ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

تسلیت به اهل قلم ، درگذشت شادروان حسن رحیمیان

شامگاه روز گذشته استاد حسن رحیمیان  پس از مدت ها  تحمل سختی و مرارت ناشی از سرطان ، دار فانی را بدرود گفت و به دیدار حق شتافت.


                                                Image result for ‫حسن رحیمیان رامسر‬‎    

                                          

وی در سال 1309 در آبگرم سر رامسر ؛ محل فعلی هتل قدیم رامسر ، به دنیا آمد. دارای مدرک فوق لیسانس فلسفه و علوم تربیتی ، مولف کتاب فرهنگ زبانزدهای رامسر جلد 1و2 و 3 ؛ دبیر انجمن اهل قلم رامسر، رییس هیات امنای انجمن دوستداران  میراث فرهنگی سخت سر  ، رییس هیات مدیره انجمن یاران اردیبهشت،  رییس هیات مدیره کانون توسعه ، رییس هیات امنای جمعیت نگاه سبز ، رییس شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد رامسر ، مدیر مسول فصل نامه سمن رامسر می باشند.


وی همچنین مدیر کلی فرهنگ و هنر گرگان و اولین مدیر کل فرهنگ و هنر مازندران را در کارنامه مسولیتی خود دارد.


انسان فرهیخته ای که  "  پارسی گوی " ارزشمند بود و بسیار وقت شناس. در جلسات ، همایش ها و وعده هایش بسیار سخت گیر بود و پیش از زمان آغاز در محل حضور داشت.


پس از دعوت ایشان در هشتم اسفند ماه 1393 به همایش " نکوداشت دکتر عنایت الله رحیمیان " و   " نشست خانه ی رامسر "  برگزار شده در رشت ؛مانند دیگر همایش ها در اول وقت و با دست پر آمد و برای جمع حاضر چند دقیقه ی سخنرانی نمود.


تنها کسی از مدعوین و حتی برگزار کنندگان همایش دغدغه ی دعوت ها ، برنامه ریزی ها ، پیگیری و رفع مشکلات همایش را نمود ایشان بود و برایم بسیار دلنشین و تاثیر گذار بود.


از زحمات ارزشمندش در حوزه ی فرهنگ و هنر ، ایجاد سازمان های مردم نهاد متعدد  ، نوشتن و گردآوری زبانزده ؛ یادگاران ارزشمندی در تاریخ رامسر به یادگار مانده است و لزوما تا تاریخ و جهان باقی است ، نام او به عنوان یکی از بزرگان فعال اجتماعی شهرستان رامسر و منطقه خواهد درخشید.


فقدان او برای بسیاری سنگین و غیر قابل جبران است و بی شک رامسر از محور وحدت بخش ، برنامه ریز و دغدغه مند سمن ها تهی شده است.


برای او از درگاه ایزد منان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان و دوستان و دوست داران متعددش صبر و اجر از ایزد منان طلب می نمایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد