ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

مهر در مهر

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 64  ؛  اول مهر ماه  1394



1-      امروز آغاز پنجمین سال انتشار دوهفته نامه ی " ساحل دریا " است. انگار همین دیروز بود که با دنیائی از عشق و امید پای در عرصه ی رسانه های مکتوب قرار داد. شریک غم و شادی مردم شد و توانست مجموعه ای قابل پیگیری از وقایع اتفاق افتاده در این زمان را تصویرگری نماید. وعده های مسوولین را مکتوب نماید تا وعده های عمل  شده ونشده ی آن ها در تاریخ بماند . شادی ها و شادمانی های جامعه در " تاریخ شفاهی مکتوب " رخ بنمایاند و گنجینه ای ارزشمند برای بازخوانی در آینده شود. امید است این راه دشوار ، برای هیات تحریریه ، مستدام باشد.


2-      هفته ی دفاع مقدس آغاز شده است. یاد و یادمان ایثارگرها همیشه در ذهن ها نقش ببندد و هیچ گاه از جان گذشتگی ایثارگران از یادها نرود. در مشهودترین یادگارهای دفاع مقدس زخم های دیدنی و نادیدنی ایثارگران را مرحم باشیم و آن ها را با زخم زبان ها ، آزرده خاطر نکنیم و اگر عده ای آن ها را نردبان رسیدن به آمال دنیائی کردند ؛ به پای خالصان و مخلصان دوران هشت سال دفاع مقدس ننویسیم.


3-      آغاز آموزش و بازگشائی مدارس است. مولا علی علیه السلام نکته ای را به یادگار گذارده است که تابلوی تمام نمای همه است. " هرکس کلمه ای به من بیاموزد ، یک عمر مرا بنده ی خویش کرده است " رسم ادب بجا آورده و برای همه ی عزیزان آموزگار ، معلم ، دبیر ، استاد و مدرس ؛ سرِ تعظیم فرو آورده و دست زحمت کش آنان را صمیمانه می فشاریم.


4-      عید قربان آموزش مستقیم قربانی کردن هوای نفس در برابر دستور الهی است.  خاضعانه از درگاه احدیت بخواهیم که " لحظه ای و حتی پلک به هم زدنی ما را به خودمان واگذارنکند " هرچند در دنیای مادی گرای امروز ، حرف زدن و عمل کردن فرامین ربوبی کمی سخت و غیرقابل باور شده است ، اما انتظار این است که در راه کمال طی طریق نمائیم.


5-      عید غدیر ، عید اعلام ولایت ، امامت و پذیرش نسخه ی شفا بخش الهی است. " ای کسانی که ایمان آورده اید ، اطاعت کنید از خدا ، اطاعت کنید از رسول خدا  و اطاعت کنید ازولی امرهائی که از میان شما انتخاب شدند " نه عقب بیفتید ، نه پیشی بگیرید ؛ بلکه ملازم رکاب دستورات ولی امر باشید.


6-       " مهر در مهر " شده است . خوشا آنانی که دل به مهر ولایت سپرده اند و با مهربانی به آموزگاران آموزش و ایثار خویش ؛ آینده ای روشن برای خویش رقم می زنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد