ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

کوروش قرن بیستم و کوروش زمانه

الف : « آشنایان جهان می دانند که چاپلوسی و تملق  ، همزاد و همراه همیشگی استبداد و خودکامگی است و هرگاه یکی از این دو  ، در جائی پای گرفت دیگری را نیز از پی آورده است ... اگرچه در نگاه نخست چاپلوسان به تطهیر و تقدیس قدرت خودکامه یاری رسانده اند ؛ اما اندکی دقت و تامل آشکار می سازد که آنان با ستایش های دور از حقیقت خود ، مستبدان را در حصاری از دروغ و نیرنگ گرفتار کرده  ، از حقایق پیرامون بیگانه و بی خبر می سازند ... فرد مستبد هم دیگر جز تمجید و تحسین نمی پسندد و شنیدن حقیقت را تاب نمی آورد. او چنین گمان می کند که بیش از همه می داند و به رای و مشورت کسی نیاز ندارد ، و تمام مشکلات ، تنها به سرپنجه ی تدبیر او آسان یا برطرف می شود... تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم  ، حکایت های بسیار از همراهی استبداد و تملق ، در دل خود نهفته دارد...محمد رضا پهلوی دیگر خودش را یک آدم زمینی و مانند دیگران نمی دید در مناسبت های مختلف ، حتی در مجامع و محافل و ملاقات های عمومی ، خود را یک انسان ویژه و نظرکرده که مورد حمایت نیروهای ماورای زمینی است ، معرفی می کرد ...» 

 

ب : محمود جعفریان معاون سیاسی رادیو تلویزیون خطاب به محمد رضا پهلوی که در کاخ کیش بود گفت : ( کاخ ) برجی که همچون دیده بانان کوروش کبیر ، بزرگترین آبراه جهان را زیر نظر دارد و امنیت نظام اقتصادی جهان را تضمین می کند و میلیاردها نفر در جهان ، سوخت خود را از ان می گیرندو آرامش جهان ، از برکت وجود نگهبانی است که با چشم های تیزبین در کاخ کیش به نظاره ایستاده است؛ کوروش قرن بیستم.

ج : یک روز پس از آن که محمود احمدی‌نژاد سخنانی در تمجید از کوروش، بنیانگذار سلسله پادشاهی هخامنشی در ایران بر زبان آورد، سخنانی از حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و میراث فرهنگی در  مصاحبه با هفته‌نامه پنجره منتشر شده است که وی در آن از رئیس دولت دهم با عنوان کوروش زمانه یاد کرده است.
حمید بقایی در پاسخ به این پرسش که بنا بر تحلیل برخی رسانه‌های خارجی، رونمایی از منشور کوروش در ایران تلاشی از سوی دولت برای کسب مشروعیت در میان طبقه میانی جامعه بوده است یا خبر گفته است: «دولت هیچ نیازی به این‌گونه امور ندارد ؛ اگر به کارهایی که آقای احمدی‌نژاد انجام داده دقت کنیم، می‌توانیم بگوییم آقای احمدی‌نژاد، کوروش زمان است. آقای احمدی‌نژاد با مواضعی که در مقابل آمریکا در سازمان ملل گرفته، به نوعی کوروش زمان است».

البته این اولین بار نیست که محمود احمدی نژاد با تملق دیگران شخصیت ماورائی می یابد. با مروری بر نظرات اطرافیان ایشان از سال ۱۳۸۴ تاکنون برخی نظرات متملقانه ی بزرگ به راحتی قابل حصول است . به موارد زیر دقت کنید: 

 

۱ - در زمان انتخابات سال ۱۳۸۴ : مردی از جنس مردم و رجائی زمان 

 
۲ - فاطمه رجبی همسر دکتر الهام و دختر شادروان علی دوانی : احمدی نژاد معجزه هزاره سوم است. ( ایشان کتابی با همین نام نیز منتشر کرده اند. )  

 

۳ - محمد رضا رحیمی : (قبل از معاون اولی دولت دهم  و بعد از سفر به سوریه به نقل از مردم سوریه گفته بود) اگر قراربود خداوند پیامبر دیگری بفرستد، آن احمدی نژاد بود.  

 

۴ - با مراجعه به سایت ظهور بسیار نزدیک است  ( http://u313.com/ ) می خوانید احمدی نژاد : 

- مردی از تبار ابراهیم  

- سردار بزرگ سید خراسانی

-  با دلیل متقن ثابت می شود که محمود احمدی نژاد شعیب بن صالح یکی از سرداران سید خراسانی و از یاران حضرت صاحب الزمان ولی عصر ( ارواحنا لترابه مقدم الفدا ) می باشد.  

۵  - و در جدیدترین اظهار نظر حمید بقائی :  احمدی نژاد کوروش زمان است. 

 

البته محمود احمدی نژاد پس از اولین سفر خود به سازمان ملل و در دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی حرف هائی از همین جنس زد و با آنکه فیلم این موضوع منتشر شد ( ونگارنده نیز آن را دیده )  اما در مصاحبه ای از اساس آن را دروغ خواند و این خبر را کار رسانه های مخرب قلمداد کرد. وی در آن نشست گفته بود: در هنگام سخنرانی در سازمان ملل هاله ای از نور او را در بر گرفته و تا آخر سخنرانی همراهش بود و این امر الهی عاملی شده بود که تمام حضار به او گوش می دادند و حتی پلک هم نمی زدند. 


د : ما را چه شده است؟ چرا کشور به راهی می رود که سی و چند سال پیش از این برای برچیدن  سیستم دروغ و تملق خون صدها هموطن بر زمین ریخته شد ، مرجع و رهبر آن حرکت عظیم ۱۵ سال تبعید را تجربه کرد و هزاران مصیبت و عزا از ناحیه ی کوروش قرن بیستم بر مردم وارد شد؟ 

براستی آیا تاریخ تکرار می شود ؟ 

آیا دوباره باید تجربیات تلخ  تاریخ معاصر  تجربه شود؟ 

حضرت علی علیه السلام در سفارش به مالک اشتر وصیت کرد که از چاپلوسان دوری کند.  

همان کوروشی که اینان نام او را بر رئیس دولت دهم قرار داده اند دعائی دارد که خدایا کشور را از دروغ و تملق دور دار.  

احمدی نژاد ؛ احمدی نژاد است نه کوروش زمانه است نه شعیب ابن صالح و نه رجائی زمانه و نه پیغمبر قرن حاضر .  

 البته هدف از این نوشتار  یاد آوری این نکته است که تجربه ی آزموده شده دوباره تکرار نشود. 

 نکند کشور دوباره شاهد رواج چاپلوسی و تملق شود. 

 نکند به عکس دفعه ی قبل که کشور از دیکتاتوری به تملق رسید این بار از تملق به دیکتاتوری برسد . 

نکند دوباره پابوسی و دست بوسی و خود را به پای مسوولان انداختن باب شود.  

شان و شخصیت هر کس باید به اندازه ای رعایت شود که نه گوینده احساس تملق گوئی داشته باشد و نه شنونده. 

احمدی نژاد رئیس دولت دهم است و به اندازه ای که به دیگر روسای دولت قبل احترام گذاشته می شد باید به او احترام گذاشت ؛ نه کمتر و نه بیشتر. 

امید است مسابقه ی تملق برای کسب کرسی های اجرائی از جامعه رخت بربندد هرچند که این امید نه تنها کم کم رنگ واقعیت به خود نگرفته است بلکه سوت شروعش در این چند سال و به تازگی نواخته شده است.

 

پی نوشت : 

الف : برگرفته از سرآغاز سلسله کتاب تاریخ پهلوی « کوروش قرن بیستم » خاطراتی از رواج تملق و چاپلوسی در عصر پهلوی دوم تدوین علی شجاعی صائین انتشارات مدرسه چاپ پنجم ۱۳۸۷ 

ب : همان منبع صفحه ۶۹  

آخرین بازدید   ۹۱۶۲۰  )

نظرات 28 + ارسال نظر
بهرامی چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ب.ظ http://puzkhand.blogsky.com

به روزم

علی وحیدی چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:28 ب.ظ http://www.pelleh-pelleh.blogfa.com/

خسته نباشید جناب آقای حلاجیان
مطلب خوبی بود .
اکثر رفتارهای ناپسند مردم و حتی حکومتگران ناشی از احساس عدم امنیت است .
موفق باشید .

حمید شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:24 ق.ظ

مهندس جان سلام
ممنون
مطلب خوبی بود. خصوصا این که در این مطلب به هیچ کسی توهین نشده و حق مطلب گفته شده
چاپلوسی مرض مسری و واگیرداری است که اگر جلویش گرفته نشود باعث سرایت به تمام ارکان جامعه می شود.

میلاد محقق شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:20 ق.ظ http://miladmohaqeq.blogfa.com

سلام
مطلب شما را در رامسرنیوز خواندم و بسیار لذت بردم.
خواندن این مطلب می تواند بسیاری از افرادی که تاریخ را خوب نخوانده اند بیدار کند و از گمراهی خانمانسوز برهاند.
درود بر شما و درود بر شرف شما.

ممنون دکتر

از تنکابن یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:56 ق.ظ

در شنبه 10 مهر 1389 و 18:46:35 در « دریا دیم » گفته است :
سلام
خیلی خوب و ظرافت مندانه نوشتید دستت درد نکنه

سرگردان یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ب.ظ

خلایق هر چه لایق

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:43 ب.ظ

محمدخانی در یکشنبه 11 مهر 1389 و 11:48:19 گفته است :
سلام
مطلب ایشان مورد تایید بسیاری از مردم است امروزه در کشور ما چاپلوسی خیلی رواج پیدا کرده و باید کسی که با نیت پاک وخالصانه برای مردم کار می کند و یا کسی که شعار می دهد در یک سطح نباشند و قابل تمایز باشد از درج مطالب سایت شما بطور صادقانه تشکر می کنیم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:44 ب.ظ

d; vhlsvd در یکشنبه 11 مهر 1389 و 17:10:04 گفته است :
با سلام
چرا کارهای بزرگ دولت را نمی بینید و با حرفها و سخنانی که از سوی اطرافیان و وغیره زده می شود را بزرگ نمایی می کنید اینها همه در برابر بزرگی و همت بزرگ این دولت خیلی سخیف است ایا تاکنون دولتی مقتدر تر و با شهامت تر از این دولت دیده اید ؟ این دولت تمام مستکبران جهان را به چالش گشیده است و امریکا دربرابر آن کم اورده توطئه ها و تحریم ها را با تصمصیم گیری مناسب خنثی کرده است اقای حلاجیان مقداری انصاف داشته باشید اینقدر به حواشی نپردازید کدام دولت می توانسته در برابر فشارها اقتصادی طرح حها خود را اجرا نماید و همه از هدفمندی یارانها می ترسیدین اما دولت اکنون با سازکار مناسب این مشکل بزرگ را حل کرده برای همیشه انشائاله این معضل بزرگ اقتصادی را ریشه کن می کند. لطفا کمی واقع بین باشیدولسلام
از شما خواهش می کنم این حرفها را درج نمایید .

در پاسخ به دوست خوبم
d; vhlsvd در یکشنبه 11 مهر 1389 و 17:10:04
که در وبسایت دریادیم نظر دادند.

سلام
دوست عزیز
ممنون که محبت کردی مطلب را خواندی و وقت گذاشتی نظر دادی.
ما در نظامی زندگی می کنیم که بنیانگذار انقلاب ارزشمند اسلامی می فرماید : به من خدمتگزار بگوئید بهتر از این است که رهبر بگوئید.
دوست خوب
مقاله درخصوص نقاط ضعف و قدرت دولت نوشته نشده است بلکه از رواج یک پدیده ی زشت که شما هم احتمالا از آن نارضی هستید به نام تملق و چاپلوسی نوشته شده است.
اگر امروز به این مهم پرداخته نشود مطمئن باشید فردا دیر است و سرنوشت پهلوی دوم در انتظار نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
دوست عزیز
مطلبم در مورد شخص رئیس دولت نیست که بنده را متهم به بی انصافی کرده اید.( و البته نوشتن نقد بر رئیس دولت را نیز غیر منصفانه نمی دانم ) البته معتقدم حتی اگر ایشان هم جلوی این روند چاپلوسی نایستد به اندازه ی متملقان مقصر خواهد بود.
مطمئن باشید تملق و چاپلوسی حاشیه نیست بلکه در متن حرکت های ضد ارزشی قرار دارد.
شاد و تندرست باشید.

یه رامسری سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:00 ب.ظ

انگاری یادت رفت برای راه یافتن جنابعالی به مجلس شماره موبایل بچه رامسری ها رو از کانون دوستی گرفتی و اس ام اس دادی.............. به این کار چی میگفتند؟؟؟؟

سلام
دوست خوب
بنده از کانون دوستی رامسر به هیچ وجه استفاده ی ابزاری نکردم.
حتی به صراحت از همه ی اعضای هیات موسس و هیات اجرائی خواستم که از نام و عنوان کانون برای حمایت استفاده نکنند و همینک نیز بر این باورم.
و ...خدا شاهد بر امور است.

رامسر سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ب.ظ

http://www.daryanews.com/?NewsId=7322

فقط چند سوال از فرماندار رامسر

چرا قضاوت نادرست چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ق.ظ http://puzkhand.blogsky.com/1389/07/14/post-25/

سلام مهندس جان
من که به شما عرض کرده بودمممم....

مطالعه کنید // م.ب شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:23 ب.ظ

http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=26793

مجید زمانی دوشنبه 19 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:10 ب.ظ http://www.ramsarsaze.com

شنبه 17 مهر ماه سال 1389 ساعت 10:01
ارسال کننده مجید زمانی <emezed@gmail.com>
عنوان نامه رامسرسازه
متن نامه با سلام وعرض ادب خدمت جناب آقای حلاجیان
ضمن تشکر از مطالب ارزشمند و زیبایتان.بسیار علاقمند به آشنایی وتعامل و استفاده از نظرات وتجربیات شما که یک شهروند شناخته شده ودلسوز رامسرهستید می باشم.البته خود بنده رامسری نبوده ولی مدت ۳ سال است که در این شهر زیبا زندگی می کنم.با توجه به زمینه کاری تخصصی خود که مربوط به مباحث فنی ومهندسی وعمرانی می باشد کمبود یک پایگاه مجازی تخصصی عمرانی را در رامسر احساس نموده واقدام به راه اندازی سایت رامسر سازه نمود ه ام. وبا اجازه شما لینک وبلاگتان را نیز در سایت خود قرار داده ام. تم اصلی سایت رامسر سازه صرفا اصلاعرسانی تخصصی بوده وعاری از هر گونه مطالب تحلیلی وانتقادی وگرایشات سیاسی و... می باشد.چون متاسفانه هیچگونه شناخت وتخصص وادعایی در این زمینه ها ندارم. ولی از شما بعنوان یک شخصیت فرهیخته رامسری صمیمانه می خواهم در راستای معرفی و پر بارتر شدن رامسر سازه کمکم کنید.حتی با دادن یک نظر کلی.از صبر وحوصله تان ممنونم.
با احترام
وآرزوی موفقیت های بیشتر برای شما
برادر شما
مجید زمانی
www.ramsarsaze.com

داریوش فریاد رامسر چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:52 ب.ظ http://http://yellramsar.blogfa.com/

سلام نظرات دوستان خوندم . به شما و همه دوستان وبگرد خسته نباشید می گم خوب تا این نقدو انتقادها نباشه ادمکه نمی تونه خودشو اصلاح کنه . خسته نباشی مهندس عززیز

خبرگزاری رامسر سه‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:54 ق.ظ http://www.sakhtsar.com

سلام آقای حلاجیان
حالتون خوبه از غیبت های طولانی ام پوزش می طلبم
از این به بعد سایتم همیشه به روز ممنون می شم اگه از نظرات پر بارتون بهره مند بشم .

شاگرد کوچک شما

ابوذر باقرسلیمی چهارشنبه 28 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:01 ب.ظ http://BAGHRSALIMI.BLOGFA.COM

با

آدرس غلط ندهید لطفا

به روزم

زیر پوست رامسر پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ب.ظ http://zirepoosteramsar.blogfa.com/

سلام
بااخباری متفاوت از رویدادها در وبلاگ "زیر پوست رامسر" درخدمت شماییم
به امید دیدار

. جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:59 ق.ظ http://khateratekhazar.

خدایا دوستان من ارمغانی از رحمت بی کران تو اند.خرسندشان دار به تندرستی




هیچ تلاشی در کائنات بی نتیجه نخواهد ماند




راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

محمدرضا بهرامی شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:32 ق.ظ http://puzkhand.blogsky.com

سلام
مرسی از حضورت
رهرو ان نیست گهی تند و گهی سلانه سلانه رود
یا حق

مهران رامسر یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام حاج مهدی گل از این ورا یادی از رفقای دیرین نمی کنی ما که یاد شما هستیم.

نیما مرادخانی شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:15 ب.ظ http://www.moradkhani1.blogfa.com

سلام وب زیبایی دارین.خوشحال میشیم که به ما سر بزنید.اگر تمایل به تبادل لینک دارید با خبرم کنید.
سبز وبرقرار باشید. با تشکر

نیما مرادخانی شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:35 ب.ظ http://www.moradkhani1.blogfa.com

با سلام خدمت دوست عزیز
با مطلب "آنارشیست ها که هستند و که نیستند "بروزم.

مهدی خان سلام :
چگونه می شود باشی نباشی؟!
فراموشت کنند اهل حواشی؟!
فرو گر لحظه ای درخود شوی چون
مدادی باشی و هم خودتراشی

سری هم به وبلاگهای : www.sheytanemoghaddas.blogfa. com
www.abolfarib.blogfa.com
بزن.
و اما وقایع تاریخی همچون خاطرات آدمی تکرار نشدنی اند. هر چند هر واقعه ای همیشه جالب خواهد بود. و تکرار یک واقعه و تعدد فاعلین (فاعلان) باعث می شود که ما آن واقعه را جالب تلقی نکنیم. نوشته های شما و همشهریان دیگر مرا به فکر وامیدارد اما توقع نوشته هایم از دیگران اینست که آنها را به تعجب!! وا دارد. و اگر چنین نشد پس هنوز اندر خم یک ابرو ام!!
به ادامهء شما شادمانم چه با- چه از- چه در و چه بر هم بــــــــــــا یا نبــــــــــاشــــــیم.

حاج مهران پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:35 ب.ظ

رامسر میایی پیش ما نمیایی مهندس

سلام
دوست خوب
شما رو با این اسم نمی شناسم.
لطفا بیشتر خودتون رو معرفی کنید.
یا شماره تلفن بدید تا با شما تماس بگیرم.

با سپاس

اسماعیل پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ق.ظ http://igolmohammadi.blogfa.com/

همه این ها از عوارض شایسته سالاریه!!
خانه از پای بست...
درود بر همه رامسری های عزیز در هرکجای دنیا که هستن

۰ دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ق.ظ

سلام
با مطلبی تحت عنوان دست در دست هم دهیم به مهر که هدف اصلی آن اتحاد وبلاگ نویسان رامسری می باشد به روزم
نظر شما درباره اتحاد وبلاگ نویسان رامسری چیه؟
منتظر حضورت در جرگه اتحاد وبلاگ نویسان
با تشکر
محمدرضا بهرامی
puzkhand.blogsky.com

م سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:12 ب.ظ

فراخوان وبلاگ نویسان شهرستان نمونه گردشگری ،رامسر
با توجه به ظرفیت بسیار خوب رسانه های مجازی در معرفی شهرستان در نظر است به منظور آشنایی هر چه بیشتر مدیران وبسایتهای فعال نشستی دوستانه برگزار گردد.بدین منظور از مدیران وبسایتهای علاقه مند شهرستان تقاضا می گردد اطلاعات خود را طبق نمونه زیر تکمیل نموده در اختیارمان قرار دهید.
لازم به ذکر است این نشست اواخر دی ماه برگزار خواهد گردید..

مشخصات مورد نیاز
نام و نام خانوادگی،نام وبسایت،آدرس پست الکترونیک،شماره تماس
Puzkhand.blogsky.com
محمدرضا بهرامی

حجت چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:29 ب.ظ

سلام
پست اخرت راجع به کانون دوستی چی شد
شنیدم خیلی من من کردی؟
مگر شما نمی دونید 2 من در یک خانه نمی گنجد

سلام دوست خوب
نردبان این جهان ما و منی است
عاقبت این نردبان افتادنی است
لاجرم آنکس که بالاتر نشست
استخوانش سخت تر خواهد شکست.

کانون دوستی دنبال « من » نمی گشت.
و البته
هرکسی از ظن خود شد یار من

شاد و سلامت باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد