ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

دین داری و آزادگی

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 46  ؛  اول آذر ماه  1393




در تاریخ اسلام فراز و نشیب های بسیاری رخ داده است. نقطه ی عطف تاریخ اسلام دهم محرم سال 63 هجری قمری است که شهادت مظلومانه ی امام حسین علیه السلام  و 72 تن از یاران با وفایش رخ داد.


با آن که به زعم مخالفین و معاندین ، این پایان ماجرای حکومت اسلامی علویان بوده است ، عاشورا مبدا حرکت های بزرگ اسلامی شد که اولین آن ها ، قیام مختار ثقفی و آخرین آن در عصر حاضر ، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را می توان سراغ گرفت. در گوشه ای کوتاه از سخنان بنیان گذار انقلاب اسلامی جمله ای کلیدی می درخشد " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. "


محرم و صفر فرصت دوباره اندیشیدن به ریشه های اساسی اسلام و حرکت هوشمندانه ی حسین ابن علی علیه السلام و دعوت به خوبی و پاکی ها و انزجار از بدی و پلشتی ها ست. مهمترین درس امام حسین در این حرکت ماندگار تاریخی ، آزادی و آزادگی است ، جائی که به همه نهیب می زند ؛ اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید.


گمشده ی امروز و دیروز انسان ها ، آزادگی و آزادی است. چه بسا دین داران متظاهری که برای جیفه ی دنیا ، شرف خویش را نیز به مزایده گذارده اند. آن گاه است که اشاره ی معنا دار ؛ اگر دین ندارید... ، به دینداران منفعت طلب هشداری موثر و کارآمد ، در تاریخ به یادگار می گذارد.


وجدان های آگاه هیچ وقت در تشخیص تظاهر و منفعت طلبی اشتباه نکرده اند . عوام فریبی ها کاملا به چشم می آید و دل آزار است. اجتماع بزرگ عاشورائیان شهرستان رامسر و اقصی نقاط ایران و جهان ، فرصتی است که ؛ آن هائی که دین دارند و آن هائی که دین ندارند ، یاد بگیرند آزاده باشند و حرف و تصمیمی را به جامعه تحویل دهند که در خلوت خود و خدای خویش ، مدیون کسی نباشند.


توصیه ی سخنوران ، مداحان  رعایت عدل ، انصاف و کار بر اساس وجدان باشد و حضار در مجلس وعظ اربعین فقط یک نکته را اگر به جان و دل بپذیرند برای اصلاح امور کافی خواهد بود: آزاده باشند و برای حفظ موقعیت ، دین خود را ارزان نفروشند.

 

پانزدهمین دوره ی انتخابات نماینده ی مدیران مسوول در هیأت نظارت بر مطبوعات برگزارشد.



پانزدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات 20 آبان 1393 ساعت 13 عصر در تالار وحدت  تهران برگزارشد. در این انتخابات علاءالدین ظهوریان دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات ، حسن کامران نماینده  ی قوه ی مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات و سراج  نماینده ی قوه  ی مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات حضور داشتند

.

حسن کامران با عنوان نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات با بیان این که تمام درخواست‌های نامزدهای این دوره از انتخابات بررسی شد و خوشبختانه تمام کاندیدا تأیید شدند، اظهار داشت: محور کار، قانون مطبوعات است و در این باره سلیقه و جناح تاثیری ندارد

.

وی با انتقاد از حضور بسیار اندک اعضا برای شرکت در مراسم اخذ رای ادامه داد:‌ متاسفانه صنف رسانه حضور جدی ندارد به طوری که امروز با وجود حدود 2 هزار و 700 عضو در این صنف تعداد کمی در مراسم انتخابات حاضر شده‌اند

.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت نقد منصفانه در مطبوعات گفت: امیدواریم مطبوعات بتوانند با شجاعت نقد کنند چرا که سیاه‌نمایی در این رابطه به هیچ عنوان خوب نیست

.

در ادامه ی این جلسه و پیش از سخنرانی کاندیداها و نامزدها به درخواست علاءالدین ظهوریان دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات رای‌گیری آغاز شد و اعضا تعرفه‌های رای خود را به صندوق انداخته و از مراسم خارج شدند

.

در ادامه این مراسم حسین انتظامی مدیر مسوول نشریه ی فارغ التحصیلان و معاون مطبوعاتی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از نامزدهای پانزدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات سخنرانی کرد  و گفت: در میان تمام مس,ولیت‌ها هیچ کدام برای من گرامی‌تر از نمایندگی مدیران مسوول نبوده است چرا که هر نوع نمایندگی مدنی برتر از مسوولیت‌های دولتی است .


مهدی حلاجیان مدیر مسوول دو هفته نامه ی " ساحل دریا  " یکی دیگر از کاندیداها به سخنرانی پرداخت و گفت : حضور جدی بنده در مطبوعات در روزنامه ی جام جم در زمان یکی از کارآمدترین مدیران مسوول بود. توانمندی ایشان  تجربه ای برای آینده ام بود و بنده خود را شاگرد ایشان می دانم و حضور شان در انتخابات حجت را بر بنده تمام کرده و رای بنده  برای ایشان خواهد بود.  لازم است مسوولان نگاه ویژه‌ای به مطبوعات محلی داشته باشند و از برگزیده ی این انتخابات می خواهم که با مدیریت کارآمد ، فشار وارده از مسوولان شهرستانی و استانی به نشریات برداشته شود. لازم به ذکر است در کنار هم نشستن وی با حسین انتظامی  ، نشان از مشخص بودن رای وی بوده است.


حامد مدنی مسئول نشریه اولدوز نیز اظهار داشت:‌ نمایشگاه مطبوعات سمبل تبعیض بود چرا که مطبوعات دولتی غرفه‌های بزرگ را به خود اختصاص دادند و غرفه‌های استانی در راهروهای پشت نمایشگاه جای گرفتند.

.

از مجموع 319 رای ماخوذه ، 10 رأِی مخدوش اعلام شد و حسین انتظامی با اکثریت قاطع آرا به عنوان نماینده ی مدیران مسوول در هیأت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد . در این دوره از انتخابات، «شهلا آکوی محصل» ، «مهدی حلاجیان» ، و «ابوالحسن میری» به ترتیب نفرات منتخب بعدی این انتخابات بودند.


این انتخابات که با ثبت نام 22 کاندیدا شکل گرفته بود با انصراف 9 نفر برگزار شد و نکته ی جالب این انتخابات این بود که 9 کاندیدای هم ظاهراً به خود رای نداده بودند چون هیچ رایی به نام آنها ثبت نگردید.