ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

قدرشناسی مردم

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 48  ؛  اول دی ماه  1393


اربعین حسینی امسال یرای شهرستان رامسر از دو جهت حائز اهمیت شد. در این روز برای اولین بار در طول تاریخ رامسر اجتماعی بزرگ در مرکز شهر شکل گرفت و در گام دیگر ، مردم منطقه به پیشواز دو شهید گمنام دفاع مقدس رفتند و آن دو سبکبال عاشق را جانانه تا جایگاه ابدی شان تشییع کردند.


پیوند دو بال دین و دانش در این روز رنگ واقعیت به خود گرفت. زنده نگهداشتن شعائر دینی ، ارزش های معنوی دفاع مقدس و حضور در مرکز گسترش دانش ؛ دانشگاه آزاد اسلامی رامسر برای دفن شهدا ، اوج این حرکت نمادین بود .


مردم قدرشناس در حالی به پیشواز و بدرقه ی دو شهید گمنام شتافتند که در تدارک بزرگترین اجتماع دینی در شهرستان رامسر بودند. حضور گسترده و غیر قابل پیش بینی مردم همه را به تحسین وا داشت. مردم ؛ در این روز ، همانند دوران دفاع مقدس و بیش از آن از کسانی که از جان خود گذشتند تا برای ایران اسلامی آبرو و امنیت به ارمغان بیاورند ، استقبال کردند.

دفن شهدا و مشایعت آن ها در مهد گسترش علم از دیگر سو ، برای جوانان دانشجو و همه ی آن هائی که در آتیه ، پای در این مرکز فرهنگی می گذارند ، نشانه ای است که آرامش امروزشان را مدیون فداکاری دیروزِ آرام خفتگان ِ گوشه ی دانشگاه هستند.


وظیفه ی رسانه ای ؛ یک نکته ی اساسی است و آن قدر دانی و سپاسگزاری از مردم قدرشناس و بزرگ رامسر است.


پیوند دین و دانش ، پیوند  دین مداری و حفظ ارزش های انقلاب  و در یک جمله تجدید پیمان با آرمان های  دینی انقلاب و دفاع مقدس  در اربعین حسینی و در مرکز شهر رامسر شکل گرفت.


به گفته ی مسوولین ، برنامه ریزی جشن بزرگ ولادت پیامبر اعظم در هفدهم ربیع الاول ( دیماه ) و اجتماع بزرگ فاطمیون در چهارم فروردین 1394 ، صورت گرفته است.با این حرکت ،حدیث معصوم رنگ واقعیت به خود می گیرد که فرموده اند : شیعیان ما از خوشحالی ما شادان و از ناراحتی ما نگرانند. برنامه ریزان فرهنگی شهرستان با این اقدام نوین ، عامل به حرکت زیبائی خواهند شد که در ذهن مردم خداجوی ماندگار خواهد شد.


پیشاپیش ربیع الاول ، ماه ادخال سرور به امت پیغمبر صلوات الله علیه و آله مبارکتان باد.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نصرالله اکراسریان جمعه 19 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:34 ب.ظ

سلام دوست قدیمی.ضمن عرض خسته نباشید
داشتم تو وبلاگها و سایتها سرمیزدم که کامنتهای مطالب گذشته ی ساحل دریا رو بازکردم دیدی به تاریخ ۱۵ مرداد۹۳ مطلبی با سرقت نام من خطاب به شما درج شده خواستم بگم که این مطلب از من نیست. معلوم نیست کار کدوم انسان محترم! هست.
اشتباه ابن سارق همون بس که من با نگارش نصرالله که نگارش صحیح هست مطلب درج میکنم نه نصراله.
باتشکر

سلام
سپاس از محبتتان
در دنیای مجازی همه چیز امکان پذیر است
به قول رامسری ها : تو خودشه ناراحت ناکن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد