ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

شهروند مسوول و مدیر پاسخگو

سخن سردبیر نشریه ی شماره ی ۱۰  « ساحل دریا » ویژه ی شهرستان رامسر   

پس از درج مطلب « وقتی جواهرده  تمام می شود !! » در شماره ی پیشین ؛  برخی از مسولین از این نقد منصفانه و بیان مشکلات دل آزرده شدند. و حتی پیغام به شکایت دادند.

 آن چه که در آن مقاله نوشته شده بود نه از سر نیش و کنایه بل از سر درد و دلسوزی بود.سخن مردم بود و خواسته های آنان . هرچند که تمام خواسته ی آنان را نیز نتوانستم در مجموعه ی محدود نشریه بنگارم.

 از دیگر سو مردم هم بودند که بسیار ستایشم کردند که مردانگی کردی و مطالب حقی نوشتی !

 نکته ای که مرا می رنجاند آن تهدید و این ستایش است.هنوز یاد نگرفته ایم که بدون قصد تخریب حرفمان را بزنیم و آنوقت توقع اصلاح داریم و اگر کسی همان خواسته های به حقمان را بر زبان آورد فکر می کنیم شجاعت کرده است ! واز دیگر سو نیز در اولین فرصت اگر حرف حقی را شنیدیم به جای پاسخگوئی از قدرتمان استفاده می کنیم.

برخی از مدیران تصور کرده اند چون مدیرند پس معصوم هستند و چون قدرت دارند کسی نباید به آنان نازکتر از گل بگوید.

مردم نیز یاد نگرفته اند که حق و حقوق خود را قانونی مطالبه کنند و بر اثر نگرانی از تعقیب قدرت مافوق به راحتی از کنار حق خود و خانواده اشان می گذرند.

شاید لازم باشد هم مردم و هم مدیران دوباره بیاموزند که باید پرسشگری و پاسخگوئی نهادینه شود. هر پرسشی تخریب نیست و هر پاسخی باعث خرد شدن پاسخگو نیست.

مردم و مدیران باید تعاملی دو جانبه داشته باشند تا در راه تکامل و رشد گام بردارند. نقد و انتقاد را بپذیریم و پاسخگو باشیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد