ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

گپ و گفتی خودمانی با مدیر عامل آرامش


مهدی حلاجیان ؛ ساحل دریا - غروب آخرین روز فروردین به همراه محمد حسین شعشعانی به مرکز خرید آرامش مراجعه کردیم. پهلوان نژاد تحصیلکرده ی دکترای مدیریت و مجری ساخت پروژه ی مرکز خرید آرامش در دفتر کار حضور نداشت. با مهیار فیروزبخش مجری توانمند و آتیه دار رامسری چند دقیقه ای هم کلام شدیم. در حین خروج از مرکز خرید با پهلوان نژاد و خانواده اش مواجه شدیم   و در ورودی مرکز خرید آرامش با ایشان هم کلام شدیم.


پهلوان نژاد از تلاش ها ، سنگ اندازی ها ، درخواست های قانونی و غیرقانونی افراد ، فشار سمن ها ، رسانه ها و فقدان حمایت در خور از سرمایه گذاری در رامسر گفت. او درد دل بسیار داشت و گفت شاید آخرین روزهای حضورش در رامسر باشد و به درخواست هیات مدیره  شرکت برای پروژه ای عظیم به تهران برود.


نکته ی اصلی و تعریض آن ها به تبعیض ایجاد شده توسط میراث و قوانین شهری بود و درخواست آنان تعمیم دادن حذف قوانین دست و پاگیر برای همه ی شهروندان ، اما تصور پهلوان نژاد این بود که رسانه ها و سمن ها مخالف ساختمان آرامش هستند . هرچند در خصوص فقدان پیگیری مسوولین شهری برای حذف حرائم غیر لازم شهرستان رامسر ، حق با پهلوان نژاد بود.


این گفت و شنود برای مصاحبه و انتشار پیش بینی نشده بود اما اهم مطالب مطرح شده به شرح ذیل می باشد.


-          سابقه ام روشن و قابل دفاع است و نگران هیچ چیز نیستم. در تمام سال های دفاع مقدس حضور پر رنگ داشتم ، در لشگر 25 کربلا نیز حضور داشتم ، تحصیل کرده ام و عشقم آبادانی ، رشد و توسعه ی ایران است.


-          محدوده ی باغ سی هکتاری دنیای درآمد میلیاری است، سال هاست از آن بهره ای نمی برید. احداث باغ گل ، باغ پرندگان ؛ آب نماها و تفرج گاه های طبیعی ، کم هزینه ترین و پر درآمدترین طرح های این باغ است. اگر این باغ در اختیار ما بود ثروت میلیاردی برای شهرستان به ارمغان می آمد.


-          در مقطعی آمدند دور زمینی را خط کشیدند تا مطالعات گردشگری در آن انجام دهند ، با طولانی شدن مدت و فراموشی اصل قضیه ، این خط کشی ملاک محدوده ی گردشگری و میراثی شده و حالا کسی جرات تغییر این خط کشی را ندارد.


-          در حالی که جهان به سمت ساختمان های مرتفع در حرکت است ، قوانین دست و پا گیر رامسر ، از رشد و توسعه ی آن می کاهد. بجای مسوولین مرتبط مجبور شدم دنبال اصلاح این قوانین دست و پاگیر بروم ، وقتی موفق شدم سمن ها و رسانه ها فشار آوردند و مجبور شدیم با آن که مجوز لازم را داشتیم ، از اهدافمان دور شویم.


-          هزینه های که برای زیباسازی و استحکام ساختمان شده است تا صدها سال دیگر این ساختمان را ماندگار می کند.


-          آن هائی که ادعای شهروندی رامسر دارند ، تحصیلکرده هستند و مرکز خرید را مانع توسعه می دانند، خودشان چه قدمی برای رشد منطقه برداشته اند؟


-          چند سرمایه دار در رامسر حضور دارند که حاضر به سرمایه گذاری نیستند؟ چرا ترجیح می دهند پول هایشان در بانک بماند و سود بانکی دریافت کنند؟


-          مرکز خرید آرامش جور کمبود برنامه های فرهنگی شهر را می کشد . چرا همه توقع دارند مرکز خرید آرامش حامی مالی آن ها باشد؟


-          مرکز خرید آرامش حامی جوانان هنرمندی شده است که پیش از این در کنج خانه ها بودند. معرفی این هنرمندان به دیگر شهرها از دیگر کارهای آرامش است.


-          مرکز خرید آرامش با جذب نیروهای بومی شهرستان گام مناسبی را برای خیل جوانان بیکار فراهم کرده است و آن ها را از قهوه خانه نشینی و اتلاف وقت بیهوده ، جذب بازارکار و افزایش راندمان مولد کرده است.


-           رامسر 7 غروب تعطیل می شد ، اما با آن که 20 درصد ظرفیت مرکز خرید راه افتاده ، توانستیم تا پاسی از شب ، مردم و گردشگران را در مرکز تجاری دور هم جمع کنیم.


-          بیائید دست هم را بگیریم و برای رشد و توسعه تلاش کنیم. همه ی ما ایرانی هستیم و برای ایران بزرگ فعال باشیم. رامسری و غیر رامسری کردن موضوع ، کمکی به رشد منطقه نخواهد کرد.

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
kave یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 02:45 ق.ظ

آرامش غیر قانونی ساخته شده مدارکش در اینترنت موجوده باید دو طبقه میشد

هومن چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 03:27 ب.ظ

دروغه به حرفاش باور نکنید.برج ارامش با تخلفاتی زیادی ساخته شده تو اینترنت مدارکش هست و از هرکی بپرسید میدونه.بعدش این افتخار نیست که شب ساعت ۷ شهر تعطیل میشه رو رسونده باشی به ۱۰ که اصن ۹ به بعد کسی وارد آرامش نمیشه خیلی کمه تعداد افراد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد