ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

میزبانی هنر

سخن مدیر مسوول و سردبیر هفته نامه ی « ساحل دریا » ،  مهدی حلاجیان ؛ شماره ی  84  ؛   22  آذر ماه  1395



دهه ی سوم آذر ، رامسر میزبان هنرمندان سینما و تلویزیون کشور و برخی از کشورهای جهان است . بارهاست ؛ زیبائی مسحور کننده ی رامسر ، عامل برپائی میهمانی ها ، جشنواره ها ، کنوانسیون ها و حضور افراد فرهیخته ی کشور و جهان شده است.


نگاه ویژه ی حضرت حق در تجمیع زیبائی های آفرینش به رامسر ،  آبگرم های معدنی ، کوه ، دریا ، جنگل ، جلگه و کوهستان و تنوع آب و هوائی بی نظیرش در فاصله ی چند کیلومتری از هم در تابستان ، نزدیکی کوه و دریا و اشرافیت سبز و آبی طبیعت از معدود نعمت های الهی است.


رامسر ظرفیت و گنجایش پذیرش همه ی برنامه های بزرگ فرهنگی و هنری را با افتخار در بر دارد شهرسازی مدرن و پایه ای در سال های پیش از انقلاب ، وجود هتل های قدیم و جدید ، ویلاهای جذاب ، اردوگاه های کشوری ، تله کابین ، فرودگاه ، فروشگاه های معتبر ، دانشگاه های علوم پزشکی ، پیام نور ، پرستاری ، تربیت معلم و غیرانتفاعی و شهروندانی تحصیلکرده ، مهمان پذیر ، محجوب و آرام.


همه ی این نعمات ، اما در کندی سرعت رشد و توسعه ی پس از انقلاب ، غبار فراموشی گرفته اند. رامسر با آن که توانمندی برگزاری بسیاری از گردهم آئی های متنوع را دارد اما در زیر ساخت ها دچار مشکلات عدیده ای است.


فقدان فرهنگ سرای درخور و تالارهای همایش با پذیرش ملی و بین المللی ، و نبود تجهیزات صوتی و تصویری نیاز امروز در سالن های بنا گذاشته شده در قبل ، عدم احداث هتل و مهمان پذیر با شرایط معماری روز .


بارها به مسوولین رامسر که سکان دار مدیریت شهرستان هستند گفته شده است که از پتانسیل حضور وزرا ، مسوولین کشوری ، لشگری و استانی در جهت رشد و توسعه ی رامسر بهره بگیرند و اگر بنا به دلایل اداری و شخصی از بیان برخی خواسته های به حق شهروندان امتناع می کنند ، اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال را با توجیه و توضیح همراه خود کنند . تا آن ها در قالب پرسش و خواسته ، نیاز های شهرستان را بازگوئی نمایند و مدیران در خلوت جلسات ، مطالب را باز تکرار نموده و از این فرصت ها برای شهرستان رامسر امتیاز گیرند. " سیاست فشار از پائین و  چانه زنی در بالا ".


اما تا امروز این مهم محقق نشده است . هنوز ما تمام افتخارمان ، نگاه به داشته های گذشته است و طبیعی است در روند این حرکت از بسیاری از شهرستان های کم پتانسیل ، عقب افتاده ایم.


گفته های پیشین به مسوولین ، اینک مکتوب پیش روی همه است ، تا بهانه ای برای کم کاری خود ، ارائه ندهند. " فاعتبروا یا اولی الابصار "

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد