نامه به ریاست محترم جمهور در خصوص تقاضای لغو مصوبه ادغام دانشگاه صنعت آب و برق

ریاست محترم جمهوری

جناب آقای دکتر روحانی

 موضوع: لغو مصوبه ادغام دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور)

 با سلام

    احتراماً همانگونه که مستحضرید بر اساس مصوبه شماره 30584/22/2 مورخ 05/03/1392 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، و در ادامه زنجیره تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی ماههای پایانی دولت دهم، دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور) تحت عنوان پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور، در دانشگاه شهید بهشتی ادغام گردید و متعاقب آن اعتراضات گسترده ای از سوی اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان به این مصوبه آسیب زا و غیرقانونی صورت پذیرفت.

   پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، و با توجه به تأکید حضرتعالی بر توسعه دانشگاههای "مأموریت محور" و حمایت از آموزشهای کاربردی در برنامه کتبی اعلامی، انتظار می رفت با گذشت بیش از چهار ماه از استقرار دولت یازدهم، تصمیم مقتضی در خصوص لغو این مصوبه غیرقانونی که وزیر محترم فعلی نیرو آنرا به حق، یک "ندانم کاری بزرگ" نامیدند، اتخاذ می گردید. لکن متأسفانه به نظر می رسد به نوعی مسأله مشمول مرور زمان گردیده و تاکنون منجر به نتیجه مشخصی نگردیده است.

  لذا مستدعی است دستور فرمایید پیگیریهای عاجل به منظور احیاء دانشگاه صنعت آب و برق و بازگرداندن آن به وضعیت سابق (دانشگاه مستقل زیرنظر وزارت علوم) ، قبل از آغاز ترم دوم سال تحصیلی و ورود دانشجویان نوبت دوم به دانشگاه (که طبعاً کار را پیچیده تر از قبل می نماید) ، صورت پذیرد.

  ضمناً همانگونه که مستحضرید با توجه به اینکه ادغام دانشگاه در دانشگاه شهید بهشتی، بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت علوم بوده است،لذا لغو مصوبه مذکور و بازگرداندن دانشگاه به وضعیت "دانشگاه مستقل به نام صنعت آب و برق، زیر نظر وزارت علوم" ، نیازی به اخذ مصوبه از شورای عالی اداری نداشته و در حیطه اختیارات کنونی وزارت علوم می باشد.

     قبلاً از دستور مساعدی که می فرمائید کمال تشکر و قدردانی را دارم.

             داود کامگار

دبیر انجمن دانش آموختگان

دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور)

 

لینکهای پوشش خبری:

http://aftabnews.ir/fa/news/224762/درخواست-از-رئیس‌جمهور-درباره-دانشگاه-عباس‌پور

http://www.mehrnews.com/detail/News/2203595

 http://www.parsine.com/fa/news/174989/درخواست-از-رئیس‌جمهور-درباره-لغو-مصوبه-ادغام-دانشگاه-صنعت-آب-و-برق

http://isna.ir/fa/news/92100703962/%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A2%D8%A8-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1

http://ensafnews.com/index.aspx/n/2590

 http://khordadnews.ir/news/34359

 http://barghnews.com/fa/news/1752/مصوبه-ادغام-دانشگاه-صنعت-آب-و-برق-شهید-عباسپور-را-لغو-کنید

 

 

وزیر جدید نیرو : واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق یک ندانم کاری بزرگ بود

اعتراض صریح وزیر جدید نیرو به ادغام دانشگاه صنعت آب و برق:

واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق یک ندانم کاری بزرگ بود

حمید چیت‌چیان در مراسم تودیع و معارفه وزرای قدیم و جدید نیرو اظهار داشت:واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق را یک ندانم کاری بسیار بزرگ می داند و گفت: اگر سطح دانش مدیران و فعالان صنعت آب و برق در حد فعلی باقی بماند قطعا نمی توانیم برنامه های توسعه ای آینده را اجرایی کنیم، از اینرو باید با وجود بسترهای مناسب آموزشی، دانش مدیران و کارشناسان این صنایع به طور مستمر افزایش یابد.

وی افزود: حیات صنعت آب و برق به این وابسته است که این دانشگاه را داشته باشیم و اگر با تعامل نتوانیم این دانشگاه را حفظ کنیم قطعا باید دانشگاه جدیدی را پایه گذاری کنیم تا حیات صنایع آب و برق به خطر نیفتد.

وزیر نیرو با تاکید بر احیای دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور گفت: ما بایستی پا به پای دنیا در تکنولوژی و صنعت به پیش برویم و پایه های دانش مدیرانمان را ارتقا دهیم. وی دانشگاه شهید عباسپور را که با پایمردی ایشان تاسیس شد یک پایگاه علمی قوی در صنعت آب و برق ذکر کرده و با تاکید برانتقال این دانشگاه از وزارت علوم گفت: خلاء آموزش های کاربردی در وزارتخانه قابل تحمل نیست. لذا با مذاکره هایی که با سرپرست محترم وزارت علوم شده روند دانشگاه صنعت آب وبرق ادامه پیدا خواهد کرد.

  لینکهای انعکاس این خبر:

 http://www.tasnimnews.com/Home/Single/120382

http://www.isna.ir/fa/news/92052715626/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C

http://archive.asremardom.ir/1392/05/28/2.pdf

 http://inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=7&Id=165649&Rate=0

 http://www.tccim.ir/newsfullstory.aspx?nid=34254

http://www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1231111

حمایت انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) از وزیر پیشنهادی نیرو

حمایت انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) از وزیر پیشنهادی نیرو

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت؛

احتراماً؛ با عنایت به معرفی جناب آقای مهندس چیت چیان به عنوان وزیر نیرو، انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) به نمايندگی از دانش آموختگان این دانشگاه که بخش بزرگي از بدنه کارشناسی و مديران صنعت عظيم آب و برق در سراسر کشور پهناورمان را تشکیل می دهند، بنا به دلایل زیر مراتب حمایت همه جانبه خویش را از وزیر پیشنهادی اعلام می دارد:

1- بی تردید وزارت نیرو و صنعت بزرگ آب و برق یکی از مهمترین و اصلی ترین زیربناهای توسعه کشور بوده و همچنین نقش بسزایی در افزایش رفاه عمومی و بهبود کیفیت زندگی مردم دارد. از سویی حساسیت خدمات ارائه شده توسط این وزارتخانه و مشکلات و چالشهای متعددی که این صنعت عظیم با آن دست به گریبان است، ایجاب می نماید که سکان هدایت چنین وزارتخانه ای به دست فردی با تجربه ، دارای برنامه جامع و آینده نگر  سپرده شود.

2- برنامه جامع و کلان نگر اعلامی از سوی ایشان از جمله تغییر رویکرد از توسعه فیزیکی ظرفیتهای تامین آب به مدیریت تخصیص و تامین پایدار آب بر اساس مدیریت بهم پیوسته منابع آب و ارتقاء بهره برداری از تاسیسات آبی، اصلاح نظام قیمت گذاری آب و برق، تاکید بر اولویت بندی و ساماندهی به بیش از هزار پروژه ملی و استانی ناتمام حوزه آب ، برق و آبفا (بعنوان یک نیاز فوری این صنعت، با توجه به محدودیت منابع مالی)، تنوع بخشی به منابع مالی، حمایت از بخش خصوصی، اصلاح نظام جبران خدمات کارکنان صنعت آب و برق و ... جملگی حاکی از شناخت عمیق ایشان از نقاط ضعف ، قوت و فرصتها و تهدیدهای پیرامونی این حوزه است.

3- جناب آقای مهندس چیت چیان نقش کلیدی در تاسیس و پایه گذاری اغلب مراکز آموزشی و پژوهشی موثر وزارت نیرو، از جمله موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو، مرکز مطالعات انرژی ایران، مرکز آموزش بهینه سازی مصرف انرژی بخش صنعت(تبریز)، سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، مرکز اطلاعات انرژی ایران، آزمایشگاه ملی صرفه جوئی انرژی ایران، داشته است. مضافاً اینکه ایشان بر احیاء مجدد موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به این وزارتخانه از جمله دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) تاکید دارند. موضوعی که البته حساسیت بسیار زیاد آن برای صنعت حیاتی آب و برق، مورد اذعان نمایندگان محترم نیز هست.

امید است نمایندگان محترم مجلس، آرای بالا و حمایت قاطع مجلس شورای اسلامی را سرمایه و پشتوانه ای محکم برای وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید، به منظور حل مشکلات و معضلات پیچیده صنعت بزرگ آب و برق، سازند.

 داود کامگار

دبیر انجمن دانش آموختگان

دانشگاه صنعت آب و برق ( شهید عباسپور)

 

سایر لینکهای مرتبط:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920520000929

http://isna.ir/fa/news/92052011128/%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%B7%D8%B9-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D9%BE%D8%B4%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF

http://www.aryanews.com/News.aspx?code=20130811140416925&svc=40

http://www.sabainfo.ir/fa/news/110019

نامه جمعی از اساتید و مدیران سابق دانشگاه عباسپور در مخالفت با ادغام با دانشگاه بهشتی

نامه جمعی از اساتید و مدیران سابق دانشگاه عباسپور در مخالفت با ادغام با دانشگاه بهشتی
ادعای موافقت مسئولان وزارت نیرو با انتزاع دانشگاه صنعت آب و برق از آن وزارتخانه براساس مطالعات کار‌شناسی، به هیچ وجه صحت نداشته و هیچگونه گزارش مکتوب کار‌شناسی دراین زمینه وجود ندارد.

ایلنا: جمعی از اساتید و مدیران سابق دانشگاه عباسپور طی نامه‌ای مخالفت خود را با ادغام این دانشگاه و دانشگاه شهید بهشتی اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، متن نامه مذکور به این شرح است؛

احتراماً با توجه به اظهارات جناب آقای دکتر علی اکبر افضلیان سرپرست موقت دانشگاه صنعت آب وبرق (شهید عباسپور) در توجیه اقدام عجولانه و غیر قانونی ادغام (انحلال) دانشگاه تخصصی صنعت آب و برق در دانشگاه عمومی شهید بهشتی، موارد زیر را جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:

۱- ادعای موافقت مسئولان وزارت نیرو با انتزاع دانشگاه صنعت آب و برق از آن وزارتخانه براساس مطالعات کار‌شناسی، به هیچ وجه صحت نداشته و هیچگونه گزارش مکتوب کار‌شناسی دراین زمینه وجود ندارد و این امر علیرغم مخالفت و مقاومت مدیران و کار‌شناسان صنعت آب و برق و وزرای سابق و اسبق (در دولت‌های هشتم و نهم) و نیز اعتراض قاطبه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و با وعده و فریب افکار عمومی مبنی بر مستقل باقی ماندن دانشگاه، صورت گرفته است.

۲- ادعای موافقت و هم نظر بودن تمامی رؤسای قبلی دانشگاه با انتزاع دانشگاه صنعت آب وبرق از وزارت نیرو و ادغام (انحلال) آن با سایر دانشگاه‌های وزارت علوم و محدودیت قانونی برای گسترش فعالیتهای موسسات آموزش عالی و بی‌ثباتی در دانشگاه طی سالهای گذشته، صحت نداشته و حتی شخص ریاست فعلی دانشگاه به کرات در جمع اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه مخالفت خود را با ادغام دانشگاه در دیگر دانشگاه‌ها اعلام نموده واین امر را غیر محتمل دانسته‌اند.

۳- ادعای ادامه و حتی پر رنگ‌تر شدن ارتباط دانشگاه با صنعت آب و برق در طی دو سال گذشته بنا بر اظهار نظر مدیران صنعت آب و برق و نیز آمار و اطلاعات موجود، اصلا صحت نداشته و کاملا معکوس است و بدیهی است با ادامه و تشدید اعمال مقررات حاکم بر دانشگاههای وزارت علوم، بر وضعیت استخدامی و ارتقاء اعضای هیات علمی وشاخصه‌های ارزشیابی دانشگاه، این ارتباط هر روز ضعیف‌تر وکم رنگ‌تر نیز خواهد شد.

۴- متاسفانه شورای گسترش آموزش عالی، برخلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون اصلاح ماده ۵۳ و نامه شماره ۱۹۲/۱۹۹/۶ مورخ ۳/۱۰/۱۳۹۱ ریاست محترم مجلس به رییس دولت دهم، در اقدامی عجولانه (عدم تدوین تفاهم نامه بین دو وزارتخانه) ادغام دو دانشگاه را تصویب و در روزهای پایانی آن دولت (در تاریخ ۵/۳/۹۲) آنرا به دانشگاه شهید بهشتی ابلاغ کرده و در تاریخ هشت خرداد ماه به صورت ناگهانی، رئیس دانشگاه شهیدعباسپور در حکمی به عنوان «سرپرست پردیس فنی دانشگاه شهید بهشتی» معرفی می‌شود.

۵- ادعای استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه شهید بهشتی برای ارتقاء فعالیتهای آموزش پژوهشی و بخصوص خدمات فنی و مهندسی فعلی دانشگاه صنعت آب وبرق در حالی که امکانات دانشگاه شهید بهشتی در زمینه مهندسی مکانیک و برق (مرتبط با صنعت برق) ومهندسی عمران (مرتبط با صنعت آب)، در حد بسیار نازلی نسبت به دانشگاه صنعت آب و برق و سایردانشگاههای مهندسی کشور است، کاملا غیر منطقی و به دور از واقعیت است. لازم به توضیح است که متاسفانه به خاطر ناکارآمدی مدیران فعلی دانشگاه، از پتانسیلهای موجود در دانشگاه خصوصاً در دانشکده مدیریت و اقتصاد نیز به نحو مطلوب استفاده نگردیده و با وجود دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت در اکثر پردیس‌های کشور، بدنبال حذف و تغییر نام آن می‌باشند.

پایان پیام
 

اعتراض انجمنهای علمی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه شهید عباسپور به ادغام این دانشگاه

با صدور بیانیه‌ای/

انجمنهای علمی دانشجویان و بسیج دانشجویی  دانشگاه شهید عباسپور به ادغام این دانشگاه اعتراض کردند

 

خبرگزاری تسنیم: جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید عباسپور با صدور بیانیه‌ای مشترک نسبت به ادغام دانشگاه شهید عباسپور با دانشگاه شهید بهشتی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعت آب و برق ( شهید عباسپور)‌؛ انجمن علمی عمران ، انجمن علمی برق و کامپیوتر، انجمن علمی مکانیک و  بسیج دانشجویی دانشجویی این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای مشترک نسبت به ادغام دانشگاه شهید عباسپور با دانشگاه شهید بهشتی اعتراض کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعى از نخبگان و برگزیدگان علمى

«صنایع ما اگر بخواهند از رقابتهاى بازار عقب نمانند، به پیشرفت علمى و نوآورى احتیاج دارند. این نوآورى، زمینه‌اش در دانشگاه‌هاى ما، پژوهشکده‌هاى ما، پژوهشگاه‌هاى ما کاملاً فراهم است. این پژوهشگاه‌هائى که چند بار توصیه شد که در کنار دانشگاه‌ها و وابسته‌ به دانشگاه‌ها به وجود بیاید، می‌تواند یک بخشى را در اختیار صنایع بگذارد که آنها در این پژوهشگاه‌ها شرکت کنند و از ناحیه‌ آنها نیازهاى خودشان را برطرف کنند. این کارى است که هماهنگى‌اش در همین بخش دولتى میسر است. باید بنشینند براى این کار برنامه‌ریزى کنند؛ هم براى صنعت خوب است، هم براى دانشگاه خوب است.»

تعالی و افتخار کنونی ایران اسلامی بی‌شک ثمره خون هزاران شهید راه آزادگی و جهاد علمی است که با خون خود آغازگر راهی بودند که اکنون رهروانی می‌طلبد که ادامه دهنده راه شهیدان  بزرگواری هچون دکتر عباسپور باشند.اما پس از 32 سال پس از شهادت آن شهید بزرگوار  شاهد هستیم که تدبیرایشان با بی‌تدبیری عده‌ای رو به نابودی است.

دکتر عباسپور با سازماندهی مجموعه‌ای که امروز از آن به عنوان دانشگاه صنعت آب و برق یاد می‌گردد زمینه ساز حرکتی شدند که امروز پس از تحریم‌های ظالمانه کشورهای بیگانه علیه ملت ایران پیش از پیش اهمیت وارزش آن نمایان می‌گردد و آن حرکت هدفش خودکفایی ایران اسلامی در صنعت آب و برق بود. ولی حال که تجربه جهانی این موضوع را روشن و بدیهی ساخته که دیگر آموزش صرف بدون تکیه بر صنعت امری بی‌فایده است ودر کشور ما نیز همواره بر ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید گشته، ولی متاسفانه در فروردین ماه امسال شورای گسترش وزارت علوم بر خلاف تمام توافقات قبلی با وزارت نیرو رای به ادغام دانشگاه صنعت آب و برق و دانشگاه شهید بهشتی داد.

تصمیمی که در عمل منجر به انحلال تنها مجموعه تخصصی صنعت آب و برق کشور که با ارتباط مستمر خود با صنعت به تربیت متخصصانی اهتمام می‌ورزید که وابستگی علمی به خارج ازکشور را به صفر رسانده بود. متخصصانی که امروز در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی به کشوری هستند که سرمایه تحصیل آنها را پرداخته و اکنون با دلی خون می‌نگرند به انتهای راهی که در فروردین ماه امسال آغاز شده راهی که انتهای آن چیزی نیست جز اینکه همکاران آینده آنها در خوشبینانه‌ترین حالت کسانی هستند که باید سالیان دراز در کنار آنان تجربه بیاموزند تا از فضای تئوریک دانشگاه هایشان وارد فضای حاکم بر صنعت آب و برق گردند.

حال آنکه به تایید تمام کارشناسان، دانشجویان دانشگاه صنعت آب وبرق پس از سپری کردن تحصیل خود دیگر نیازی به این امر نداشتند که با تحمیل هزینه‌ای گزاف با گذراندن دروره‌های کوتاه مدت و بلند مدت  پس از سپری شدن چندین سال به نیرویی کارآمد در صنعت آب وبرق تبدیل گردند.

سوالی که اکنون ذهن دانشجویان دانشگاه صنعت آب وبرق که نقش آنان در فعل وانفعالات فعلی هیچ انگاشته شده است این است که چگونه ادعا می‌گردد که انحلال دانشگاه صنعت آب و برق حاصل چندین سال کار کارشناسی است. در صورتیکه در سال 90 مجموعه دانشگاه طی تصمیمی نادرست از وزارت نیرو به وزارت علوم منتقل گشت و درسال 91 زمزمه ادغام دانشگاه صنعت آب و برق با دانشگاه خواجه نصیر مطرح گردید.و ناگهان در سال 92 دانشگاه با حرکتی شتابزده به سمتی می‌رود که در نهایت منجر به انحلال دانشگاه صنعت آب وبرق می‌گردد.گویی هدف تنها انحلال دانشگاه شهید عباسپور است و چگونگی رسیدن به این هدف اهمیتی نداشته و ندارد.

در این میان ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

1- اصولا زمانی از ادغام دو مجموعه صحبت به میان می آید که مجموعه جدید تامین کننده اهدافی جدید به انضمام اهداف هر دو مجموعه سابق باشد حال اما مجموعه جدیدی اصلا شکل نگرفته است و تنها دانشگاه صنعت آب و برق به دانشگاه شهید بهشتی الحاق گشته و در این میان بدیهی است که اهداف تاسیس دانشگاه صنعت آب و برق هیچ انگاشته شود.

2- اگر به راستی الحاق دانشگاه صنعت آب و برق حاصل مطالعات کارشناسی است چه نیازی بود که در واپسین روزهای دولت دهم و به صورت شتابزده در تعطیلات میان دو ترم که دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند این حرکت به وقوع بپوندد. آیا این امر نشانه  این نیست که مسئولین می خواهند از زیر بار پاسخ گویی به دل نگرانی‌های به حق دانشجویان شانه خالی کنند.

3- در این میانه آنچه که از زمان شروع این قضایا از زبان مسئولین شنیده می‌شود این است که خیر و صلاح دانشگاه و دانشجویان دانشگاه صنعت آب وبرق در الحاق دانشگاه شهید عباسپور است.حال باید از مسئولین امر پرسید که آیا بهتر نبود با تامین بودجه ای برای توسعه دانشگاه صنعت آب و برق خیر و صلاح دانشجویان این دانشگاه تامین می‌گردید نه با انحلال دانشگاهشان. آیا این امر پاک کردن صورت مساله نیست؟! مساله‌ای که شامل مشکلات آموزشی،صنفی و تشکیلاتی دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق است که طی چندین سال اخیر با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. بخش اعظم این مشکلات به دلیل مدیریت ضعیف مسئولین وقت دانشگاه بوده که در آخرین حرکت خود ماهیت دانشگاه را هم قربانی بی تدبیری خویش کردند.در پایان از تمامی دلسوزان به خصوص مقام معظم رهبری که بارها بر لزوم جلوگیری از حرکت های شتابزده تاکید نموده‌اند و همچنین نمایندگان محترم مجلس و رئیس جمهور منتخب تقاضا داریم تا با ورود به موضوع الحاق دانشگاه صنعت آب وبرق مانع به وقوع پیوستن اقدامی شوند که مضرات آن چندین سال آینده خود را نمایان خواهد ساخت.

والسلام علی من التبع الهدی

 http://www.tasnimnews.com/Home/Single/110199

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920512000424

درگذشت جناب آقای مهندس علی عباسی از دانش آموختگان دانشگاه

إنا لله و إنا إليه راجعون

بدین وسیله با کمال تأسف و تأثر درگذشت جناب آقای مهندس علی عباسی از دانش آموختگان دانشگاه (ورودی 78 گرایش آبفا) را به اطلاع مي‌رساند.

با غم و اندوهي فراوان يادشان را گرامي مي‌داريم و به خانواده گرامی آن مرحوم و کلیه دانش آموختگان عزیز تسليت عرض نموده و از ايزد منان براي آن مرحوم علو درجات و براي بازماندگان صبر و شكيبايي آرزومنديم.

به اطلاع می رساند حسب اطلاع بدست آمده مراسم خاکسپاری آن مرحوم احتمالا امروز نهم مرداد 1392 بعد از ظهر در لاهیجان، کیلومتر 5 جاده لنگرود، لیالستان برگزار خواهد شد. خبر قطعی در خصوص زمان برگزاری مراسم تدفین متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین در خصوص سایر مراسم ها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق

 

اعتراض انجمن دانش آموختگان نسبت به ادغام غیر قانونی دانشگاه شهید عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

 موضوع: ادغام غیر قانونی دانشگاه صنعت آب و برق ( شهید عباسپور)

با سلام و تحيت

  احتراماً همانگونه که مستحضريد دانشگاه صنعت آب و برق (شهيد عباسپور) که از دانشگاه‌هاي دولتي تهران محسوب مي گردد، فعاليت خود را از سال ۱۳۴۹ تحت عنوان مجتمع آموزشي آغاز نموده است. خط مشي اصلي اين دانشگاه، ارائه آموزش‌هاي علمي  و کاربردي و تخصصي مورد نياز صنعت آب و برق در چارچوب استانداردهاي آموزشي و بر پايه دانش و فناوري موجود و جديدترين دستاوردهاي اين صنعت در سطح بين‌المللي بوده است. اين دانشگاه با داشتن ۱۲۰ نفر عضو هيات علمي و بيش از ۱۰۰ آزمايشگاه و لابراتوار، پشتيبان اصلي اين صنعت در بخشهاي نيروگاهي، برق، آب و فاضلاب و آب در ايران است.

مجتمع آموزشي شهيد عباسپور با توسعه کمي و کيفي دامنه فعاليت‌هاي آموزشي تجهيزات آزمايشگاهي، در سال ۱۳۷۰ به دانشکده و سپس در سال ۱۳۸۴ به دانشگاه صنعت آب و برق ارتقاء يافت. هم اکنون دانشگاه صنعت آب و برق به عنوان عالي ترين مرکز آموزش‌هاي مورد نياز صنعت آب و برق، دوره‌هاي آموزشي بلند مدت کارشناسي و تحصيلات تکميلي، دکتري و نيز دوره‌هاي کوتاه مدت تخصصي ارائه مي‌کند. و داراي ۴ دانشکده، شامل دانشکده مهندسي برق و کامپيوتر ، دانشکده مهندسي آب و محيط زيست، دانشکده مهندسي مکانيک و انرژي و و دانشکده اقتصاد و مديريت و همچنين ۱۴ گروه تخصصي، ۵ مرکز و موسسه و حدود ۶۰ واحد تخصصي  مي باشد.

  علاوه بر اين يکي ديگر از مهم‌ترين کارکردهاي اين دانشگاه، ارائه آموزش‌هاي تخصصي و کوتاه مدت به فعالان بخشهاي آب، برق، انرژي وهمچنين صنايع نفت، گاز و پتروشيمي در کشور به ميزان سالانه حدود بيست هزار نفر مي باشد.

  آنچه موجب نگارش اين نامه و تصديع وقت حضرتعالي شده، مصوبه مورخ 24/01/92 شوراي گسترش آموزش عالي، مبني بر الحاق دانشگاه صنعت آب و برق (شهيد عباسپور) به دانشگاه شهيد بهشتي، تحت عنوان "دانشکده هاي فني و مهندسي شهيد عباسپور دانشگاه شهيد بهشتي" است که طي نامه شماره 30584/22/2 مورخ 05/03/1392 معاون آموزشي وزارت علوم، به دانشگاههاي فوق الذکر ابلاغ گرديده است.

  با توجه به توضیحات فوق الذکر، اين انجمن به عنوان نماينده دانش آموختگان دانشگاه و بخش بزرگي از کارشناسان و مديران صنعت عظيم آب و برق، و با عنایت به اعلام عدم رضايت اکثريت قريب به اتفاق دانش آموختگان دانشگاه از اين اقدام، نظر حضرتعالي را به موراد ذيل جلب مي نمايد:

1- سال جاري چهل و سومين سال تشکيل مجموعه آموزشي صنعت آب و برق است، آنچه در اغلب نقاط دنيا و خصوصا در کشورهاي توسعه يافته اتفاق مي افتد، گرامي داشتن سالگرد موفقيتهايي است که در سالیان گذشته به وقوع پيوسته و نمادي از توسعه يافتگي و جلوه اي از افتخار براي مؤسسان آن و همچنين مديران حال حاضرش ميباشد، در صورتيکه در اين مورد آنچه  شاهد بوديم، ابطال سابقه 43 ساله تأسيس و خدمت رساني دانشگاه صنعت آب و برق، با ادغام آن در يک دانشگاه غير فني و مهندسي و حذف نام صنعت آب و برق در اين ادغام است.

دو اصل اساسی در ادغام موفق یک مؤسسه در سازمان یا مؤسسه ای دیگر، یکی همنوایی و تطابق دو مؤسسه بلحاظ مأموریت و کارکرد و دیگری اصل اساسی هزینه– منفعت انجام ادغام است. در مورد همنوایی واضح است که با توجه به سوابق و کارکردهای این دو دانشگاه، ادغام آنها هیچ هم افزایی را برای هیچ یک از این دو مجموعه در پی نخواهد داشت، چرا که اساساً این دو مجموعه واجد دو کارویژه و دو مأموریت متفاوتند. اما در ارتباط با اصل هزینه- منفعت، تنها کافی بود که تصمیم گیرندگان، مقايسه اي بين کل هزينه ها و بودجه دانشگاه از یک سو و منافع ناشي از فعاليت دانش آموختگان آن در صنعت به عمل می آوردند. در این خصوص نکته قابل ملاحظه اینست که کل بودجه بیست سال اخیر این دانشگاه در مجموع حدود یکصد میلیارد تومان بوده که نه تنها در قیاس با گردش مالی حتی یکسال وزارتخانه بزرگ نیرو، بسیار اندک و جزئی است، که کل بودجه سالانه این دانشگاه، کمتر از یک دهم هزینه های سالیانه حتی یکی از سدهای در حال ساخت کشور است.

   به اذعان بسیاری از مدیران ارشد وزارت نیرو و فعالان این صنعت، دانشگاه صنعت آب و برق در سالهاي پربار فعاليت خود هزاران دانش آموخته با آموزشهاي کاربردي و مرتبط با صنعت را تربيت و روانه عرصه سازندگي کشور نموده و از اين رهگذر خدمات شايان و درخور توجهي را به صنعت آب و برق کشور ارزاني داشته است. به يقين مي توان گفت امروزه در حوزه ستادي و يا هيچ يک از شرکتهاي تابعه و زير مجموعه وزارت نيرو نميتوان مثالی آورد که دانش آموختگان این دانشگاه منشاء اثر نبوده باشند. اين موضوع حتي در دور افتاده ترين امورهاي آب ، آب و فاضلاب ، تولید و توزیع نیرو و برقرسانی به روستاهاي کشور نيز مصداق پيدا ميکند.

نکته دیگری که لازم است بدان اشاره شود این است که در خصوص چند دانشگاه تراز اول کشور، متأسفانه تاکنون روند بگونه ای بوده که عمدتاً نخبگان کشور و رتبه های برتر کنکور را جذب و پس از صرف هزینه های قابل توجه، بخش عمده ای از فارغ التحصیلان آنها جلای وطن نموده و عملاً کشور از خدمات دانش آموختگان آنها آنچنان که باید، بهره نبرده است، لکن در خصوص دانشگاه صنعت آب و برق، روند کاملاً متفاوت بوده و خوشبختانه تا کنون بیش از 95% فارغ التحصیلان این دانشگاه در کشور عزیزمان و عمدتاً در صنعت آب و برق مشغول بکار و ایفای نقش در راه سازندگی و آبادانی کشور میباشند.

   اين واقعيات، مؤيد بازگشت سرمايه اي است که مؤسسان آن با آينده نگري دقيق پيش بيني کرده اند. ليکن معلوم نيست در شرايطي که خدمت رساني صنعت آب و برق در سالهاي اخير به شدت گسترش يافته و امروزه تا دور افتاده ترين نقاط ميهن اسلامي در دسترس هم ميهنان قرار گرفته و توسعه و نگهداري از اين اقدامات نيازمند نيروهاي متخصص صنعت آب و برق مي باشد، به چه دلايلي اینچنین هويت و موجودیت یک دانشگاه امحاء و از بین رفته است.

   براستي در شرايطي که از يکسو با گسترش روز افزون اين صنعت بزرگ مواجهيم، و از سوي ديگر اغلب صاحبنظران کشور کراراً بحث منفک بودن صنعت و دانشگاه را بعنوان يکي از مهمترين چالشهاي اصلي آموزش عالي و صنعت کشور مطرح مي نمايند، با کدامين استدلال تنها مجموعه آموزشي تخصصي وزارت نيرو به عنوان دومين وزارتخانه حياتي کشور، بدون توجه به آسیبها و مضرات غیرقابل جبران آن برای صنعت بزرگ آب و برق، منحل و ادغام ميگردد؟!

 

2- تفاوت ماهیت اهداف و مأموریتهای وزارت علوم با اهداف کاربردی مورد نظر مراکز آموزشی وابسته به وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی، موضوعی است که نبایست دور از نظر نگاه داشته شود، چرا که اساساً وزارت علوم به ظرایف و دقایق آموزشهای مورد نیاز دستگاههای اجرایی کمتر توجه نموده و تعهد چندانی نیز به تامین نیازهای حال وآینده این وزارتخانه ها برای خود قائل نیست. سرفصلها و موضوعات آموزشی دانشگاهی زیر نظر وزارت علوم بر اساس معیارهای مدنظر آن وزارتخانه انتخاب می شوند و طبعاً نظرات و نیازهای سایر دستگاههای اجرایی چندان در آنها جایگاهی نخواهند داشت. از این رو وزارتخانه بزرگی همچون نیرو با این حجم و تنوع فعالیتها واهمیت وحساسیت خدماتی که ارائه می دهد، می بایست دارای استراتژی مشخص و قابل اتکایی در تأمین نیروی انسانی متخصص، مخصوصاً در حوزه بهره برداری از تأسیسات بوده و علی القاعده برای این موضوع نمی تواند صرفاً به آموزشهای ارایه شده توسط وزارت علوم اتکا نماید.

3-  هويت علمي و زادگاه دانشي افراد جامعه به همان اندازه حائز اهميت است که هويت سياسي، اجتماعي و فرهنگي آنها. تخريب و سلب ماهيت ميراث هاي علمي يک جامعه به همان اندازه مخاطره انگيز است که تخريب ميراث هاي فرهنگي آن جامعه. حال آيا اين سؤال بجايي نيست اگر پرسيده شود، با توجه به ادغام صورت گرفته اساساً چه تدبيري براي امحاء هويت دانشگاه صنعت آب و برق و چندين هزار دانش آموخته اين دانشگاه رو به رشد انديشيده شده و آیا اگر فلسفه این مصوبه، استفاده حداکثری از فضا و امکانات این دانشگاه است، بهتر نبود به جای ادغام، به راهکارهای دیگری همچون تقسیم فضای فیزیکی این دانشگاه، پرداخته می شد؟

 نگاه جهانی به دانشگاههای وابسته به دستگاههای اجرایی

در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا همچون چین، هند، ژاپن، برزیل، کره جنوبی، آمریکا و آلمان مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی زیادی زیر نظر دستگاههای اجرایی متصدی بحث آب و برق، در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال علی رغم وجود دانشگاههای بزرگ و معتبر در کشور آمریکا، 21 مرکز ملی تحقیقات انرژی با بیش از سی هزار دانشمند و محقق زیر نظر مستقیم وزارت انرژی و با بودجه این وزراتخانه مشغول فعالیت هستند.

از طرف دیگر مطابق بررسی بعمل آمده ، روند ایجاد دانشگاههای وابسته به مؤسسات اقتصادی در جهان،  سرعت بی سابقه ای یافته و طی ده سال اخیر تعداد این دانشگاهها دو برابر شده و از چهارهزار دانشگاه گذشته که مجموعاً بیش از چهار میلیون دانشجو در این قبیل مؤسسات آموزش عالی مشغول تحصیل هستند.

استدلالی که توسعه چنین دانشگاههایی بدان متکی است این است که دانشگاههای متداول، تنها مبانی علوم را به دانشجویان آموزش می دهند و طبعاً این میزان از دانش، انتظاراتی را که صنعت از کارکنان خود دارد کفایت نکرده و دستگاههای اجرایی مربوطه ناچار هستند برای آموزش فناوری ، توانمندیهای علمی و مهارت های کاربردی مورد نیاز مدیران و کارکنان خود دانشگاههای خاصی را ایجاد نمایند. واقعیتی که وزارت نیرو نیز آنرا با تأسیس دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) تجربه کرده و بر همان اساس و با دورنگری و همت شهید عباسپور این دانشگاه پایه گذاری گردید و یقیناً یکی از عوامل اصلی توفیقی وزارت نیرو در انجام مأموریت حساس و گسترده تأمین آب و برق در سراسر کشور بوده است.

 چالشهای قانونی و سوابق بحث انتزاع و ادغام دانشگاه

1-  در سال 1386 به پیشنهاد دولت موضوع انتقال و تجمیع مراکز علمی و پژوهشی از دستگاههای اجرایی به وزارت علوم و بهداشت (حسب مورد)، در مجلس شورای اسلامی مطرح که مجلس محترم نیز پیشنهاد مذکور را تصویب ننموده و آنرا مستلزم ارائه لایحه ای مستقل و بررسی عمیق کارشناسانه برای پیش بینی عواقب ناشی از تصویب آن دانست.

همچنین سابقاً این موضوع در مجلس ششم و در هنگام بررسی لایحه اهداف وظایف و تشکلات وزارت علوم مطرح گردید که مورد تصویب قرار نگرفت .

2- مطابق مصوبه شورای عالی اداری مورخ 19/9/90 مقرر شده بود که دانشگاه شهید عباسپور از وزارت نیرو منتزع و به وزارت علوم الحاق گردیده، و ساختمانهای این دانشگاه نیز بصورت اجاره 99 ساله در اختیار وزارت علوم قرار گیرد. به عبارتی مطابق مصوبه قرار بر این بوده است که دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور)، بعنوان یک دانشگاه مستقل و زیر نظر یک هیات امناء مشخص فعالیت خود را ادامه دهد، نه اینکه این دانشگاه در دانشگاه دیگری ادغام و یا به عبارت بهتر منحل گردد! کما اینکه آنگونه که در نامه شماره 100/50/71348 مورخ 19/11/89 وزیر محترم نیرو به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و رئیس جمهور نیز صراحتاً ذکر شده بود وزارت نیرو مشروط به رعایت نکته زیر با انتقال دانشگاه شهید عباسپور به وزارت علوم موافقت نموده است :

" تداوم و توسعه بهره برداری از دانشگاه ایجاد شده در راستای رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی، و فناوری صنعت آب و برق بنام دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور "

متأسفانه این پیش شرط بسیار مهم و حیاتی وزارت نیرو برای موافقت به انتقال این دانشگاه، نقض شده و بنابراین این ادغام و یا به عبارت بهتر، انحلال دانشگاه شهید عباسپور، خلاف قانون بوده و مسلماً موجب بروز چالشهای جدی و لطمات جبران ناپذیری به وزارت نیرو که صدها تأسیسات عظیم همچون سدها ، نیروگاهها خطوط انتقال آب و برق و... را اداره می نماید، خواهد شد.

3- مصوبه مورد بحث بکلی برخلاف منوبات و تأکیدات مقام معظم رهبری است. کما اینکه ذیل مکتوبه اعتراضی که در خصوص  انتقال و انحلال این دانشگاه و همچنین مرکز تحقیقات آب و پژوهشگاه نیرو به دفتر ایشان ارسال گردید، شخصاً مرقوم فرمودند:

" این هشدار مهم است، بیم آن هست که ضایعاتی از این قبیل بر اقدامهای شتابزده مترتب گردد. به دستگاههای مسئول بگویید کاملاً این را مورد توجه قرار دهند."

4- در نقشه جامع علمی کشور که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و توسط ریاست محترم جمهور نیز رونمایی گردید بر" ارتقای کارآمدی مراکزپژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی با رویکرد تمرکز برحل مسائل و رفع نیازهای دستگاه های مربوطه و تقلیل انجام فعالیتهای پژوهشی قابل اجرا درسایر مراکز پژوهشی ودانشگاهی " تاکید شده است که این سند بالادستی در قضیه ادغام دانشگاه صنعت آب وبرق به عنوان یکی از مهم ترین مراکز پژوهشی وآموزشی وکاربردیِ وابسته به دستگاه های اجرایی نادیده گرفته شده است .

5- بر اساس قانون اصلاح ماده(53) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران از تاریخ تصویب این قانون،هرگونه ادغام وانحلال وزارتخانه های موجود و انتزاع و جابجایی و انحلال مؤسسات و سازمانها و واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه ها که به موجب قانون، تأسیس آنها تصریح گردیده، منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است که متاسفانه این روال قانونی در خصوص ادغام دانشگاه صنعت آب و برق طی نشده و بنابراین مصوبه مذکور غیرقانونی می باشد.

نمایندگان محترم

   بی شک لطمات و صدمات ناشی از فقدان این دانشگاه و نتایج تصمیمِ غیرقانونی و خلق الساعه ای که با کج سليقگي و بدون توجه به اصل هزينه- منفعت، حکم به انحلال يکي از پوياترين مراکز علمي و کاربردي کشور داده است، در یکی دو سال قابل مشاهده نخواهد بود و در صورتی که تصمیمی عاجل مبنی بر لغو مصوبه ادغام این دانشگاه اتخاذ نگردد، به مرور زمان خلاء غیرقابل جبران آن آشکار و گریبانگیر صنعت خواهد شد.

  فرصت بسیار کم است از این رو نیاز است که به قید فوریت به این مسأله رسیدگی شده و قبل از انتشار دفترچه های کنکور و اعلام لیست پذیرش دانشجو در قالب دانشگاه شهید بهشتی _ که طبعاً برگشت پذیری تصمیم ادغام را دشوارتر و پرهزینه تر مینماید_ اقدامات عاجل جهت لغو مصوبه غیرقانونی ادغام، صورت پذیرد.

  امید است با درایت و دستور اقدام به موقع حضرتعالی، ضمن لغو تصميم غيرکارشناسانه مورخ 24/01/92 شوراي گسترش آموزش عالي ، از وارد آمدن  لطمات جبران ناپذیر به صنعت آب و برق کشور جلوگیری و زمینه رشد و اعتلای بیش از پیش این صنعت حیاتی کشور فراهم شود.

                         داود کامگار

              دبیر انجمن دانش آموختگان

دانشگاه صنعت آب و برق (شهيد عباسپور)

 

سایر  لینکهای مرتبط با این موضوع:

http://alef.ir/vdcco1qs42bqop8.ala2.html?193598

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=89284

http://www.parsine.com/fa/news/130939

http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2779807

http://khordadnews.ir/news/5424

http://www.aryanews.com/News.aspx?code=20130721154521249&Svc=18

 مصاحبه های چند نفر از نمایندگان مجلس و تاکید بر غیر قانونی بودن مصوبه ادغام در لینکهای زیر: http://www.icana.ir/NewsPage.aspx?NewsID=231926

http://www.icana.ir/NewsPage.aspx?NewsID=231937

http://www.icana.ir/NewsPage.aspx?NewsID=231540 

تذکر بهمئی نماینده رامهرمز به وزیر علوم در خصوص جلوگیری از الحاق دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور به دانشگاه شهید بهشتی در لینک زیر

 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920425000673 

 

برنامه زمان بندي آزمونهاي استخدامي وزارت نيرو در سال 1391

برنامه زمان بندي آزمونهاي استخدامي وزارت نيرو در سال 1391 توسط معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارتخانه منتشر شده است، جهت اخذ اطلاعات بیشتر به صفحه فیس بوک انجمن به نشانی

https://www.facebook.com/groups/347232745318059/

مراجعه نمایید.

روابط عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق

درج عنوان رشته های تحصیلی دانشگاه در آزمونهای استخدامی

پیرو برخی موارد مطرح شده توسط دانش آموختگان گرامی مبنی بر عدم وجود عنوان رشته های تحصیلی دانشگاه در آزمونهای استخدامی بخشهای مختلف وزارت نیرو، براساس مکاتبات و پیگیری های مستمر صورت گرفته توسط انجمن دانش آموختگان دانشگاه و مذاکرات انجام شده با دانشگاه و وزارت نیرو، و متعاقب دستور مساعد قائم مقام محترم وزیر نیرو جناب اقای دکتر ذبیحی ، از این پس در آزمونهای استخدامی وزارت نیرو و شرکتهای تابعه و وابسته، رشته های تحصیلی دانشگاه به عنوان رشته های قابل پذیرش برای داوطلبان این آزمونها گنجانده خواهد شد.

روابط عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق

نتایج انتخابات پنجمین دوره انجمن دانش آموختگان

نتایج انتخابات پنجمین دوره انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت‌آب‌و‌برق(شهید عباسپور)

 با توجه به برگزاری پنجمین مجمع عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت‌آب‌و‌برق(شهید عباسپور) در تاریخ 5/12/90 و با عنایت به نتایج انتخابات برگزار شده، به پیوست دبیر، اعضاء هیأت اجرایی و بازرس پنجمین دوره انجمن به شرح زیر معرفی می گردند:

 

دبیر انجمن :        داود کامگار

 

اعضاء اصلی هیأت اجرایی:

1-     سید سعید محسن سرسنگی

2-     فراز خطیر

3-     محمد مهدی پایروند

4-     غزل ریحانی

5-     سید حسین حسینی لواسانی

6-      احمد یعقوبی

 

 اعضاء علی البدل هیأت اجرایی

1-     کیوان عسگری

2-     امیر شیخ زاده

3-     علیرضا وهاب زاده

 

 بازرس اصلی : جلال الدین حجتی

بازرس علی البدل: مهدی جمال لیوانی

برگزاری پنجمین مجمع عمومی و همایش دوسالانه انجمن دانش آموختگان

برگزاری پنجمین مجمع عمومی و همایش دوسالانه انجمن دانش آموختگان

دانشگاه شهید عباسپور با حضور  و سخنرانی آقای مهندس عطارزاده

 

به گزارش روابط عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق ( شهید عباسپور ) ، پنجمین مجمع عمومی و همایش دو سالانه این انجمن با حضور معاونت محترم آب و آبفای وزارت نیرو جناب آقای مهندس عطارزاده ، ریاست دانشگاه و جمع کثیری از دانش آموختگان و برخی از اساتید این دانشگاه روز پنجم اسفند ماه همزمان با روز مهندسی در آمفی تئاتر شهید رنجبران دانشگاه برگزار گردید .

این همایش با خوشامدگویی آقای مهندس محمودی دبیر انجمن آغاز و در ادامه ریاست دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند .

در ادامه آقای مهندس عطارزاده معاونت محترم آب و آبفای وزارت نیرو سخنرانی خود را ایراد نمودند.

ایشان ضمن تبریک روز مهندسی به افتخارات کسب شده در جامعه مهندسی کشور خصوصاً صنعت آب و برق اشاره نموده‌اند و از بومی سازی صنعت سدسازی با طراحی و ساخت سد و نیروگاه کارون 4 و همچنین طراحی ، ساخت و بهره‌برداری از طرحهای بزرگ سدسازی نظیر گتوند ، طرح آبرسانی غدیر بعنوان نمونه‌هایی از افتخارات جامعه مهندسی فعال در حوزه صنعت آب و برق یاد نمودند .

ایشان به طرح مسائل و مشکلات روز طراحی، اجرا و بهره برداری از تاسیسات آبی که می تواند توسط بخشی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت آب و برق حل شود اشاره نموده و ضمن تاکید بر ظرفیت اشتغال در فعالیتهای بخش خصوصی صنعت آب کشور و مسائل پیش روی برون­سپاری تاسیسات آبی در برنامه پنجم توسعه، بر موضوع تشکیل کار گروه های خارج از سیستم وزارت نیرو برای حل مشکلات مبتلا به تاکید نمودند. ایشان در خصوص طراحی تاسیسات آبی به ویژه سدسازی مسائل طراحی موجود و پیش­روی را در سه دسته  طراحی دست بالا (over design) و هزینه­های آن،  عدم توجه مهندسین به ، تجربیات و قدمت طراحی تاسیسات آبی و عدم اصلاح طرحهای موجود اجراء تقسیم بندی نموده ودر خصوص بهره­برداری نیز بر روی موضوع ارتقاء بهره برداری و تهیه، تصحیح و بروزرسانی دستورالعملهای لازم تاکید فرمودند.

در ادامه و پس از سخنرانی آقای دکتر حسنی ارائه گزارش هیات اجرایی و پرسش و پاسخ با هیات اجرایی دوره چهارم، انتخابات دبیر و هیأت اجرایی انجمن برگزار  گردید.

اولین همایش آبفای سازمان نظام مهندسی تهران

اولین همایش آبفای سازمان نظام مهندسی تهران

به اطلاع دانش آموختگان گرامی می رساند اولین همایش آبفای سازمان نظام مهندسی تهران در روز یکشنبه مورخ ۲۵/۱۰/۹۰ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می گردد.

پنجمین مجمع عمومی و همایش دو سالانه انجمن

پنجم اسفندماه 1390 ( همزمان با روز مهندس ) ، پنجمین مجمع عمومی و همایش دو سالانه انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق(شهیدعباسپور)

 بدینوسیله به اطلاع کلیه دانش‌آموختگان گرامی دانشگاه صنعت آب و برق(شهیدعباسپور) می‌رساند پنجمین مجمع عمومی و همایش دو سالانه انجمن دانش آموختگان، در تاریخ پنجم اسفندماه 1390 ( همزمان با روز مهندس ) از ساعت 9 صبح لغایت 17:00در محل دانشگاه برگزار خواهد شد.

شركت در همایش مذکور براي كليه فارغ التحصیلان دانشگاه(اعم از اعضاي انجمن و سايرين) بلامانع و موجب مباهات برگزاركنندگان مجمع خواهد بود. خواهشمند است با اطلاع رسانی به ساير دوستاني كه عضو انجمن نيستند، یا از برگزاري مجمع اطلاع ندارند، ما را در برگزاري هرچه باشكوهتر همایش ياري نمائيد.

ضمناً جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت نام جهت حضور در همایش، با دفتر انجمن به شماره  02173932180  تماس حاصل نمایید.

 

به امید دیدار

روابط عمومی انجمن دانش‌آموختگان

جناب آقای مهندس ساداتی‌فرد

 دبیر محترم سابق انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه

بدینوسیله درگذشت مادر گرامیتان را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت می نماییم.

انجمن دانش آموختگان

دوره های مربوط به طراحی و نظارت دوره های آب و فاضلاب

به اطلاع دانش آموختگان رشته عمران میرساند سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نظر دارد برنامه ریزی لازم را جهت برگزاری دوره های مربوط به طراحی و نظارت دوره های آب و فاضلاب انجام دهد. از متقاضیان محترم می توانند جهت تکمیل فرم مربوطه به آدرس زیر مراجعه فرمایند. ضمناْ مراتب توسط هیات رئیسه گروه تخصصی مکانیک مبنی بر تاریخ برگزاری دوره ها از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

http://www.tceo.ir/member/registration.aspx