ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

انتظار فرج از نیمه ی خرداد

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 57  ؛  اول خرداد ماه  1394



خرداد در تقویم شمسی دارای نقاط عطف متعددی است که انقلاب اسلامی با آن گره خورده است. از 15 خرداد 1342 ، سوم خرداد 1361 ، 13 و 14 خرداد 1368 و انتخاب های ریاست جمهوری اسلامی ایران ؛ همه ی این ها در خرداد رقم خورده اند.


خرداد 1394 اما دارای شاخصه های ماه قمری نیز هست. میلاد با سعادت امام حسین ، حضرت ابوالفضل ، امام سجاد ، امام زمان مهدی موعود علیهم السلام ، همه در خرداد ورق خورده اند.


مهمترین نقطه ی عطف انقلاب اسلامی رحلت بنیان گذار آن حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در ساعت 22:30 سیزدهم خرداد و انتخاب آیت الله خامنه ای در روز 14 خرداد 1368 است که ثبات ذاتی انقلاب مردمی را به اثبات رساند.


حضرت امام در بیتی از شعرهایش نکته ی ظریفی دارد که توجه به آن خالی از لطف نیست" انتظار فرج از نیمه ی خرداد کشم " . اشاره به فرج از نیمه ی خرداد را در حرکت انقلابی در سال 1342 و یا ارتحال آن روح ملکوتی به عرش ربوبی می توان تفسیر کرد. سال 1394 اما ترکیب این نکته ی ظریف را به هم دوخته است. میلاد با سعادت منجی عالم بشریت در نیمه ی خرداد واقع شده است و سنگینی این نکته ی ماندگار امام ، تلنگری جدید به ذهن ها می زند که ان شا الله فرج آن موعود وعده داده شده به تحقق نزدیک می شود.


بی شک هر روز که می گذرد ، یک روز به فرج امام زمان نزدیکتر می شویم و این ما هستیم که بسنجیم که آیا به همان مقدار به او نزدیک شده ایم یا نه ؟ چقدر به حکومت مد نظر الهی و استقرار عدل و داد و حکومت مستضعفین بر مستکبرین عالم منطبق شده ایم.


مرور فرازهای ارزشمند مناجات شعبانیه که توصیه ی اکید امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ،  مدوامت بر خواندن است خالی از لطف نیست: خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست. آنانی که از شجره ی پیامبرانند ، و جایگاه رسالت و دارای ملائک مقربند. آنانی که دژ محکمند ، فریاد رس درماندگانند  و پناهگاه گریختگان .


خداوندا به حق محمد و آل محمد خیر دنیا و آخرت نصیب همه بفرما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد