ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی یک ساحل دریا - مهرماه ۱۳۹۰

۳۰ مهرماه ۱۳۹۰  

از روزی که تصمیم به انتشار نشریه گرفته شد ، تا زمان صدور مجوز نشر آن سال ها گذشت. آن روز رشد و  توسعه ی همه جانبه منطقه به عنوان مهمترین اولویت ذهنی و دغدغه ی خاطر مطرح شد و تا اینک نیز امتداد یافت.

با وجود نشریات مختلف و متنوع و این که در عصر ارتباطات آشنائی و دسترسی به اطلاعات در دنیای مجازی به سرعت غیرقابل باوری رسیده است ، منتشر کردن ، نشریه ای که ماهنامه است ( البته فعلا ) با اما و اگرهای فراوان روبرو است .

آن چه که باعث شد علیرغم همه ی چالش های پیش رو و با وقفه ای طولانی انتشار نشریه در اولویت قرار گیرد و فرصتی ناب تعبیر شود ،  این است که اصحاب فکر و قلم محلی برای بیان نظرات و اندیشه های خود داشته باشند ، مردم و مسوولین در آن به تعامل و تفاهم در خور برسند ، محلی برای تضارب آرا و عقیده های موجود در منطقه باشد و مهمتر از همه ی آن ها حضور پر رنگ مردم در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی ، محسوس باشد.

« ساحل دریا » در نظر دارد دارای نقشی بی بدیل در جهت دهی مثبت به تحولات فکری ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه با تکیه بر اطلاعات دقیق و همه جانبه ، از نیازها و انتظارات مخاطبان خویش باشد و بستر ساز توسعه ی همه جانبه ی منطقه و هموار کننده ی راه رشد و بسط اخلاق ، معنویت و ارزش های دینی در جامعه باشد.

التزام به حقیقت ، وفاداری به مردم ، صداقت در نوشتار و گفتار و تعمیم آن در عمل ، استقلال در عمل ، اهرم نظارت بر عملکرد ارباب قدرت ، احترام کامل به همه ی آرا و نظرات ، فراغت از تخریب و تهمت ، گسترش بستر نقد و ارایه ی راهکارهای سازنده ، بیان واقعیت ها بدون آمیختن شایعات ، نظرات و سلایق شخصی و سرانجام « وجدان بیدار » جامعه بودن و در چارچوب قانون عمل کردن از اولویت های غیر قابل انکار نشریه به شمار می آید.

« ساحل دریا » در نظر دارد مورد اعتماد آحاد جامعه و منبع خبری و اطلاع رسانی مورد وثوق مردم بوده و الهام بخش و اثر گذار بر تحولات منطقه باشد

« ساحل دریا » آرامش بخش محافل خواهد بود و توجه به رسالت آگاهی بخشی مردم منطقه از نکات بارز آن خواهد بود.

امید است که مردم و مسولان ، همه خود را صاحبان اصلی «  ساحل دریا » بدانند و در ترویج فرهنگ خود باوری ، رشد و توسعه ی همه جانبه ،  دست در دستان هیات تحریریه ی نشریه قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد