ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

انقلاب ، ثمره ی اعتماد

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 51  ؛  15 بهمن ماه  1393


دهه ی فجر یادمامان توکل بر خدا و همدلی و همراهی مردمی است که ترجمان آیه ی " خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آن که خود دست به کار شوند " را رقم زدند.


رهبری یگانه و بی بدیل امام خمینی رحمت الله علیه و حمایت همه جانبه ی قشرهای مردم ، دسته و گروه ها و به کار گیری ادبیات عاشورائی عامل مهمی در پیروزی بزرگترین انقلاب فرهنگی تاریخ بود. این ادبیات و همدلی پس از پیروزی انقلاب یکی از مهمترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی 8 ساله بود.


بینش وسیع رهبر کبیر انقلاب و در کنار هم قرار دادن سه واژه ی زیبای " جمهوری اسلامی ایران " راه هر نوع کجروی را بست. تدوین قانون بر اساس این سه کلمه ، حکومتی را در جهان پدید آورد که نظیرش در تاریخ پیدا نبود.


در اوج نابسامانی های منفعت طلبانه ی گروه های سیاسی پس از انقلاب ، جنگ تحمیلی نابرابر ، تحریم های ظالمانه ، انشقاق در وحدت رویه ی اولیه  ؛ دستاوردهای عظیم انقلاب ، دستخوش ناملایمات نشد.


اینک ، بیش از 35 سال از لحظه ی ورود امام و پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است. مردم مدافع ارزش های انقلاب و اسلام هستند ، هرچند ریشه دواندن فساد و انباشته کردن شکم ها از حرام ، عده ای از مسوولان را مسموم کرده است . و این مسمومیت مدیران ، مردم را آزرده است ، اما هنوز بر سبیل انقلاب اسلامی پای بندند و راه امام و شهدائی که با خلوص نیت در راه حفظ ارزش های انقلاب ، اسلام و ایران جان خود را فدا کردند ، ره می پیمایند.


مصلحت اندیشی ها ناخواسته ؛ از هم پاشیدگی ریشه های اسلام ، ایران و خوش بینی مردم به حکومت الهی را نشانه رفته است. انتظار مردم عمل به دستورات اسلامی و دوری از چشم پوشی بر خیانت مفسدان و خائنین است. اگر رسیدگی به جرائم فاسدین و خائنین به اعتماد مردم شکل نگیرد، دور شدن از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ، اولین اتفاق قابل لمس خواهد بود.


امروز زمزمه های این چشم پوشی ها و کم کاری در حذف ریشه های  دزدی ، خیانت ، رشوه ، اختلاس و ... چون موریانه در افکار مردم نفوذ کرده است . لازم است مسوولان ارشد کشور با انسجام و آغاز مبارزه ی جدی با این گونه فسادها ، اعتماد دوباره ی مردم به نظام " جمهوری اسلامی ایران " را تحکیم بخشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد