ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

انتخابات ۲۴ آذر ۸۵ - قسمت دوم

انتخابات ۲۴ آذر ۸۵  - قسمت دوم

مهم ترین قسمت شرکت در انتخابات ؛ تبلیغات و شیوه های معرفی خود به دیگران است. البته با اشاره به شرایط محیطی  روش های مختص به منطقه را باید به کار برد.زیر پوشش قراردادن جمعیت ده میلیونی تهران و وسعت  بی حدش کار بس مشکلی بود. همانطور که درقبل یاد آور شدم هدفم کسب تجربه بود و البته نیم نگاهی هم به کسب آرای بیشتر برای استفاده در انتخابات مجلس هشتم در آن لحاظ شده بود. دو مدل تبلیغات را لازم دانستم :

 ۱ - تبلیغات مجازی برای کل حوزه ی انتخابیه

شیوه های تبلیغاتی مجازی انتخاباتی :

اولین شیوه ی تبلیغی ایجاد یک وبلاگ تبلیغاتی و انتخاباتی با نام  تا آذر   http://taazar.blogsky.com/ از مهرماه و ارایه ی ۹ مطلب زیر در اینترنت بود.

  • این شیوه از مقدمه ی کار تا انتهای انتخابات و حضور در عرصه ی فضای مجازی را به دنبال داشت. این وبلاگ بیش از ۴۰۰۰ بیننده و جمعی نظر دهنده داشت. البته کار وبلاگ تا مدتی بعد از انتخابات ادامه داشت و دو مطلب : 

  • آخرین مطالب این وبلاگ بود. ( این وبلاگ هنوز هم قابل رویت است . )

    شیوه ی دوم تبلیغات بنده حضور در وبلاگ های مختلف و قراردادن پیام ( کامنت ) در بخش نظرات وبلاگ ها بود.

    شیوه ی سوم تبلیغات قراردادن نامه های تبلیغی معرفی خودم و وبلاگ در پست های الکترونیک ( ای میل ) برخی از وبلاگ نویسان و یا کسانی که در وبلاگ ها نظر می دادند بود. 

    شیوه ی چهارم فرستادن پیامک ( اس ام اس ) برای دوستان رامسری  و رامسری های مقیم تهران بود.

     ۲ - تبلیغات بصری برای مناطقی از حوزه ی انتخابیه به عنوان کسب تجربه  بدین منظور لازم بود بروشور ؛ پوستر ؛ تراکت و زندگی نامه تهیه شود.

    برای تهیه ی عکسی که بتواند بیننده را به خود جذب کند با دوستانی که گام در مسیرهای تبلیغاتی نهاده بودند مشورت کردم. آنها پیشنهاد حضور در آتلیه  ای با سیستم پرده ی سفید و انتخاب عکس از میان آن را پیشنهاد نمودند. برای این کار لازم بود حداقل صد عکس گرفته شود و در یک حساب سرانگشتی باید مبلغ گزافی کنار گذاشته شود.

    دوست خوبم سید ابراهیم غیاثی مدیرعامل شرکت تبلیغاتی انتشاراتی نیمادسپاهان مرا به اصفهان دعوت کرد تا در آتلیه ی آقای آرش فارسی عکس های مطلوب تهیه شود.

    آتلیه ی پرده ی سفید ؛  عملکردی به مانند پرده ی آبی در سینما و تلویزیون دارد.در این آتلیه پرده ی سفیدی در پس زمینه قرار می گیرد و عکس های گرفته شده به راحتی در سیستم چاپ و گرافیگ کامپیوتری قابلیت طراحی مناسب را دارند.

    برای این که عکس به حالت طبیعی نزدیک باشد ؛ پس از تنظیم نور و مراحل تکنیکی عکاسی ؛ شخصی بصورت مصاحبه سوالاتی پرسید تا حالت گفتگو در چهره بهتر پدیدار شود. پس از چند لحظه و در ادامه ی گفتگوها و در مدت ۵ ساعت ؛ در این آتلیه ۲۵۰ عکس گرفته شد.به لطف دوستان این مرحله به پایان رسید و با تشکر ویژه از آن دو عزیز هزینه ای بابت عکس ها و سی دی مربوطه پرداخت نشد.

    از میان ۲۵۰ عکس ؛ تعداد ۱۵ عکس به انتخابم کنار گذاشته شد تا به طراح پوستر انتخاباتی سپرده شود. ازمیان دوستان و همکاران طراح ؛ خانم رقیه با وفا فوق لیسانس گرافیک از دانشگاه هنرهای زیبای تهران و رتبه ی سوم مسابقات سراسری طراحی و گرافیک امام رضا علیه السلام ؛ گزینه ای بود که در آغاز حرکتم برای انتخابات مسولیت طراحی پوستر را به عهده گرفت. باتشکر ویژه از ایشان ؛ کارطراحی پوستر آغاز شد و از میان ۱۰ عکس ارسالی ؛ عکسی که همه به عنوان پوستر تبلیغاتی آن را دیده اند و زینت بخش گوشه ی وبلاگ است ؛ به طراحی نهایی رسید.

                                         

    به توصیه ی بنده برای حفظ حرمت پرچم؛ المانی حرکتی از رنگ های نزدیک به پرچم انتخاب شد ؛ به جای رنگ سبز از رنگ فیروزه ای مایل به سبز و به جای رنگ قرمز از رنگ جگری  و کلمه ی جلاله ی الله نیز در این المان حرکتی نمادین پرچم ؛  حذف شد.برای نخستین بار و بر خلاف عرف معمول ؛ پوستری با پس زمینه ی سفید طراحی شد .

    از این پوستر  به صورت رنگی تعداد دوهزار عدد در قطع ۳۵*۲۵ سانتی متر با کاغذ تحریر ۸۰ گرمی و در قطع کارت ویزیت ۴*۶ سانتی متر نیز ۳۵۰ هزار عدد با کاغذ گلاسه ۲۰۰ گرمی چاپ شد  ( تعداد را با وسعت و جمعیت تهران  مقایسه کنید.) . در پشت کارت ویزیت ها نیز ذکر ایام هفته را گنجاندم با المان پرچم و نام خودم ( قطعه ی پائینی پوستر ) و بصورت تک رنگ نیز در کاغذ تحریر ۷۰ گرمی و به ابعاد ۱۰*۷  تعداد ۲۰۰ هزار عدد با پشت نویسی زیر انجام شد:

    مهندس مهدی حلاجیان

    فارغ التحصیل رشته ی مهندسی برق دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور

    مدیر پروژه ی احداث ساختمان جدید  صدا و سیمای مرکز گیلان - رشت

    عضو هیات موسس کانون دوستی رامسر

    عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان

  • ادامه در قسمت بعد 

  • نظرات 5 + ارسال نظر
    سرمدستان چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:41 ق.ظ http://sarmadestan.blogfa.com

    حاجی سلام
    در ارایه تجربیات کار جالبی را انجام دادی
    در خصوص مهندسی ارزش اگر مطلبی داری منتظرم
    یا علی

    داریوش فریاد رامسر چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:38 ب.ظ http://http://yellramsar.blogfa.com/

    سلام ضمن عرض تسلیت ایام سوکواری فاطمه الزهرا ( س ) قبولی عزاداری شما
    بحث انتخابات و مطالب ارزنده شما خیلی خوب است از مطالب شما بهرمند شدیم مهندس جان من با توجه به روحیه سیاسی و سیاسی گیری دارم جایگاه های ذهن خود در عرصه وبلاک نویسی و وبلاک گردی برای اینکه تونع در ایم وب ارزش مند و وزین شما جلوه خواص بدهید پیشنهاد می کنم از مطالب دیگر هم باب سخن بگشائید مخاطبانتان تا کمی از این فضا خارج کنید متشکرم یا زهرا

    منم با موضوع
    بنام حضرت دوست

    چون سال نوع آوری و شکوفائیه خواستم شکوفائیم را نشون بدم !! به بهانه گردهمای بچه های ا- ع لشکر همیشه سر افراز 25 کربلا ضمن قدر دانی از دست اندرکاران برنامه ریزی جمع آوری بچه های 8 سال دفاع مقدس یک بار دیگر یاد ها آن روز های قشنگ بدونه بهانه و ادعا
    آپم

    سیدابراهیم میرحسینی جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:48 ب.ظ

    سلام مهندس
    آقا خیلی وقته یه سر به ما نمی زنی
    در واگویه هایم لختی درنگ کن
    عزت عالی مستدام

    رضا شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:02 ب.ظ http://www.rtaherinia.blogfa.com

    سلام
    با یک ( اتفاق ) بروزم.

    منصوره میرحسینی شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:56 ب.ظ http://missiroony.persianblog.ir/

    بی اندازه خوشحال شدم از آمدن دوستی چون شما و بیشتر از آن از اینکه لینک دادید.
    امیدوارم شایستگی آنچه گفتید روزی به دست آرم.
    یا حق

    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد