ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

نوروز


سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 17 ؛ اسفند ماه   ۱۳۹۱


در چشم بر هم زدنی سال 1391 رو به پایان است و آغاز سال جدید را جشن می گیریم.


انگار همین دیروز بود که در هیاهوی پایان سال 90 و آغاز سال 91 بودیم. سال 92 هم از راه می رسد و آن نیز در چشم بر هم زدنی پایان می یابد. ودر این آغاز و پایان عبرت ها نهفته است « فاعتبروا یا اولی الابصار ».


شادباش نشریه ی ساحل دریا بر همه است. همه ی آن هائی که شادمانه زیستند و جاودانه فعالیت نمودند. همه ی آن هائی که دستان پر مهرشان برای همه گشوده بود و سینه ی فراخشان سنگ صبور زخم دیدگان بود.


شادباشی از اعماق وجود برای همه ی آنانی که جز برای رضای خدا و خشنودی مخلوقاتش قدم از هم برنداشتند و رضایت وجدانشان را باهیچ قیمت گزافی نفروختند.


آنانی که دلی کودکانه دارند. صاف و صمیمی . قهر کردنشان از روی منافع نیست و دوستی هایشان از روی غرض نیست.


با همه مهربانند و پیش از همه با خود و بر خود مهربانی می کنند.


در این وانفسای نفسانیت های زود گذر که اثرات شوم آن ها در چهره و رخساره ی مردم نجیب و صبور هویداست ، شاید از شیرینی ها گفتن ، دهان شیرین نشود.اما دل خوشی همه ی ما به لبخند طفل های معصومی است که نمی دانند شرمندگی اقتصاد آشفته ی بازار امروز ؛  پدران را گونه سرخ کرده است.


هر روزی که می گذرد فرصتی است برای خوب بودن و این فرصت ها به گفته ی پیشوای پرهیزگاران حضرت علی علیه السلام « در گذرند ، چون ابر درباد . پس فرصت ها را غنیمت شمرید ».


با هم شادمان و برای هم مهربان باشیم و نا ملایمات وارده  را به خانه ها و  جامعه منتقل نکنیم.


از یگانه ی هستی همانی که مقلب  قلب ها و دیده هاست ، همانی که تدبیر کننده ی شب و روز است و همانی که تغییر دهنده ی حال هاست بخواهیم که « حال » ما را به بهترین حال ها تبدیل نماید.


در سال 92 برای همه ی مردم بهترین ها را آرزو کرده و شادکامی و سلامت را برای آن ها و عزیزانشان از درگاه احدیت مسئلت می نمایم.


به روز و سربلند باشید.

دستاوردهای انقلاب

متن زیر سخن سردبیر شماره ی 16  نشریه ی « ساحل دریا »  ویژه نامه ی دهه ی فجر و بهمن ماه   ۱۳۹۱  است که با تاخیری یک ماهه در وب نوشت منتشر می شود.




انقلاب اسلامی ایران که با توکل بر خدا و اتحاد و هم دلی مردم به پیروزی رسید ، به سرعت پایه های عمران و آبادی کشور شکل گرفت.



تشکیل جهاد سازندگی و حضور مردم در مزارع ، باغات ، روستا ها و شهر ها آن چنان تحرک عظیمی در به سازی راه روستائی و تولید متنوع محصولات پدید آورد که تا هم اکنون نیز مزه و حلاوت آن در اذهان باقی مانده است.


تشکیل نهضت سواد آموزی و رغبت مرد به آموزش و فراگیری  سطح بی سوادی را با سرعت غیر قابل باوری پائین آورد.


اقدامات انقلابی یکی پس از دیگری شکل می گرفت که جنگ تمام عیار صدام حسین و همه ی حامیانش علیه کیان ایران و انقلاب آغاز شد. برخی از کارهای مهم بر زمین ماند ؛ اولویت ها تغییر پیدا کرد و سرعت عمران و آبادی رو به کاهش نهاد.


هشت سال دفاع جانانه دستاورد بزرگی از صبر و شهامت و شهادت بود . جان فشانی های ارتش و سپاه و بسیج و خلاصه حضور همه جانبه ی مردم ؛ پیروزی نهائی را از آن ایران کرد و دشمن متجاوز بدون هیچ دستاوردی به پشت مرزهای بین المللی رانده شد.


درهشت سال سازندگی این بار با نگرشی نوین آغاز شد و پایه های توسعه ی علمی و عمرانی کشور مستحکم گشت ؛ در هشت سال دولت اصلاحات نیز رشد پایه های عمرانی ، ثبات سیاسی و اعتبار جهانی ایران ثابت شد ؛ و در حدود هشت سال پس از آن نیزباروری محصولات پایه ریزی شده ثمر داد.


دستیابی به تکنولوژی هسته ای و پیوستن به باشگاه هسته ای جهان ، نو آوری های مهم در صنایع پزشکی و صنعتی ، عبور از مرز جو با ماهواره ها ، توسعه و رشد علوم سلول های بنیادین ، پیشرفت قابل ملاحظه در نانو تکنولوژی و ... هزاران مثالی از این دست گوشه های کوچکی از این دستاوردهای بزرگ است.


هرچند در چند سال اخیر مردم با مشکلات فزاینده ی مالی و اقتصادی مواجه شده اند و در روحیه اشان اثر منفی بر جای گذاشته است ؛ اما همین مردم با عشق و ارادت به ائمه ی اطهار خواهان ایرانی سربلند و آباد هستند و توقع اشان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین حکومت تمام عیار علوی پس از امامت حضرت علی علیه السلام هر روز بیشتر از پیش می شود واین را حق خود می دانند که از امکانات بهتر و بالنده تر استفاده نمایند.


به امید فردائی روشن

بهمن

متن زیر سخن سردبیر شماره ی 15  نشریه ی « ساحل دریا »  اول  بهمن  ۱۳۹۱  است که با تاخیری یک ماهه در وب نوشت منتشر می شود.

در آغاز ماه بهمن  جز از بهمن نباید گفت. ماهی که تمام مردم از گروه های مختلف و بدون پشتوانه ی گروهی ، حزبی و یا سیاسی دست به دست هم دادند و تحت فرمان ولی فقیه زمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه حکومت شاهنشاهی را منقرض و نظام جمهوری اسلامی را بنا نهادند.


نظامی مبتنی بر اسلام و جمهور مردم. نظامی که خواستگاه اولیه اش را با رای مردمی بیش از 98 درصدی به ثبات رساند و ساختارهای نظام نیز بر پایه ی همین تئوری محکم رهبر کبیر انقلاب ؛  با رای و نظر مردم یک به یک پابرجا و مستحکم گشت.


آن چه در این مختصر می گنجد و بارها در نشریه ی ساحل دریا برآن تاکید شده است ؛ دو شعار اصولی ، پایه ای و محوری امام خمینی رحمت الله علیه است که حتی در وصیت نامه اش بدان تاکید مخصوص دارد. اتکال به خداوند و حفظ وحدت کلمه.


تکرار داستان وضعیت ایران امروز با تحریم های گسترده ی بین المللی و فشارهای اقتصادی مضاعف آن بر اقشار مختلف مردم کمی ملال آور است اما خالی از لطف نیست که بدانیم راه موفقیت ؛ عمل به توصیه ی اکید بنیان گذار جمهوری اسلامی است. باید با نگاه « جذب حداکثری » از پرخاش بی مورد به دیگران و طرد کردن خون دل خورده های انقلاب و نظام دوری جست.


همه با ظرفیت بلند نظام کارآمد جمهوری اسلامی ؛ تنگ نظری ها را کناری بگذاریم و با اتکال به خدا و حفظ وحدت و همدلی به چشم انداز بلند ایرانی آباد برسیم.دست در دست هم دهیم به مهر تا کنیم آباد ایران عزیز.


نشریه ی ساحل دریا برای ایام دهه ی فجر ؛ بزودی ویژه نامه ای مناسب تهیه و توزیع خواهد نمود.