ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

ورشکستگی رسانه ای

سخن مدیر مسوول و سردبیر هفته نامه ی « ساحل دریا » ،  مهدی حلاجیان ؛ شماره ی  85  ؛   5 دی ماه  1395



" اردشیر صارمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: بیمارستان امام سجاد رامسر بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از بیمه های خدمات درمانی ، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح مطالبه دارد و مشکلات مالی منجر به ورشکستگی این  بیمارستان شده است.


وی درباره بدهی های این بیمارستان گفت: بدهی های دارویی به شرکت های داروئی، بدهی پرسنلی، بدهی پزشکان و بقیه پرسنل و پرستاران، نیروهای پشتیبانی،  شرکت های تامین کننده حامل های انرژی و شرکت تامین کننده تغذیه بیمارستان حدود 15.5 میلیارد تومان است ."


این مطلب بخشی از مصاحبه ی رئیس بیمارستان امام سجاد علیه السلام رامسر است . با نگاهی کوتاه به همین مطلب ، کاملا واضح است که تراز مالی بیمارستان رامسر مثبت است. این که چرا جناب صارمی از لفظ " ورشکستگی " استفاده کرد برای ما پوشیده است می تواند از روی نا آگاهی و نادانستگی باشد و یا برنامه ای در پس قضیه .


اما رسانه ای که آنی پس از شنیدن این گفتار و بدون بررسی مطلب نوشته شده ی خود ، " ورشکستگی بیمارستان " را تیتر می کند ، به دنبال چیست؟

" صارمی با اشاره به کمبودهای بیمارستان در بخش پرسنلی گفت: با کمبود شدید پزشک، پرستار، بهیار، کمک بهیار، نیروی خدماتی و پشتیبانی مواجه‌ هستیم. "


صارمی نادانسته آب به آسیاب شرق استان نشینان کرده و و مطالبه ی چند ساله ی آن ها و مقاومت جانانه ی مسوولین و فرهیختگان را در هم فرو ریخته و اینک ناخودآگاه به سمت ورشکستی پیش خواهد رفت.


چه کسی حاضر است مرکز بین المللی تربیت پزشک کشور " دانشکده ی بین الملل !!! " را به بیمارستانی احاله کند که ورشکسته است و از همه نظر کمبود دارد؟ کما این که اولین واکنش شرق نشینان این گونه بوده است.


کدام شرکت حاضر است به یک بیمارستان ورشکسته دارو ، تجهیزات پزشکی – بهداشتی و یا سرویس تعمیر و نگهداری بدهد و از آن بدتر کدام فروشنده حاضر می شود به یک بیمارستان ورشکسته جنس بفروشد؟


بی توجهی به بیان مطلب و از آن بدتر ورشکستگی رسانه ای در تیتر کردن مطلب برای بازار بهتر ، عاملی شده است که تیشه به ریشه ی رشد و توسعه ی رامسر بزنیم.


آن جائی که نویسنده ی مرکز استان نشین در سایتش برای برگزاری " جشنواره ی یاس " نیز دستور صادر می کند که " ای که دخلت نیست ، خرج آهسته تر کن " و به مسوولین رامسر انذار می دهد که وقتی بیمارستانتان ورشکسته است ، چرا جشنواره در رامسر برگزار شود؟ قیاس مع الفارقی که احتمالا او نیز از ورشکستگی رسانه ای اش رنج می برد و برای بهتر دیده شدن ، تیتر آبدوغ خیاری دست و پا می کند.


ورشکستگان خیال جابجائی دانشگاه بین الملل ،  توهم انتقال را این بار با اعتراف رئیس بیمارستان رامسر در آمیخته اند و اینک سند محکمی در دست دارند.


اخلاق در رسانه ها به محاق رفته است و راهی جز ورود افراد خبره و کوتاه شدن دست افراد تحمیلی به رسانه نیست. تا افراد فرهیخته در کنج آفیت آرمیده اند ، انتظار جولان افراد دیگر باز است.


از مسوولین رامسر به ویژه رئیس بیمارستان انتظار این است که با اعتراف و عذر خواهی و تکذیب خبر " ورشکستگی " و اصلاح خبر ( هر چند که فایل صوتی کلام ایشان موجود است ) نسبت به ترمیم افکار عمومی اقدام نموده و مطالبات خود را از روش های مناسب تری پی گیری نمایند. استفاده از افراد خبره ، مشاوران امین رسانه ای و روابط عمومی کاربلد آن ها را در دستیابی به اهدافشان کمک خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد