ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

فصل انتخاب

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی  68   ؛  اول دی ماه  1394


از ابتدای  انقلاب اسلامی ، فصل زمستان منشا اثرات ماندگاری بر روند پیروزی و ماندگاری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده است.  فرار شاه در 26 دی ماه ،  ورود امام در 12 بهمن ، پیروزی انقلاب در 22 بهمن و انتخابات مکرر مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه از نمونه های بارز حوادث گرم و زنده  در فصل  سرد زمستان  است. هر چهار سال یک بار اسفند ماه شور و حال کاملن سیاسی به خود گرفته و یکی از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران شکل می گیرد.


در هفتم اسفند 1394 ، دهیمن  دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات برگزیده شدن کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری  برگزار می شود . هفته ی اول دی ماه  اما زمان ثبت نام کاندیداهای این دو مجلس است. فرصتی که جرقه های فعالیت های گسترده ی سیاسی و اجتماعی در آن شکل می گیرد.


همیشه در طول دوران انقلاب اسلامی مردم منطقه ی رامسر ، تنکابن و عباس آباد با شور و شعور به دنبال کاندیداها و انتخاب اصلح می روند. انتخابات شکل می گیرد و فردی انتخاب می شود که اکثریت نسبی آرا را اخذ کرده و به طور طبیعی رای همه ی مردم را ندارد. این آغاز چالشی است که دامنگیر مردم و نمایندگان منتخب می شود . برخی از نمایندگان منتخب هیچگاه رضایت موکلان خود را بدست نیاورده اند و برخی از آنان نیز پس از انتخاب شدن در منطقه حتی حضور فیزیکی نداشته اند. این مقوله از دو جهت قابل توجه است  کسانی که انتخاب می شوند و کسانی که انتخاب می کنند.


برخی انتخاب شوندگان راه را اشتباه می آیند و بدون توجه به اصل وظایف نمایندگی ، دنبال پرستیژ نماینده شدن هستند و البته از هر  ابزار درست و نادرست برای رسیدن به آن بهره می گیرند .


از دیگر سو برخی انتخاب کنندگان نیز راه درست را نمی پیمایند  ، چرا که هیچ به دنبال گزینش و انتخاب فرد صالح نمی روند و اسیر موج تبلیغات ناسالم و غیر واقعی می شوند. بعضی ها رای نمی دهند !!! ، برخی نیز تا روز رای گیری و حتی نزدیک شدن به صندوق رای دادن نمی دانند به چه کسی رای خواهند داد. عده ای در خانه تصمیم می گیرند به کسی رای دهند و تا رسیدن به صندوق رای و یا حتی لحظه ی نوشتن برگه رای ، نظرشان عوض شده و اسم کس دیگری را می نویسند و  همه ی این گروه ها از آن روز تا 4 سال ناراحت  و شاکی هستند که چرا نماینده کاری نمی کند ، چرا نماینده پیدایش نیست ، چرا نماینده در مجلس دیده نمی شود و صدها چرای دیگر.


شهروندان فهیم ؛ انتخاب حق شماست ، شما در انتخاب مختار و آزاد هستید . وظیفه شهروندی شما حکم می کند که در انتخابات شرکت کرده و رای دهید و شخص مورد نظر خود را از میان کاندیداهای تائید صلاحیت شده انتخاب و به مجلس شورای اسلامی بفرستید.یادتان باشد ؛ اگر رای ندهید و انتخاب نکنید ، کسانی رای می دهند و لاجرم برای شما انتخاب می کنند.

تصمیم با شماست، از امروز فرد صالح مورد نظر خویش را از میان کاندیداهای تائید شده گزینش کنید  و در روز انتخابات به او رای دهید  ؛ تا فردا به علت مشارکت نکردن  در انتخاب ، کسی بر شما تحمیل نشود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد