ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

غربتِ رامسر

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 66  ؛  15 آبان ماه  1394


این بار ماه مهر خبر حضور رئیس جمهور به استان مازندران طنین افکند. در دولت نهم و دهم سفر رئیس دولت به مازندران با حضور نماینده اش ، منوچهر متکی وزیر امورخارجه ی وقت به نمایندگی از رئیس الوزرا به رامسر شکل گرفت. همان وزیری که در سنگال بود و عزل شد!! آن موقع تطابق سنخیت حضور وزیر امورخارجه در رامسر سخت می نمود ، چرا که هیچ ارتباطی با داده های توسعه ی منطقه نداشت!!!


رامسر شهری است با پتانسیل های گردشگری ، کشاورزی ، علمی – دانشگاهی  ، فرهنگی و خیلی وسعت نظر در آن باشد می تواند شهر صنعتی  نام گیرد. حضور وزیر خارجه از آن دست کارهائی است که هنوز باید مورد کنکاش قرار گیرد.


با حضور دولت " تدبیر و امید " ؛ امید بود تدبیرها جایگزین احساسات و بی برنامگی ها شود.در سفر اخیر هیات دولت به مازندران ، نماینده ی اعزامی به شهرستان رامسر نوبر اتفاقات بود!!! حضور علی یونسی دستیار ویژه ی رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در رامسر هنوزم که هنوز است در ذهن ها مانده است. اگر به واسطه ی دریای کاسپین و مرز آبی با کشورهای حاشیه ی آن ، رامسر قرابتی با وزیر خارجه داشت ؛ حضور معاون اقلیت ها از آن دست کارهاست که باید دید چه تدبیری در آن نهفته شده است !!! در رامسر هیچ اقلیت مذهبی محدوده ی زندگی و محل سکونت ندارد. هرچند در میان گردشگران ممکن است از اقلیت های محترم مذهبی کشور نیز حضور یابند.


فارغ از نگاه دولت ؛ این پرسش اساسی مطرح است که نمایندگان رامسر حاضر در جلسه ی هماهنگی رئیس جمهور به استان چه نکته ی دینی را مطرح کردند که تشخیص دولتمردان بر آن استوار شد؟


یعنی ممکن است مسوولین رامسر مشکل آب ( وزیر نیرو ) ، مشکل دوری و هزینه های مالی و جانی از مرکز استان و استقلال آن ( وزیر کشور ) ، مشکل کنار گذر ساحلی ( وزیر راه و شهرسازی ) ، مشکل دانشکده بین الملل و ساختمان نیمه کاره ی بیمارستان ( وزیر بهداشت و درمان ) ، مشکل فقدان مراکز جذب گردشگر ( رئیس سازمان گردشگری ) ، مشکل بی کاری بیش از اندازه ی تحصیلکردگان منطقه ( وزیر کار ،  وزیر اقتصاد ) مشکل فقدان مرکز فرهنگی و اداره ی ارشاد!!! ( وزیر فرهنگ و ارشاد ) ، مشکل محصولات کشاورزی ( وزیر کشاورزی ) و.... را مطرح کرده باشند ؛ آن گاه دولت " تدبیر و امید "  معاون اقلیت هایش را فرستاده باشد؟


مشکل کار کجاست؟ مسوولین بی دغدغه ی منطقه یا امید واهی به تدبیر دولت مردان؟ و یا در گامی فراتر نگاه مرموزانه ی مسوولان ارشد استان برای به حاشیه بردن خواسته های به حق مردم غرب استان؟


پاسخش را باید مسوولان شهرستان به طور شفاف بیان کنند تا همه روشن شوند و در آتیه سوال بی ربط در ذهن مردم شکل نگیرد!!!