ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

توجه به افکار عمومی

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 55  ؛  اول اردیبهشت ماه  1394


این روزها انتشار خبر فروش پلاژ ساحلی لیدو نقل محافل شده است. هدف اعضای شورای شهر و شهردار رامسر کسب منابع مالی برای رشد و توسعه ی شهر رامسر ، ایجاد بسترهای مورد نیاز گردشگر پذیری ، حل معضل ناهموار بودن معابرو نیاز آنان به آسفالت و از همه مهم تر حل معضل زباله عنوان شده است.


کسی به نگاه دلسوزانه و زحمات ارزشمند آنان خرده نمی گیرد . حرف حقی است که اگر در جایگاه تصمیم گیری عزیزان یاد شده قرار بگیریم ، شاید آسان ترین راه دستیابی به منابع مالی مد نظر ، باشد. اما آن چه اهمیت دارد ، توجه به این نکته ی مهم است که ، همیشه آسان ترین راه ، بهترین راه نخواهد بود.


با بررسی  در فضای مجازی و معابر عمومی و پرس و جو از مسوولین و دست اندرکاران مدیریتی شهرستان رامسر ، قریب به اتفاق ، مخالف فروش " لیدو " برای جذب گردشگر بیشتر در رامسر هستند و اعتقاد دارند با روش های مناسب تر با حفظ املاک موجود و ارزش افزائی کاربری آن در زمان مناسب می توان بهره برداری پر منفعت تری نصیب شهروندان شود.


اشاره ی شهردار رامسر به فقدان بهره برداری 30 ساله از این پلاژ، پیش از آن که مجوزی برای فروش سریع آن باشد ، ناشی از غفلت مسوولین سیاست گذار شهری و شهرستانی در این دوره و تمامی دوره های پیشین است. و به جای استفاده از مخروبه بودن محل به عنوان مجوزی برای فروش ، باید دنبال برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از امکانات موجود برای درآمد زائی بیشتر و ماندگار برای شهر بود.


اگر اعضای شورا در زمان انتخابات به دنبال جلب افکار عمومی برای ورود به عرصه ی تصمیم گیری و تصمیم سازی شورای شهر هستند و افتخارشان این است که منتخب قاطبه ی مردم هستند ، امروز نیز به تصمیم و اعتقاد اکثریت مردم باید گردن نهند و نپندارند چون نماینده ی اکثریت آرای ماخوذه شده اند ، پس حاکم بر مردمند و رای آن ها لازم الاجرا و قطعی باید باشد.

اگر دیروز برای جلب آرا ، افکار عمومی لازم بود ؛ امروز برای ادامه ی فرصت خدمت گذاری ، احترام به رای و نظر اکثر مردم ، واجب است. انتخاب شدن از طرف اکثریت ( هر چند این اکثریت برای نفر اول منتخب ، بیشتر از ده درصد جمعیت شهرستان نیست !! ) به معنای اختیاردار کامل بودن نیست. تقاضای دوستانه ی این نوشتار ؛ توجه به افکار عمومی و حذف منفعت زودگذر فروش پلاژ لیدو به سرمایه گذار است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:11 ق.ظ

اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ در ۳:۲۶ ب.ظ

آقای مهندس حلاجیان عزیز؛ضمن عرض ارادت خدمت شما وتشکر از ورودتان به این بحث,از شما خواهشمندم بفرماییدچرادر این ۳۰ سال سرمایه گذاری حاضر نشد در لیدو سرمایه گذاری کند؟چون برایش سودآور نبود….هیچ عاقلی حاضر نمیشود مثلا۲۰میلیارد تومان سرمایه را در زمین هکتاری ساحلی آن هم در رامسر هزینه کند که پس از ۱۵ سال مجددا به مالک زمین واگذارش نماید.سرمایه مثل موش ترسو است جایی نمیرود که جلوی تکثیرش را بگیرند!در لیدو چه سرمایه گذاری جواب میدهد؟پارک کودک؟رستوران؟کافی شاپ یا برج مسکونی؟یاشاید هم هتل؟ویا….؟سرمایه گذاری زیر ۲۰میلیارد تومان_بغیر از قیمت زمین_در این ملک جواب نمیدهد.شما اگر این پول را داشته باشید(فرض محال که محال نیست)حاضرید در آنجا آپارتمان سازی کنیدو۱۵ سال ساختمانها را در تصرف بگیرید وسپس واگذارش کنید؟قطعا جواب شما منفی است قرار نیست ما مبتلا به عوام زدگی وشعار زدگی شویم زمین لیدو وقتی برای سرمایه گذار ارزشمنداست که مالکش باشد وگرنه جذابیتی نداردبرای ایجاد جذابیت اگر شهرداری هر کاری کند باز هم شائبه های تازه پیش می آیدمثلا مدت قرارداد رابالا ببرد یاساخت ومشارکت کند وسرانجام مالکیت راتسهیم نماید.از طرفی نگه داشتن این زمین هم چیزی جز فرصت سوزی نصیب شهر نمیکند. من بشما حق میدهم که به شیوه مزایده ودوگانگی صحبتها در مورد فروش یا سرمایه گذاری ایراد بگیرید که کاملاایراد واردی است.اینکه چرا آگهی این مزایده در سایت شورا درج نشده جای پیگیری جدی داردناگفته نماند که افکار عمومی شهر حق دارد نگران شیوه هزینه کرد این پول باشدولی این نگرانی دلیل نمیشود که به اعتبار عملکرد نادرست شهرداری در مورد فروش سایر املاک با نگه داشتن لیدو به بودجه شهر “هزینه فرصت”تحمیل شودتابه آیندگان بگوییم که ما این املاک را نگهداشتیم!!!!!! اصل ماجرایعنی فروش لیدو کار بدی نیست بلکه باید به قیمت فروختش ودرست هزینه اش کرد تابرای شهر ممر درآمد پایدار ایجاد شود.راستی من سوالم رایکبار دیگر اینجا میپرسم آیا مساحت کل زمین لیدو همین ۳۷هزار متر است؟بنا به اطلاع بنده این زمین۷۰هزارمتر(هفت هکتار)بوداگر دوستان اطلاع دقیقی دارند بنده را در همین سایت مطلع بفرمایند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد