ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

عاشورا و بسیج

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 26 ؛  آبان ماه  1392


محرم را همه به نام حسین علیه السلام و عاشورا می شناسند و یاد خاطره ی ایثار ، رشادت و شهادت آن امام معصوم و مصایبی که بر ایشان ، خانواده  و یارانش وارد شده را یک جا و به منظور برافراشته شدن دایمی پرچم عدالت خواهی و ظلم ستیزی در منابر و هیات ها ی دسته روی ، برپای می دارند.


ایام محرم امسال تقارن دارد با هفته ی بسیج ، « شجره ی طیبه ی درخت پهناوری » که با یاد ائمه ی معصومین علیهم السلام ، به ویژه حضرت سید الشهدا علیه السلام، برای دفاع از ارزش های دینی و ملی کشور قدم در عرصه ی مبارزه  با دشمن بعثی و حامیانش برداشت  و به مانند مقتدایشان ، حسین علیه السلام از جان ، مال ، فرزند ، و خانواده گذشتند تا دامن نظام جمهوری اسلامی را از لوث وجود دشمنان ستم کار پاک کنند.


به جز عده ای معدود که نام بسیج برای آنان دکان و نان آور شده است ، بقیه ی خیل کثیر آنان هنوز « نام و نشان در گمنامی » دارند و این یعنی این که مرام بسیج و بسیجی هنوز زنده است.


*****


در محرم امسال خاطره ی تلخ دیگری رخ داد که نپرداختن به آن ظلم مضاعف به ایشان ، خیل محققان ، پژوهشگران و اهل قلم است. ارتحال روحانی متخلق به اخلاق الله ، خوش رو ، مودب ، متواضع ، اندیشمند و صاحب قلم  « حاج سید محمد تقی سجادی » رحمت الله علیه است.


اوئی که علاوه بر خصایص یاد شده با تحقیق و پژوهش آثار ماندگاری را برای جامعه ارزانی داشت و ارزشمندترین کتاب جامع و مرجع را برای شهروندان شهرستان رامسر ، به یادگار گذاشت. کتاب « تاریخ و جغرافیای تاریخی رامسر » مرجع ماندگاری است که طالبان تحقیق و پژوهش ، صاحبان اندیشه و قلم ، دانشگاهیان و مدیران برنامه ریز شهرستان رامسر  ، تا رامسر باقی است از آن می توانند بهره ها ببرند.


در گذشت این عالم مهذب و اندیشمند متهجد برای آن هائی که با عمق کار ایشان و مهم تر از آن حسن سلوکشان آشنائی اندک داشتند ، جبران ناپذیر است و به واسطه ی حدیث معتبر « در گذشت عالم ، صدمه ای بر جامعه وارد می کند که هیچ چیز نمی تواند آن را جبران کند » ، ما نیز انگشت حیرت بر لب نظاره گر از دست دادن محققی بودیم که تا سالیان سال ؛ حسرت فقدان چنین اندیشمندی با ما خواهد بود.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
م.اولیائی.کاشمر سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:21 ب.ظ http://aleyasin-kashmar.blogfa.com

سلام وعرض ادب.. وعرض تسلیت
با دلنوشته ای بیاد اولین شهید بسیجی کاشمر بروزم... منتظر حضور شما...التماس دعا..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد