ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی ۲ ساحل دریا - آبان ماه ۱۳۹۰

۳۱ آبان ۱۳۹۰ 

 

سخنی با شهردار آینده

دیر زمانی است که رامسر به لحاظ مدیریت شهری دچار بحران شده است. از آغازین روزهای شورای سوم شهر مشکل انتخاب شهردار دامنگیر این برگزیدگان مردم بود. شهردار نخست این شورا با چشمانی اشک بار رامسر را ترک نمود. اتفاق ناگواری که برای شهردار سابق رامسر پیش آمد همه را شوکه کرد و مردم در انتظار پاسخ مناسب شورائیان شهر لحظه شماری می کردند.اما پاسخی نشنیدند و شاید قرار نبود پاسخی داده شود.

 منتخبان مردم برای گره گشائی این مشکل دست به دامان فردی شدند که یک بار بخت خود برای شهرداری عروس شهرهای شمال آزموده بود. او نتوانست از گردونه ی صلاحیت مدیریت شهری ، در استان عبور کند.

اعضای شورای شهر متفق القول از میان خود شخصی را معرفی کردند. طولانی شدن مدت انتظار پاسخ از استانداری ، به معنای جواب منفی تلقی شد. کاندیدای مغضوب ، نه تنها از نامزدی شهرداری بلکه از شورا ی شهر نیز استعفا کرد.

قصه ی انتخاب شهردار رامسر به درازا کشید و اینک شخص دیگری برای این گزینه معرفی شده است. احتمال تائید مدیریت نامزد جدید شهرداری دور از ذهن نیست.

روی سخن با شهردار آتی شهر زیبای رامسراست.

به فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام « فرصت ها را غنیمت شمرید ، چرا که فرصت ها چون ابر در گذرند » امید است مدت کمتر از دو سال باقی مانده ی شورای سوم شهر با مدیریت کارآمد شکل و سمت و سوی سامان یافته ای به خود گیرد.انتظار این است شهردار آینده با انتخاب برنامه های متنوع کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت گام های اساسی برای منطقه بردارد.

نیازی نیست که جلودار برنامه ای سنگین و غیرقابل باور باشید.مردم محجوب منطقه با برآورده شدن کمترین خواسته های به حقشان ، شادمان و شاکرند. ترمیم چاله  و چوله های شهر برایشان مهمتر از یک سخنرانی قرا است. کمتر ازچهار ماه دیگر آغاز سالی جدید است و شهر نمونه ی گردشگری نیاز به تیماری روبنائی دارد.

استفاده از فرصت های گردشگری دریا ، ساحل ، جلگه  و جنگل ساده ترین روش رشد و توسعه ی منطقه است.

ساحل دریا با آغوش باز همراه و همگام مدیریت شهری حال و آینده ی این شهر عقب افتاده از سرعتِ پیشرفت است. نگاه مردم به دستان پرتوان و ایده های پرمغز همه ی علاقه مندان زادبوم است و کمترین توقع ، سرعت و دقت در تصمیم گیری و تصمیم سازی این مهم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد