ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

آغازی در پایان

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 54  ؛  اول فروردین ماه  1394



سال 1393 با همه ی فراز و نشیب هایش به پایان رسید و بهار نوید آمدن سالی نو را بشارت داد. سال گذشته علیرغم تمام تلاش های دولتمردان و ارائه ی آمار کاهش نرخ تورم از سوی آنان ، در سفره ی مردم متوسط جامعه اثر مطلوبی نگذاشت و چه بسا که از میزان آن نیز کاسته شد. فشارهای اقتصادی ، پائین بودن ارزش پول ملی ، گرانی ارزاق و مایحتاج مورد لزوم و عمومی ، همه از تاثیر اندک ِ همت ِ والای مسوولین حکایت می کند. مردم صبور و محجوب اما امیدوار به آینده ای روشن در تاریکی فرودهای آزار دهنده گام بر می دارند و می دانند که " والله مع الصابرین " .


تلاش های ارزنده ی مدیران شهرستان رامسر در سال گذشته بر کسی پوشیده نیست. برگزاری جشنواره های متنوع بهارنارنج ، گل گاوزبان ، شیردوشان  و احیای نشست " کنوانسیون رامسر " پس از 44 سال در زادگاهش ، رامسر ؛ بسیار ارزشمند و قابل تقدیراست. برگزاری مراسم بزرگ فاطمیه  سلام الله علیها و اجتماع بزرگ عاشورائیان از گام های بلند معنوی منطقه است.  قدم برداشتن در راه احیای جهانی شدن دوباره ی رامسر ستودنی است و دعوت از سرمایه گذاران بخش های مختلف به ویژه گردشگری سلامت ، کاملن مشهود است. همه ی این ها اما در خور مردم فهیم رامسر نیست و تلاش های واقع بینانه ی بیشتری را می طلبد. به نظر می رسد ادارات و نهادها هنوز همبستگی لازم را ندارند و گاهی  فقدان ارتباط تنگاتنگ آنان ، چالش های ناخواسته را پدید آورده است.


به نظر می رسد رامسر با مواهب طبیعی خدادادی ، استعدادهای شکوفا و برنامه ریز ، مدیریت توانمند برخی مسوولین از زیر ساخت لازم و اقدامات در خور شان رامسر باز مانده است. توجه ویژه ی دست اندرکاران برای تقویت زیرساخت های مورد نیاز منطقه ضروری به نظر می رسد. اگر رامسر شهری با برند جهانی است ، احداث تالارها و سالن های اجلاس مدرن و مجهز باید در اولویت اجرای آن قرار گیرد و سرمایه گذاران بخش گردشگری بدان سو سوق داده شوند.


اگر قرار است رامسر شهر گردشگری سلامت باشد ، لازم است فضای مناسب آن پیش بینی شود و با دعوت سرمایه گذاران و تغییر بافت سنتی بیمارستان و آبگرم های معدنی و تبدیل آن از شکل سنتی معیوب به صورت سنتی شکیل و حتی مدرن اقدام شود.


احیای باغ سی هکتاری ، ترمیم بلوار معلم ، زیباتر شدن قلعه ی مارکوه ، هدایت گردشگران برای دیدن زیبائی های جنگل دالخانی وروستاهای جنت رودبار و... می تواند از گام های نخست این حرکت جدی باشد.


پیشاپیش آغاز سال نو را شادباش گفته و برای تمام خدمت گزاران رشد و توسعه ی منطقه آرزوی پیروزی و بهروزی می نمایم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد