ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

مدافعان حرم


سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی  75  ؛  25  اردی بهشت ماه  1395


در بازه ی انتشار " ساحل دریا " رویدادهای مهمی شکل گرفته اند که هریک به تنهائی می تواند مناسب یک سرمقاله ی مفصل باشد. زاد روز حضرت علی علیه السلام ، ایام البیض ، بعثت رسول اکرم ، حلول ماه شعبان و زادروز امام حسین ، امام سجاد و حضرت ابوالفضل العباس علیهم السلام ، روز معلم ، روز کارگر ، شهادت حضرت زینب  سلام الله علیها، روز شوراها  و ده ها روز مناسبتی ملی . اما اتفاق بروزی رخ داده که لازم است با نگاه عمیق تری بدان پرداخت شود.


شهادت 13 تن از اعضای سپاه 25 کربلا در سوریه که در فالب مدافعان حرم در خان طومان به دست تکفیری های داعش به لقای حق شتافتند.دو دیدگاه اصلی حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه و عراق تلاقی ویژه ای رخ نموده است. عده ای از اساس با حضور جوانان و زبدگان ایرانی در خارج از مرزها و با واژه ی  " عرب های قدر ناشناس  " مخالف حضور هستند و عده ای نیز لزوم دفاع از حریم اهل البیت علیهم السلام و دور نگهداشتن مرزهای مخاصمه با تکفیری ها در کیلومترها دورتر از مرزهای خاکی ایران موافق حضور هستند.


تفکیک مرز بین این دو کاملا واضح است و طبیعی است که مخالفان حضور ، از شهادت ائمه بدست عرب های جاهلی ، جنگ نابرابر حزب بعث ، صدام و عراق ؛ سنگ اندازی های عربستان سعودی ، مطالبات ناحق کشورهای عرب حوزه ی خلیج فارس ، تصمیمات ناصواب سوریه ، لبنان ، فلسطین در بزنگاه های حساس بین المللی علیه ایران و ... علت مخالفتشان منطقی به نظر برسد.


اما از دیگر سو ، آن چه که برای هر کشوری اهمیت دارد حفظ امنیت پایدار و حفظ منافع ملی است که گاهی با دور شدن و فاصله گرفتن کانون های درگیری و حادثه از مرزها شکل می گیرد. بی شک یکی از مهمترین اتفاقاتی که با حمایت از جبهه های اسلامی همسو با ایران اسلامی متصور می تواند باشد ، همین نکته ی پر اهمیت است. دلایل ارزشمند و در جهت منافع ملی بی شماری نیز بر آن مترتب است که شاید در این مختصر نگنجد.


آن چه مسلم است از دست دادن عزیزان ارزشمندی که  هموطن ما هستند و در خانه و خانواده نقش پدر ، فرزند ، همسر ، داماد خانه ای را به عهده دارند ، ثلمه ی جبران ناپذیری است که خسارات آن قابل تصور نیست. اما شهادت این عزیزان تضمین کننده ی امنیت ، آرامش و ثبات مام وطن است و از این رو کار سترگشان در خور بهترین حمایت هاست. این ها گوشه های اجتماعی یک حرکت منطق مدارانه است وگرنه بر کسی پوشیده نیست که اگر دفاع جانانه ی شیرمردان مدافع حرم نبود ، اهانت تکفیری ها بر ابدان و اجساد مطهر ائمه ی معصومین علیهم السلام و بارگاه های ملکوتی آن برگزیدگان الهی ، لکه ی ننگی بر جهان بود که شرمندگی همه را بدنبال داشت.


روح شهدای مدافع حرم شاد و خانواده ی آنان در پناه حق شاد و تندرست باشند. در هنگام تکمیل این وجیزه خبر آزاد سازی خان طومان به همت مدافعان حرم رسانه ای شد ، دست مریزاد و خدا قوت به همه ی رزمندگان مدافع حرم