ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

نود و پنج


سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی  73    تاریخ  29   اسفند ماه  1394


چند صباحی دیگر سال 1394 باهمه ی فراز و نشیب هایش رو به اتمام است . همه ساله در طی روزها ی سپری شده ی سال برخی عزیزانشان را از دست داده اند و برخی نیز با پیوند ازدواج خانواده ی جدیدیدی را به جامعه معرفی کرده اند. برای رفتگان و درگذشتگان طلب مغفرت و آمرزش کرده و برای بازماندگانشان صبر و اجر طلب می نمایم.


 سال نودو چهار برای فرهیختگان و اثرگذاران بر فرهنگ و اجتماع رامسر ، سال پر مصیبتی بود . از دست دادن جعفر قلی راهب ، حسن رحیمیان ، عنایت الله رحیمیان و لطفعلی پور کاظمی که از مفاخر علمی ، ادبی ، تحقیق و پژوهش شهرستان رامسر بودند و در بخش اجتماعی و فرهنگی نیز  فقدان علی مصباح شهرستانی  خبرنگار پیشکسوت و ابراهیم درجانی منتخب دوره ی اول و دوم شورای اسلامی شهر رامسر ، مهمترین اتفاقات ناگوار در شهرستان رامسر بود.


 اما نقاط فراز مهمی نیز در بخش های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت. برگزاری جشن های شیردوشان در اشکور ، گل گاو زبان در جنت رودبار ، بهارنارنج در رامسر ، کنوانسیون رامسر ، هفته ی فرهنگی رامسر ، کشتی گیله مردی در جواهرده و جنت رودبار و ده ها اتفاق ریز و درشت دیگر ؛ نقاط ارزشمندی است که تداوم این برنامه ها در رشد و توسعه ی منطقه در جذب گردشگر و شناساندن بارزتر جاذبه های موجود در شهرستان رامسر ، اثر گذاراست.


سال نود و پنج اما با کوله باری از تجربه ی پیشین ، پیش رو است و می توان با هم دلی و هم زبانی بهتر ؛ نقاط ارزشمند قوت را تقویت بخشید و با برنامه ریزی مدونی در قالب سند توسعه ی آینده نگر ، گام های اساسی پیش رونده را محکم برداشت.

برخی از کارهای یاد شده به طور عملی در دستور کار شهرستان قرار داده شده است اما همه ساله مدیران منطقه با برنامه های روزمره و روز محور کار را دنبال می کنند و به لحاظ ساختاری با چنین برنامه ریزی ، همیشه کارها به دقیقه ی نود کشیده می شود و به طور طبیعی چالش های پیش آمده ، به علت فقدان بازخورد شناسی کار ، مشکلات پیش آمده در سال های آتی نیز با شدت و ضعف ، تکرار می شود. انتظار این است که در اولین جلسه ی شورای اداری سال آتی ، همه ی برنامه های سال بعد با تقویم زمان بندی شده ی مشخص  و معرفی عوامل ذی ربط مسوول ، در یک فرآیند منظم تکمیل و معرفی شود . اطلاعات ، آگاهی و برنامه ریزی مدیران و شهروندان می تواند بار مشکلات پیش رو را کاهش دهد.


پیشاپیش سال نودو پنج را خدمت همه ی همشهریان عزیز تبریک گفته و برایشان سلامت ، سعادت ، بهروزی و پیروزی آرزومندم

 

ثمره ی مشارکت


سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی 72   تاریخ  22   اسفند ماه  1394



این بار نیز مردم ایران اسلامی با مشارکت وسیع خود در انتخابات ، توانستند حرکت نوینی را در جامعه بروز دهند. شرکت بیش از 65 درصد واجدین شرایط در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی ، فصلی نو در ایران رقم زد . تغییر 70 درصدی در ترکیب مجلس شورای اسلامی شامل نماینده ی مردم رامسر ، تنکابن و عباس آباد نشد و شمس الله شریعت نژاد با پشتوانه ی حمایت کم نظیر اصلاح طلبان غرب مازندران ، توانست کرسی سبز نمایندگی مجلس را از آن خود کند.


مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در رامسر اما بیش از 70 درصد بود ، البته متوسط حضور مردم شهرستان رامسر در انتخابات های متفاوت همیشه با فاصله ی معنا داری از دیگر شهرستان ها ، نشان از اعتقاد راسخ مردم منطقه به اثر گذاری در سرنوشت خویش با حضور در انتخابات و پذیرش جدی تغییر در جامعه به روش دموکراتیک و در فرآیندی نانوشته تائید موکد بر جمهوریت نظام اسلامی ایران و پیروی از فرمایشات ولی فقیه زمان ، دارند.


آن چه مسلم است انتخاب مجدد شمس الله شریعت نژاد در این دوره ،  پیش از آن که مرهون اعتماد مردم به ایشان باشد ، موافقت مردم منطقه به پذیرش حرفه ای شرکت در انتخابات و بازی در انتخاباتی مبتنی بر نقش احزاب و گروه ها در فرآیندی انتخابی است. با نگاهی به انتخابات گذشته در منطقه به ویژه در شهرستان رامسر ، موفقیت کاندیداهای احزاب و گروه هائی با گرایش توسعه محور ، اصلاح طلبانه دارد. این امر در گروه های اصولگرا نیز تفوق کاندیداهای راست مدرن بر سنتی نمودی عینی دارد. در اصلی ترین بازه ی این اثر گذاری ، فقدان نگاه بومی و محلی به کاندیداهای رامسری در انتخابات اخیر است. هرچند برخی معتقدند که کاندیدای شناخته شده ،  مهم و اثرگذاری اگر از شهرستان رامسر حضور داشت ، نتیجه ی انتخابات کمی متفاوت می نمود.


ترکیب جمعیتی جوان ، تحصیلکرده و حضور در منطقه ای که نزدیک به یک قرن صبغه ی گردشگری و حضور افراد متنفذ و معروف سیاسی ایران و جهان را در خود جای داده است ، می تواند از عوامل اثرگذار این گونه انتخاب ها در شهرستان رامسر و منطقه باشد.


ضمن تبریک به منتخب مردم و شرکت کنندگان درانتخابات ، حضور گسترده ی مردم را به فال نیک گرفته و آرزوی موفقیت روز افزون و گام برداشتن مستحکم تر در حدود وظایف و اختیارات نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی ، در مسیر رشد و توسعه ی منطقه  را خواستاریم.