ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

بی تدبیری در مدیریت ها

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 52  ؛  اول اسفند ماه  1393


ثبات در مدیریت و اختیار کامل ، عامل مهمی در امر مدیریت است. هدف از طرح این اصل کلی ، بیان واضحات نیست ،  بلکه اشکالی است که در تعیین مدیران غرب مازندران به خصوص شهرستان رامسر مشهود است.


عبارت "  سرپرست اداره  " به قائده برای وضعیت ضرب الاجلی است که با حادثه ای غیرمترقبه ، مدیری تعویض شود. این عنوان در تغییر دولت و یا جابجائی سریع مدیری از شهرستان ، کاری مناسب و قابل قبول است تا در فرصت کوتاه انتخاب و طی مراحل انتصاب یک مدیر ، اداره ، سازمان و یا نهاد ؛ دچار اختلال نشده و با سرپرست اداره شود.


اما این که مدیری را با ثبوت توانمندی اش ، بیش از چند ماه و حتی چند سال با حکم سرپرست نگه دارند ، نوبری است که فقط در غرب مازندران نمونه اش قابل دست یابی است. مدیرکلی که برای چند شهرستان غرب مازندران مدیران با حکم سرپرستی تعیین می کند و چند سال است که یادش رفته باید حکم انتصاب را ابلاغ کند ،  به یقین دچار یک چالش مدیریتی است.


نمونه ی ادارات و نهادهای با حکم سرپرست در غرب مازندران و به ویژه در شهرستان رامسر یک اشکال بزرگ در اداره ی نهادهاست. مدیری که نمی داند می ماند یا می رود ، مدیری که اختیار تام ندارد ، مدیری که احساس امنیت شغلی ندارد ؛ نمی تواند برای برنامه ریزی بلند مدت اقدام مناسب ارایه کند. او حتی در اداره ی همکارانش نیز دچار چالش می شود.


معضل سرپرست بودن ادارات رامسر به همراه استیجاری بودن برخی دیگر از ادارات ، مجموعه ی مدیریت شهرستان رامسر را دچار یک اتفاق نادر در کشور کرده است. شاید این عوامل دست به دست هم داده اند تا موقعیت شهر گردشگری جهان اسلام !! ، شهر نمونه ی گردشگری بین المللی !!، عروس شهرهای شمال !! ، جهانشهر رامسر !! ؛ دچار یک رکود و بحران در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها شود.


این نوشتار کوتاه تلنگری است به استاندار مازندران جناب ربیع فلاح تا از مدیران کل زیرمجموعه اش بخواهد نسبت به تثبیت مدیریت  شهرستان ها اقدام نمایند. ادامه ی روند طولانی بودن حکم سرپرستی مدیران ، نشان از بی توجهی مرکز نشینان  به انتهای استانی هاست. همان عاملی که بارها موتور محرکه  و ترجیع بند احساس نارضایتی و آمادگی برای تشکیل استان مستقل شده است.


جناب استاندار ، لطفا برای این معضل بزرگ چاره اندیشی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد