ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

افتخار به نام آوران

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 50  ؛  اول بهمن ماه  1393


پاسداشت زحمات ارزشمند آنانی که عمر خود را در راه رشد و توسعه ی زادبوم خود صرف نموده اند امری پسندیده است که بر کسی پوشیده نیست.


این که جمعی مردم ایران را " مرده پرست " بدانند در شان ایران و ایرانی نیست!! هرچند این نامیدن از روی کاری است که با خود کرده ایم. شاید جمله ی " پهلوان مرده را عشق است " بی دلیل در ادبیات ما جای نگرفته است و بی مورد نیست که همه ی مردگان و رفتگان را انسان های شایسته و قابل تقدیر می دانیم !! و معتقدیم پشت سر مرده نباید حرف بد زد!. نگاه های منفعت طلبانه ، مغرضانه و به خصوص سیاسی ، عاملی شده است که در تقدیر بزرگان حاضر خود ، دست به عصا باشیم و این دست به عصا شدن عواقب ناخوشایندی را در اقدام عاشقانه ی انسان های پاکباخته ایجاد خواهد کرد.


 ارزش گذاری به زحمات آن هائی که نفس دارند و می بینند و می بینند که قدر تلاش هایشان فهمیده شده و نه به اندازه ی وقت ، هزینه و عمرشان بلکه به اندازه ی درنگ مشوقانه ی همایشی چند ساعته در معرض دید دیگران قرار گرفته است ، مایه ی دلگرمی آنانی خواهد بود که هم اینک در این وادی گام بر می دارند.


ای کاش نگاه های احتیاط آمیز منشعب از جریان های سیاسی و منفعت طلبانه بر حرکاتی این چنینی مستولی نگردد و شاهد تقدیر از همه ی کسانی باشیم که هم اینک در راستای رسیدن به اهداف بلند توسعه ی همه جانبه ، تلاش می نمایند.


اقدام ارزشمند برگزاری پنجمین همایش نویسندگان رامسری در 9 بهمن ، گام موثری است که می تواند راه را برای ارزش گذاری به همه ی آن هائی که در وادی رشد، توسعه و حتی شناساندن زادبوم خود تلاش کرده اند ، باید برداشته شود.


تکریم از انسان های وارسته ای که خود را وقف مردم و منطقه ی کرده اند. آن هائی که با قدم ، قلم و درم خود آبادانی را به ارمغان می آورند. این امر محدود به کتاب و قلم نیست ، آن هائی که از آلام و درهای مردم می کاهند ، آن هائی که بناهای ماندگار از خود برجای می گذارند ، آن هائی که صادقانه و خالصانه برای رضایت خالق و خلق گام بر می دارند.


تکریم زندگان بیش از تکریم در گذشتگان باید در اولویت قرار گیرد ، هر چند یاد کرد دیرینیان دیار بر غنای فرهنگی بوم خواهد افزود و آن نیز در جای خود دارای ارزش و اعتبار است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد