم رکود شکل گیرد. برخی ناظران رکود اخیر را پاشنه آشیل دولت می دانند و تداوم دوره ی بعدی ریاست جمهوری را منوط به ایجاد حرکتی سازنده در چرخه ی اقتصاد می دانند. برخی خوشبینانه منتظر " خبر خوش اقتصادی " و تزریق مالی برای به حرکت در آوردن چرخه ی اقتصادی هستند . خبرهای متناوب رونق در بازار مسکن ، در حد خبر باقی مانده است و اثری در معاملات املاک دیده نمی شود. کاهش سود بانکی برای خروج نقدینگی از بانک ها و افزایش مبلغ وام مسکن برای ترغیب مردم نیز ، دوای درد نشده است. آن چه مسلم است مهم ترین روزنه ی چرخش چرخ دنده های اقتصاد به گردش بازار مسکن گره خورده است ، چرا که بالغ بر صدها عنوان شغلی ، در رونق بازار مسکن ، حرکت خواهند کرد.


در این بازار آشفته ،  علاوه برکاهش رونق در بازار عام و معمول ، سفته بازی بازار مسکن ، طلا و ارز نیز دچار چالش شده است.


" ساحل دریا " در این بازار مشحون از رکود ،  تکیه گاهش مسوولان و مردمی خواهد بود که علاقه مند به رشد و توسعه ، اطلاع رسانی شفاف و صادقانه با آرمان " دقت ، سرعت و صحت " و هم درد و همداستان بودن با شهروندان است. مشارکت فعال عزیزان در چرخش اقتصادی و گردش مالی هزینه های چاپ ، نشر و توزیع دور از ذهن نیست و همت بلند مردم نیک خواه " ساحل دریا "  تداوم انتشار آن را رقم خواهد زد. هر چند مطالبات هفته نامه از برخی ادارات و نهادهای شهرستان هنوز باقی مانده است.


 در این شماره مروری بر مهم ترین خبرهای رخ داده در شهرستان رامسر ، به منظور حفظ روند تاریخ شفاهی منطقه و درج در هفته نامه مد نظر بوده و کمتر به تحلیل و بررسی پرداخت شده است.