ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

مدیریت شهری و چالش های پیش رو

سخن سردبیر شماره ی ۱۲ نشریه ی « ساحل دریا » ویژه ی شهرستان رامسر ۳۰ مهر ۱۳۹۱  

 

احداث ساختمانی در میدان امام رامسر این روز ها مسئله ساز شده است. این امر دو سو دارد . از یک طرف مالکینی که با رعایت کلیه ی ضوابط شهری پروانه ی ساخت گرفته اند و سه بار هم در زمان های مختلف تمدید کردند و از طرف دیگر مدیران شهری هستند که با استناد به همان ضوابط اینک مشاهد می کنند مصوبات خود را زیر پا می نهند. اما ضلع دیگری به نظاره ی این موضوع نشسته است و منتظر است ببیند که مدیریت شهری توانمندی حل مسئله ی موجود را دارد یا نه !! 

این که مالکین باید به حقوق حقه خود برسند امری است بدیهی ، قانونی و شرعی. و اینکه مدیریت شهری باید با رعایت ضوابط و دستورالعمل هایش ، عمل کند ؛ امری است لازم.  

در این میان هزینه ی خرید ملک از یک سو و در غیر اینصورت ترافیک شدید پیش بینی شده ی آتی آزمونی است که هر دو طرف با تعاملی سازنده باید بدان برسند. 

بی شک احداث این بنا ضررهای جبران ناپذیری در آتیه ی نزدیک در ترافیک شهری ایجاد خواهد نمود. این جاست که مدیریت شهری باید تصمیمی قاطع و با در نظر گرفتن صلاح شهر بگیرد. هرچند امری است سخت ؛ اما گردنه ی قابل عبوری است. 

شاید لازم باشد شهردار در کلیه ی پروانه های صادره ی قدیمی شهرداری در محدوده های شهری بازنگری موشکافانه ای بنماید، تا از بروز حوادثی این چنین جلوگیری نماید. 

این اولین ساختمانی نیست که با رعایت کلیه ی مراحل قانونی پروانه ی ساخت گرفته است و آخرینش نیز نخواهد بود ؛ دقت نظر و تصحیح روند رسیدگی به مواردی این چنین یکی از روش ها می تواند باشد.

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد