ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

تئوری توهم توطئه

 حوالی سال هفتاد بحثی در  رسانه های مکتوب  و دانشگاه ها شکل گرفته بود و اساس و محور بحث بخشی از صحبت های دکتر میر حسین موسوی نخست وزیر دوران دفاع مقدس در زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب بود.

 نقل به مضمون آن بحث این بود که حکومت ها برای بقای خود نیاز به ساختن دشمنی موهومی دارند تا با استناد به  اثر غالبش یعنی وجود توطئه  ؛  فقدان دستیابی دولت ها به موفقیت توجیه شود. این تئوری یاد شده با عنوان تئوری توهم توطئه بحث روز آن زمان بود و برای خود موافق و مخالفانی نیز دست و پا کرده بود.

 در دوران اصلاحات نیز مردم دائما با این موضوع مواجه بودند که دست هایی در کار است که می خواهند دولت را ناکار آمد کنند  و  این شعار از اول تا پایان ۸ سال ریاست جمهوری دکتر سید محمد خاتمی توسط طرفداران ریاست جمهور دنبال می شد. البته با اشاره به فقدان توازن سیاسی سران سه قوه بحث ها کمی قابل هضم و مقبول بود.

اما اینک که یک سال و اندی از ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد می گذرد ؛ با آنکه تقریبا آرایش سیاسی قوای سه گانه یکدست است ؛ هر از گاهی این ندا مجددا وارد عرصه ی رسانه ای می شود که : آقا عده ای نمی گذارند دولت کار کند.حالا این عده کیانند و چرا نمی گذارند هیچ کس نمی داند.

آیا براستی ما دچار توهم توطئه شده ایم؟

آیا براستی تئوری توهم توطئه واقعیت دارد؟

این عده از کجا پشتیبانی می شوند که در جمهوری اسلامی ایران با همدلی و هماهنگی موجود میان سه قوه ی مقننه ؛ مجریه و قضائیه موفق تر از مجموعه ی ارکان حکومت عمل می کنند ؟

نظر شما چیست؟

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1385 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام مهدی جان
خیلی ممنون که سری به صفحه نوشت من زده بودی.
به قول خودت دشمن سازی یک استراتژیه برای همه حک.مت ها. به همین شکل ۱۱ سپتامبر مجالی شد برای هویت بخشیدن به دشمنان بالقوه آمریکا. منظورم اینه که از دیدگاه درون نظام بجا استفاده کردن باعث انسجام ملی میشه. ولی نه اینکه اونقدر مثل آقایون این راهبرد رو دستمالی کنیم و همه بی لیاقتی ها رو به دشمن نسبت بدیم که وقتی دشمن واقعی پا توی میدون بذاره بشیم چوپان دروغگو.
یا علی- علی اصغر بارویی
http://www.abarooee.persianblog.com/

سلام
فقط سپاس.

ابودر باقرسلیمی شنبه 30 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:51 ق.ظ http://baghersalimi.blogfa.com

سلام بر همکار گرامی
از این که هم لطف کردیدسری به بنده زدید و هم بنده را لینک نمودید هزار بار درورد بر شما. گفتید که از بنیان گذاران کانون دوستی هستید به احترام شما دوست کرامی حاضرم هر کاری که ازدستم بیاد در آن کانون انحام بدم.
ان شاء الله هر چه سریعتر یه فرصتی دست بده تا حضرتعالی را ملاقات کنم.

سلام
نه بخاطر بنده بلکه برای توسعه ی همه جانبه ی شهر زیبا و ساحلی رامسر دست همه را به گرمی می فشارم.
با سپاس.

سیــد مهــــدی طـا هری شنبه 30 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:32 ب.ظ http://delnewesht.blogsky.com

سلام اخوی
مطمئنی بحث مزبور از سوی مهندس موسوی در سال ۷۰ ارایه شده است؟
بهر حال هر دولتی موانع و محدودیت هایی برای برنامه هایش در پیش رو دارد . هر چند که دولت اقای احمدی نژاد باشد.یکی از موانعش هم صدا و سیمای انحصاری است.

سلام
یادم می آید یکی از شعار های جنبش دانشجوئی این بود : سیمای لاریجانی اصلاح باید گردد.
برادر رسانه ی ملی هرچند وابسته به حکومت است و لازمه اش حمایت از ارکان آن اما تا جایی که بنده سراغ دارم با هیچ کس عقد اخوت نبسته است .
اما بنظرم خواستگاه بحث تئوری توهم توطئه از سخنان جناب مهندس دوست داشتنی است.
با سپاس

داریوش فریاد رامسر شنبه 30 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:16 ب.ظ http://http://yellramsar.blogfa.com/

ا سلام مهدی جان
انتخابات در مرحله دوم ریاست جمهوری ، فضایى کاملاً دوقطبى را تجربه کرد، طى یک هفته و از ۲۷ خرداد تا ۳ تیر ۸۴ رقابت دو نامزد در اوج بود و سرانجام نتیجه آراى ۱۰ میلیونى هاشمى در برابر ۱۷ میلیون رأى احمدى نژاد خبر از پیروزى کاندیدایى داد که با گفتمان عدالت و ارزشها پاى به نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى نهاده بود و بدین ترتیب اگرچه گروهها و سازمانهاى بیشترى از یک نامزد حمایت کرده و گروههایى هم ترجیح داده بودند اعلام موضع صریح نکنند، اما در نهایت نتیجه آرا به گونه اى رقم خورد که دولتى بدون وابستگى حزبى و گروهى روى کار بیاید، دولتى با بیشترین تأکیدها بر شعارهاى عدالت، ارزش، تحول گرایى و توجه به اقتصاد و معیشت مردم. روى کار آمدن دولت احمدى نژاد اگر نه یک زلزله سیاسى که حادثه اى کم نظیر بود، چرا که در مرحله اول اغلب مفسران داخلى و خارجى شانس زیادى براى این پیروزى کنار نمى گذاشتند، اما احمدى نژاد آمد با همان شعارها که از زمان شهردارى تهران داده بود و همان ها که امروز هم در دستور کار قرارشان داده است و با روشهاى تازه خود در برخورد با مشکلات ایران در جامعه جهانى و در برابر قدرتهاى بین المللى که دریک چشمه آن ،او از خط قرمز غرب درباره هولوکاست (کشتار یهودیان) گذشت و درباره ابعاد هولوکاست و اینکه چه کسانى باید تاوان آن را بپردازند، طرح سؤال کرد. یک مثال سیاسی میگه بگردید پرتغال فروش را پیدا کنید !!

سلام آقا داریوش
همانطور که نوشتی ؛ گفتمان عدالت و ارزشها بود ؛ البته به منصه ی ظهور رسیدن این گفتمان خواسته ی همه ی آنهایی است که علاقه مند به تداوم انقلاب و رسیدن به جایگاه یک شهروند منتفع هستند.
آنچه که امروز ما شاهد آنیم فقدان توجه ی مناسب به اقتصاد و معیشت مردم است و گرانی ها نکته ی اثبات این واقعیت است.
تحول گرایی آنچنانی هم از ایشان مشاهده نشده است ؛ اینکه گفته اند مفسدان اقتصادی را معرفی می کنند ؛ به نظر شما فراتر از یک شعار بود ؟
در سیاست خارجی خصوصا بحث هولو کاست و ؛ اصلاح شعار محو اسراییل ( به عنوان رئیس اجرائی کشور ) به برگزاری انتخابات فلسطین و بحث انرژی هسته ای جزو موفقیت های ایشان است.
استقبال ملت های مظلوم از ایشان نیز به خاطر همین شعارهاست .
امیدوارم توانائی عملی کردن بخشی از شعار هایش را داشته باشد. انشالله.
باسپاس.

سیامک مددیار یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:41 ق.ظ

سلام مهندس
برای مجلس کاندیدای رامسر و تنکابن می شوید؟
از اینکه بحثهای پیش آمده بین خود و آن بنده خدای رامسری را در وبلاگ خود منعکس کردی نشان دهنده بی غل و غشی شماست چون من این مباحث را از سایت اخبار رامسر پیگیر بودم.

سلام آقای مددیار
از اینکه وقت خود را صرف خواندن مطالبم کردی ممنون.
برای دوره ی بعد مجلس شورای اسلامی هنوز تصمیم نهائی خود را برای شهرستان تنکابن و رامسر نگرفته ام . شاید تلاش کنم مجددا در تهران کاندیدا شوم ؛ همه ی این ها بستگی به رویکرد گروه های اجتماعی فعال در منطقه دارد.
همانطور که می دانید کاندیدا شدن در شهرستان ها مستلزم صرف هزینه های مالی بسیار بزرگی است که از عهده ی بنده بر نمی آید. اما درتهران این گروه های اجتماعی هستند که هزینه ها را تقبل می کنند و البته انتظارات خاص هم دارند.
در انتخابات میان دوره ای قبل نتوانستم گروه های سیاسی را مجاب به حمایت از خود کنم ؛ اما دوستان رامسری برایم سنگ تمام گذاشتندو توانستم با حمایت مالی و حضور ارزشمند فیزیکی آنها در معرفی بنده به دیگران بالغ بر ۸ هزار رای بیاورم. رای بسیار بالا و فراتر از انتظارم در تهرانی با وسعت بسیار و هزینه ای بسیار ناچیز.از اعتماد رای دهندگان و حامیانم بسیار ممنون و سپاسگزارم.
تجربه ی خوب و گرانسنگی که مطمئنا در تصمیم گیری های آینده ام تاثیر گذار است.
فعلا تلاش گسترده ام تولید نشریه ای وزین مخصوص رامسر است که پس از ۵ سال پیگیری به نتیجه نزدیک شده است . دو هفته نامه ی « ساحل دریا » امیدوارم قبل از پایان سال شماره ی اول آن منتشر شود. دست شما و همه ی رامسر دوستان را برای توسعه ی همه جانبه ی شهر زیبا و ساحلی رامسر ؛ به گرمی می فشارم.
با سپاس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد