ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

دستاوردهای انقلاب

متن زیر سخن سردبیر شماره ی 16  نشریه ی « ساحل دریا »  ویژه نامه ی دهه ی فجر و بهمن ماه   ۱۳۹۱  است که با تاخیری یک ماهه در وب نوشت منتشر می شود.




انقلاب اسلامی ایران که با توکل بر خدا و اتحاد و هم دلی مردم به پیروزی رسید ، به سرعت پایه های عمران و آبادی کشور شکل گرفت.



تشکیل جهاد سازندگی و حضور مردم در مزارع ، باغات ، روستا ها و شهر ها آن چنان تحرک عظیمی در به سازی راه روستائی و تولید متنوع محصولات پدید آورد که تا هم اکنون نیز مزه و حلاوت آن در اذهان باقی مانده است.


تشکیل نهضت سواد آموزی و رغبت مرد به آموزش و فراگیری  سطح بی سوادی را با سرعت غیر قابل باوری پائین آورد.


اقدامات انقلابی یکی پس از دیگری شکل می گرفت که جنگ تمام عیار صدام حسین و همه ی حامیانش علیه کیان ایران و انقلاب آغاز شد. برخی از کارهای مهم بر زمین ماند ؛ اولویت ها تغییر پیدا کرد و سرعت عمران و آبادی رو به کاهش نهاد.


هشت سال دفاع جانانه دستاورد بزرگی از صبر و شهامت و شهادت بود . جان فشانی های ارتش و سپاه و بسیج و خلاصه حضور همه جانبه ی مردم ؛ پیروزی نهائی را از آن ایران کرد و دشمن متجاوز بدون هیچ دستاوردی به پشت مرزهای بین المللی رانده شد.


درهشت سال سازندگی این بار با نگرشی نوین آغاز شد و پایه های توسعه ی علمی و عمرانی کشور مستحکم گشت ؛ در هشت سال دولت اصلاحات نیز رشد پایه های عمرانی ، ثبات سیاسی و اعتبار جهانی ایران ثابت شد ؛ و در حدود هشت سال پس از آن نیزباروری محصولات پایه ریزی شده ثمر داد.


دستیابی به تکنولوژی هسته ای و پیوستن به باشگاه هسته ای جهان ، نو آوری های مهم در صنایع پزشکی و صنعتی ، عبور از مرز جو با ماهواره ها ، توسعه و رشد علوم سلول های بنیادین ، پیشرفت قابل ملاحظه در نانو تکنولوژی و ... هزاران مثالی از این دست گوشه های کوچکی از این دستاوردهای بزرگ است.


هرچند در چند سال اخیر مردم با مشکلات فزاینده ی مالی و اقتصادی مواجه شده اند و در روحیه اشان اثر منفی بر جای گذاشته است ؛ اما همین مردم با عشق و ارادت به ائمه ی اطهار خواهان ایرانی سربلند و آباد هستند و توقع اشان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین حکومت تمام عیار علوی پس از امامت حضرت علی علیه السلام هر روز بیشتر از پیش می شود واین را حق خود می دانند که از امکانات بهتر و بالنده تر استفاده نمایند.


به امید فردائی روشن

نظرات 1 + ارسال نظر
مازند شورا دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:36 ب.ظ http://www.mazandshora.ir

وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ
پایگاه علمی – خبری «مازند شورا» با ارائه مطالب علمی، تخصصی، تحلیلی و پوشش خبری پیرامون شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مازندران می‌کوشد مدیران شهری را در ارائه خدمات به شهروندان یاری نماید.
بدین سبب بهبود طراحی شهری، انضباط در برنامه ریزی شهری، رونق بخشیدن به اقتصاد شهری، بهبود مدیریت پسماند، مدیریت و ایجاد نگاه فرصت بینانه به بافت‌های فرسوده و تاریخی، مدیرت (آرامستان، کشتارگاه‌ها، میادین میوه و تره بار، و آتش نشانی)، همچنین حرکت به سوی شهرالکترونیک، و دستیابی به توسعه پایدار از اهداف حوزه مدیرت شهری این پایگاه بوده و نیز گسترش فضای سبز، زیبا سازی مناظر شهری، آموزش شهروندان، توسعه عمران شهری، بهبود حمل و نقل عمومی، گسترش مبلمان شهری، و ارتقای سایر خدمات رفاهی، تفریحی و گردشگری از دیگر اهداف «مازند شورا» در بخش خدمات شهری می‌باشد.
لذا این پایگاه علمی – خبری، ضمن دعوت از کارشناسان و مدیران شهری در تولید و درج نظرات کارشناسی می‌کوشد در راستای ارتقاء دانش مدیران شهری، بومی سازی دانش مدیریت شهری و شهرسازی در استان مازندران، برای گردش اطلاعات و تجربیات در حوزه مدیریت شهری اقدام به پوشش خبری و انعکاس دیدگاه‌های مدیران شهری نماید و با ارائه اطلاعات جامع به شهروندان برای آشنایی با حقوق و وظایف شهروندی و طرح مسائل و معضلات شهرهای استان و بیان راهکارهای عملی و ایده‌های نو و بومی زمینه‌ای را برای ارتباط چندسویه میان مدیران شهری با یکدیگر و با شهروندان فراهم آورد.
همچنین «مازندشورا» در راستای روی داد حماسه‌ای دیگر و برای سهیم بودن در این حماسه به عنوان اولین، تخصصی‌ترین و جامع‌ترین پایگاه علمی - خبری پیرامون شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مازندران می‌کوشد با معرفی کاندیداهای احتمالی شوراهای اسلامی استان مازندران، مستقل از هرگونه گرایش‌های سیاسی اهداف زیر را دنبال نماید:
1- حضور حداکثری واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات.
2- ایجاد بستر و شرایطی یکسان برای معرفی کاندیدای احتمالی.
3- گردش بهتر اخبار و اطلاعات با هدف کمک به مردم برای انتخابی آگاهانه.

http://www.mazandshora.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد