ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

ثمره ی مشارکت


سخن مدیر مسوول هفته نامه ی « ساحل دریا » شماره ی 72   تاریخ  22   اسفند ماه  1394



این بار نیز مردم ایران اسلامی با مشارکت وسیع خود در انتخابات ، توانستند حرکت نوینی را در جامعه بروز دهند. شرکت بیش از 65 درصد واجدین شرایط در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی ، فصلی نو در ایران رقم زد . تغییر 70 درصدی در ترکیب مجلس شورای اسلامی شامل نماینده ی مردم رامسر ، تنکابن و عباس آباد نشد و شمس الله شریعت نژاد با پشتوانه ی حمایت کم نظیر اصلاح طلبان غرب مازندران ، توانست کرسی سبز نمایندگی مجلس را از آن خود کند.


مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در رامسر اما بیش از 70 درصد بود ، البته متوسط حضور مردم شهرستان رامسر در انتخابات های متفاوت همیشه با فاصله ی معنا داری از دیگر شهرستان ها ، نشان از اعتقاد راسخ مردم منطقه به اثر گذاری در سرنوشت خویش با حضور در انتخابات و پذیرش جدی تغییر در جامعه به روش دموکراتیک و در فرآیندی نانوشته تائید موکد بر جمهوریت نظام اسلامی ایران و پیروی از فرمایشات ولی فقیه زمان ، دارند.


آن چه مسلم است انتخاب مجدد شمس الله شریعت نژاد در این دوره ،  پیش از آن که مرهون اعتماد مردم به ایشان باشد ، موافقت مردم منطقه به پذیرش حرفه ای شرکت در انتخابات و بازی در انتخاباتی مبتنی بر نقش احزاب و گروه ها در فرآیندی انتخابی است. با نگاهی به انتخابات گذشته در منطقه به ویژه در شهرستان رامسر ، موفقیت کاندیداهای احزاب و گروه هائی با گرایش توسعه محور ، اصلاح طلبانه دارد. این امر در گروه های اصولگرا نیز تفوق کاندیداهای راست مدرن بر سنتی نمودی عینی دارد. در اصلی ترین بازه ی این اثر گذاری ، فقدان نگاه بومی و محلی به کاندیداهای رامسری در انتخابات اخیر است. هرچند برخی معتقدند که کاندیدای شناخته شده ،  مهم و اثرگذاری اگر از شهرستان رامسر حضور داشت ، نتیجه ی انتخابات کمی متفاوت می نمود.


ترکیب جمعیتی جوان ، تحصیلکرده و حضور در منطقه ای که نزدیک به یک قرن صبغه ی گردشگری و حضور افراد متنفذ و معروف سیاسی ایران و جهان را در خود جای داده است ، می تواند از عوامل اثرگذار این گونه انتخاب ها در شهرستان رامسر و منطقه باشد.


ضمن تبریک به منتخب مردم و شرکت کنندگان درانتخابات ، حضور گسترده ی مردم را به فال نیک گرفته و آرزوی موفقیت روز افزون و گام برداشتن مستحکم تر در حدود وظایف و اختیارات نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی ، در مسیر رشد و توسعه ی منطقه  را خواستاریم.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
biiitaaa پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 12:35 ب.ظ http://maloosak.69.mu

امیدوارم سالی که پیش رو دارین....
آغاز روزایی باشه که آرزو دارین....
پیش تا پیش عیدتون مبارکاااااا...^___^
خیلی مشتاقم به منم سر بزنید
986518

م.اولیائی.کاشمر دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:33 ب.ظ http://aleyasin-kashmar.blogfa.com

سلام و عرض ادب . با تبریک فرارسیدن سال جدید سالی سراسر بهروزی و موفقیت را در سایه عنایات الهی و توجهات خاصه امام عصر عج برای شما آرزومندم. موفق باشید . ..التماس دعا

سلام
سال نو بر شما هم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد