ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 62  ؛  اول شهریور ماه  1394



1 - مرگ حق است و گریزی از آن نیست. همه ی موجوداتی که به دم زنده اند ، بازدم آن ها به تقدیر الهی بند است که اگر فرمان الهی مقدر شود ، آنی از آن جلو و یا عقب نمی افتد.


2 - با هرکسی که بنشینی در وجدان آگاه و ناخودآگاه به این جمله استناد می کند که در این دنیا " فقط بدی یا خوبی " می ماند و مابقی از یاد رفتنی است. اما کمتر توفیق خوبی و اثر گذاری دارند.


3 – هر انسانی ؛ بجز معصومین علیهم السلام جایز الخطا است. نه به این معنی که جایز است که خطا کند ، بل که ممکن و محتمل است که خطا کند.


4 – هر انسانی دچار لغزش و چالش می شود و مهمترین آن ها کبر و غرور است. در مخلص کلام " نردبان این جهان ما و منی است / عاقبت این نردبان افتادنی است / لاجرم آن کس که بالاتر نشست / استخوانش سخت تر خواهد شکست "


5 – در این دنیای فانی بسیاری هستند که هیچ کس و هیچ چیز را به اندازه ی خود ، دوست نمی دارند و برای احد الناسی نیز گام خیر بر نمی دارند. اما برخی اندک نیز هستند که جز این فکر می کنند و همه ی زندگی خود را صرف حل مشکل دیگران می کنند. هر ازگاهی موفق می شوند و گاهی نیز ناکام. در پس موفقیت مطمئن هستند که تشکری نیست!!! و یا بسیار اندک است و در پس ناکامی اما ، باید همه ی درشت خوئی ها و پشت سرگوئی را شنیده و البته تحمل نمایند.


با وجود موارد فوق هستند کسانی که در پی نام نیکند ، علم به خطا و اشتباه دارند ؛ دچار کبر و غرور نمی شوند و ملامت ِ سرزنش کنندگان آزارشان نمی دهد ؛ هرچند بسیار اندکند. آن هائی که حتی خود را در معرض انتخاب دیگران قرار می دهند تا از پشتوانه ی رای جمعی  بتوانند منشا خیر کثیر باشند.


شادروان " جعفرقلی راهب  " یکی از اندک انسان هائی است که با آشنائی کامل ؛ در این وادی خطر همیشه حاضر بود و بارزترین عملش ، احترام به خرد و بزرگ ، رعایت احترام همه ، تواضع مثال زدنی و حاضر در همه ی شادی ها و مصیبت های مردم. هرچند او نیز از ملامتِ سرزنش گران مصون نبود و با علم به آن همه پشت سر گوئی ها ؛ تا زمان وفات آن گونه زیست که دلش می خواست .


هرچند برخی پشت سرگوها پس از فقدانش کاشه ی داغتر از آش شده اند ؛ اما باید گفت انسان هائی چون او ، این را نیز می دانستند و البته هیچ گاه خم به ابرو نیاوردند.


روحش شاد و مرامش الگوی همه باد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد