ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

و پایان ضیافتی دیگر...

سخن سردبیر  شماره ی 10 « ساحل دریا » ویژه ی شهرستان های تنکابن و عباس آباد 

ماه رمضان سپری شد . ماهی که در آن میهمان خدا بودیم و هرکس به ظرفیت خویش توشه ای برداشت ؛  نه به سعی خویش بل به فضل و رحمتی که خدای در شب های قدر بر او مقدر کرده بود.

در بخشی از نیایش سی و نهم صحیفه ی سجادیه ؛ معصوم برگزیده ی حضرت حق ذکری دارد که بسیاری از آن غافل شده ایم. او از خدا می خواهد که : «  بار خدایا از تو طلب می کنم چیزی را که بخشش آن از تو هیچ نمی کاهد و در خواست گرفتن و حذف بارسنگین گناهان بر دوشم را از تو می خواهم که برگرفتنش ؛  بر بار تو نمی افزاید. و از خدا می خواهد بخشایش « نفس »  را . نفسی که از آفریدنش سود و زیان برای خدا نیست و در آن نشانه ی قدرت خلقت نهفته است. »

ما « دعا کردن » را فراموش کرده ایم. خواستن از هرکس غیر از حق را بسیار انجام داده ایم. حضرت حق به وضوح در قرآن کریم می فرماید « بخوانید مرا تا اجابت کنم خواسته ی شما را » .

در خوان نعمت الهی اگر به قدر « سلیمان » به همه عطا نشده است  ؛ با عزت نفس می توان  به سان مورچه ی بر سر راه سلیمان ،  فقط خدا را دید و از او مدد جست.

اشکال جامعه ی امروز ما این است که باور قلبی به این که « هرکس به خدا توکل کند خداوند برایش کافی است » کمرنگ شده است و اطمینان نداریم که : « از جائی به ما روزی می رساند که گمانش را نیز نمی بریم. »

رمضان فرصتی بود که دوباره به خویشتن خویش بازگردیم. توجه به این نکته ارزشمند است که اگر در گذشته نکردیم از امروز « نگوئیم چیزی را که بدان عمل نمی کنیم . »

 

شهروند مسوول و مدیر پاسخگو

سخن سردبیر نشریه ی شماره ی ۱۰  « ساحل دریا » ویژه ی شهرستان رامسر   

پس از درج مطلب « وقتی جواهرده  تمام می شود !! » در شماره ی پیشین ؛  برخی از مسولین از این نقد منصفانه و بیان مشکلات دل آزرده شدند. و حتی پیغام به شکایت دادند.

 آن چه که در آن مقاله نوشته شده بود نه از سر نیش و کنایه بل از سر درد و دلسوزی بود.سخن مردم بود و خواسته های آنان . هرچند که تمام خواسته ی آنان را نیز نتوانستم در مجموعه ی محدود نشریه بنگارم.

 از دیگر سو مردم هم بودند که بسیار ستایشم کردند که مردانگی کردی و مطالب حقی نوشتی !

 نکته ای که مرا می رنجاند آن تهدید و این ستایش است.هنوز یاد نگرفته ایم که بدون قصد تخریب حرفمان را بزنیم و آنوقت توقع اصلاح داریم و اگر کسی همان خواسته های به حقمان را بر زبان آورد فکر می کنیم شجاعت کرده است ! واز دیگر سو نیز در اولین فرصت اگر حرف حقی را شنیدیم به جای پاسخگوئی از قدرتمان استفاده می کنیم.

برخی از مدیران تصور کرده اند چون مدیرند پس معصوم هستند و چون قدرت دارند کسی نباید به آنان نازکتر از گل بگوید.

مردم نیز یاد نگرفته اند که حق و حقوق خود را قانونی مطالبه کنند و بر اثر نگرانی از تعقیب قدرت مافوق به راحتی از کنار حق خود و خانواده اشان می گذرند.

شاید لازم باشد هم مردم و هم مدیران دوباره بیاموزند که باید پرسشگری و پاسخگوئی نهادینه شود. هر پرسشی تخریب نیست و هر پاسخی باعث خرد شدن پاسخگو نیست.

مردم و مدیران باید تعاملی دو جانبه داشته باشند تا در راه تکامل و رشد گام بردارند. نقد و انتقاد را بپذیریم و پاسخگو باشیم.

 

رستم زرودی فرماندار رامسر شد

تیتر یک شماره ی دهم نشریه ی ساحل دریا  

مراسم معارفه ی فرماندار جدید رامسر برگزار شد.  

ساعت 17عصر روز چهارشنبه اول شهریور ماه  همزمان با آغاز هفته ی دولت و با حضورهادی ابراهیمی معاون سیاسی استاندار مازندران ، قاسم احمدی لاشکی نماینده ی معین منطق ی رامسر ، تنکابن و عباس آباد ، سید جلیل مرتضوی امام جمعه ی رامسر ، سید ابراهیم هاشمی فرماندار تنکابن ، فرماندار عباس آباد ، مسولان شهرستانی و خبرنگاران در سالن بهشت هتل قدیم رامسر رستم زرودی به عنوان فرماندار جدید رامسر معرفی شد.

غلام رضا فروغ خلعتبری سرپرست سابق فرمانداری رامسر در این جلسه با اشاره به اینکه با استعفای رضاخانی در قبل از برگزاری انتخابات ، اجرای این امر خطیر به عهده ی بنده گذاشته شد ، کفت : تمام تلاش خود را با همکاری مجموعه شهرستان برای برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه انجام دادیم.

سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسر در این مراسم  گفت : سرپرست فرمانداری تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن امور مربوط به شهرستان انجام داد.

مرتضوی خطاب به معاون سیاسی استاندار گفت :مبادا به واسطه ی فاصله از رامسر ،  اینجا را به فراموشی بسپارد و از وی خواست دستور ویژه‌ای صادر و در هر ماه حداقل دو بار مدیرکل یکی از ادارات را به غرب مازندران و رامسر اعزام ‌کرده تا مسائل رامسر به سهولت حل و فصل شود.

وی ادامه داد: باید اعتبارات بیشتری برای این شهرستان مهم و فراملی اختصاص دهید.

هادی ابراهیمی معاون سیاسی استاندار مازندران  در این مراسم دلیل عدم حضور استاندار را شرکت ایشان در مراسم تشیع جنازه بهروش عضو شورای شهر ساری اعلام کرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های سرپرست فرمانداری رامسر گفت : ما تمام تلاش خود را بر این امر گذاشتیم تا فرماندار رامسر در اسرع وقت انتخاب و از نیروهای بومی منطقه برای امر فرمانداری برگزینیم ولی نیرویی که از وزارت کشور باشد در زمان فعلی پیدا نکردیم که از مردم و استعدادهای منطقه باشد و افزود دلیل قبول استعفای محمد صالح رضاخانی ؛ نسبت فامیلی با یکی از نامزدها ی انتخاباتی بود.

 ابراهیمی کارنامه 6 ماهه خلعتبری در دوران سرپرستی را قابل قبول و قوی تر از برخی فرمانداران برشمرد.

ابراهیمی افزود: 60 متر ساحل دریاها را آزاد کردیم و انتظار نداریم آپارتمان‌های چند طبقه در سواحل احداث شود

وی در ادامه بر ضرورت کارهای فرهنگی بیشتر در غرب مازندران و جدی گرفتن مبارزه با مواد مخدر تاکید نمود.

قاسم احمدی لاشکی نماینده ی معین مردم منطقه ی رامسر ف تنکابن و عباس آباد و نماینده نوشهر و چالوس نیز گفت : اگر می خواهیم ولایتمداری در مردم تقویت شود باید هرچه بیشتر به آنها خدمت کرد.

 وی با بیان آنکه ستاد ملاقات مردمی در تنکابن راه اندازی نموده گفت:شما انتخابات سختی پشت سر گذاشتید و انتخابات سخت تری پیش رو دارید.

رستم زرودی فرماندار جدید شهرستان رامسر نیز در این مراسم گفت: در دولت‌های نهم و دهم خدمات زیادی در مناطق شهری و روستایی به  ویژه عمران روستاها صورت گرفته و من درددل‌های مردم منطقه را شنیده و خواهم شنید و تمام سعی خود را در آبادانی این شهرستان زیبای جهانی خواهم کرد وامیدوارم بتوانم خواسته‌های مردم رامسر را به ثمر رسانده و خاطره خوبی مردم رامسر از من به یادگار داشته باشند 

مراسم معارفه ی فرماندار حاشیه هائی هم داشت که مهمترین آنه عبارتند از :  

محل برگزاری مراسم شورای اداری و معارفه ی فرماندار در هتل رامسر بود. مسیر هتل رامسر در این ایام به خاطر لوله گذاری ، کنده کاری شده و پس از باران پر از گل و لای بود.

سالن بهشت بر خلاف نامش پر بود از بوی نم و رطوبت .

تلاوت زیبای قرآن توسط شهردار رامسر بسیار شنیدنی بود.

هادی ابراهیمی در سخنرانی خود گفت که شخص مناسب رامسری شاغل در وزارت کشور برای تصدی فرمانداری نداشتیم. این موضوع با واکنش علیرضا رضی کاظمی تنها عضو شرکت کننده از شورای شهر رامسر مواجه شد و خطاب به ابراهیمی با صدای بلند گفت این سخن توهین به رامسری هاست.پس از پایان مراسم معارفه نیز وی برای بحث در این خصوص نزد ابراهیمی رفت.لازم به ذکر است ابراهیمی پیش از این و در همین سمت با انتخاب محمد صالح رضاخانی که از آموزش و پرورش آمده بود برای تصدی  فرمانداری مخالفتی نداشت.

در حین سخنرانی امام جمعه یکی از مسوولین اسبق شهرستان پس از ورود شروع به دیده بوسی با حاضرین کرد که مرتضوی به او گفت من صحبت هایم را قطع می کنم تا شما به کارتان برسید. پس از نشستن این مسوول مرتضوی ادامه داد در شورای اداری همه جدی باشند.

قاسم احمدی نماینده ی معین رامسر در سخنرانی خود گفت که انتخاب فرماندار بدون هماهنگی با بنده بوده است که ابراهیمی در پاسخ به این بخش گفت  فرماندار جدید  پیش از انتخاب شما به عنوان نماینده ی معین منطقه ؛ انتخاب شده بود.

رستم زرودی قبل از این ؛ معاون فرماندار تنکابن و رئیس آموزش و پرورش عباس آباد بود به همین دلیل حضور حدود 15 خبرنگار از تنکابن ، شهردار و اعضای شورای شهر تنکابن  و پرسنل  فرمانداری تنکابن نیز جلب توجه می کرد.

لازم به ذکر است قاسم احمدی لاشکی نماینده ی مردم نوشهر و چالوس در شورای اداری تنکابن توسط استاندار به عنوان نماینده ی معین منطقه معرفی شد. وی در تنکابن دفتر دایر نموده است و مردم رامسر برای حل مشکل خود باید به تنکابن مراجعه نمایند.